Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben bezig een cache te maken waarbij het de bedoeling is op de waypoints uit 3 foto's de goede te kiezen. De tekst maak ik aan in NVU omdat ik geen zin heb om me erg veel te verdiepen in html. De foto's wil ik per waypoint in een tabel plaatsen. Dus bij een waypoint een tabel met in rij 1 3 foto's naast elkaar met daaronder in rij 2 verschillende getallen voor de eindberekening.

Als ik in NVU een tabel maak en dan de foto's invoeg, past de tabel zich aan. Dat wil ik dus niet ;-), ik wil de foto kunnen verkleinen. Dat leek me eenvoudig maar dat blijkt het niet te zijn :(

Als test heb ik al geprobeerd een paar foto's op gc.com te zetten bij de cache maar ik krijg dan als ik op de foto klik niet de link waar ze staan maar kom terug in hoofdscherm van de cache. Dus de link opnemen in de tabel lukt niet. <edit> het lukt wel als ik de foto aanklik vanaf cachepagina. dus het linken lukt nu <einde edit>

En hoe kan ik snel en eenvoudig :thumbdown: 30 foto's verkleinen naar allemaal hetzelfde formaat?

Dus iemand een tip of verwijzing naar een toelichting? In de cursus nvu staat heeeeel weinig en dus niet wat ik nodig heb.

Nelleke

Al één fietscache van 20 km bijna rond, dan deze wandeltocht van 4,5 km en er zit er nog eentje aan te komen. Maar dat html-gebeuren. . . . :( De cache moet er qua lay-out toch netjes uitzien en er ook in pdf-formaat leesbaar uitkomen.

bewerkt door The Scorpios
Geplaatst (bewerkt)

In paragraaf 3.5.2 van de handleiding (engels in pdf) staat hoe je de afbeeldingen kan resizen:

- klik en wijzigen met één van de 8 handgrepen, of

- klik op de image en druk op de image button op de composition toolbar, kies dimension-tab

Maar de vookeur is om de afbeeldingen in het juiste formaat aan te leveren. Bovenstaande methode is echter handig om eerst te bepalen wat de juiste afmetingen zijn.

bewerkt door silkwood
Geplaatst

Zet in de link naar de foto's die op .com staat de tag height="40" en width="50". De getallen zijn hier voorbeelden. Daar moet je even mee experimenteren. Ze geven het aantal pixels aan dat ze hoog en breed zijn. Succes!

Geplaatst
En gebruik anders een gewone HTMLeditor als Webbuilder 2006 of zoiets. Werkt perfect.

Ik denk niet dat er veel cachers zijn die een cachepagina zelf schrijven in HTML.

NVU is een product van de Mozilla familie en na 2 dagen proberen ben ik een heel end verder. De tips over formaat kan ik ook prima kwijt. Eigenlijk ben ik heel enthousiast over de manier waarop het nu werkt en hoe de pagina eruit komt. Het valt me nl op dat vele caches niet fatsoenlijk in pdf-formaat (vanaf gc.com) te printen zijn. Dus ook dat test ik uit. En het ziet er dan erg netjes uit voor presentatie van de caches ook aan SBB. Mondelinge toestemming is leuk maar ze willen het product wel eerst zien :P

Nelleke

Geplaatst
En gebruik anders een gewone HTMLeditor als Webbuilder 2006 of zoiets. Werkt perfect.

Ik denk niet dat er veel cachers zijn die een cachepagina zelf schrijven in HTML.

Nee, ik schrijf ze in notepad.... :P

Overigens, de optie PDF gebruik ik nooit omdat dat mij veel te lang duurt. Zorg dus (als je het ècht goed wil doen) dat de optie "Make this page print-friendly (no logs)" ook mooie resultaten geeft...

Geplaatst

Nee, ik schrijf ze in notepad.... B)

Je gebruikt notepad om je caches in HTML te schrijven?

Zorg dus (als je het ècht goed wil doen) dat de optie "Make this page print-friendly (no logs)" ook mooie resultaten geeft...

Ik?

Geplaatst

Je gebruikt notepad om je caches in HTML te schrijven?

Yep...

Ik?

Nee, de topic starter...

Ik dacht al, gaat Kruimel het overnemen B)

en ja ik zal testen en testen en testen :D

Geplaatst

@The Scorpios:

Nee, Kruimel neemt niets over, maar Kruimel werd gekwoot, kreeg antwoord op zijn notepadvraag en daaronder stond de tekst:

Overigens, de optie PDF gebruik ik nooit omdat dat mij veel te lang duurt. Zorg dus (als je het ècht goed wil doen) dat de optie "Make this page print-friendly (no logs)" ook mooie resultaten geeft...

Aangezien Kruimel alleen werd gekwoot ......

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...