Spring naar bijdragen
  • 0

Topo Kaarten transparant over bv. CS

Vraag

Geplaatst

Men kan de topo kaarten van mapsource (topo nederland) transparant maken,

en deze vervolgens samen met een auto-routing kaart (city select) in de gps laden.

Zodoende heeft men het voor deel van bijde:

- Topo kaarten voor kleine paden, hoogte lijnen ....enz

- Auto-routing kaarten om te navigeren

Een goede handleiding om dit te doen vind je op :

gps-info.nl

Ik heb alleen mapdekode en Transp.2exe geistalleerd en niet het upload progammatje Img2GPS.

Want ik heb de map met transparante topo kaarten terug gezet in de gamin map en natuurlijk wel de niet transparante topo kaarten ergens anders opgeslagen.

En vervolgens start je mapsource en selecteerd de CS en Topo kaarten die je in je gps wilt hebben upload deze en klaar ! :thumbdown:

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
:blush: ben erg benieuwt naar ervaningen van andere GPS gebruikers met het transparant maken van topo kaarten.

Wacht met smart op reacties :thumbup:

Gaat zoals gezegd heel erg makkelijk. Ik zet tijdens navigatie in de auto de topo meestal wel uit omdat de 'paarse' routeaanduiding vooral in stedelijk gebied niet meer of slecht zichtbaar is. Het scheelt in ieder geval wel bij het heen en weer zichtbaar onzichtbaar maken.

Het is zeker een aanrader vooral als je in een grensstreek woont omdat anders als je gelijktijdig topo nl en topo B zichtbaar hebt staan er een groot stuk 'leeg' land is. (topo B heeft leegte rondom de grens ingesteld staan en krijgt voorang op het beeld)

• 0
Geplaatst

Het werkt zoals het is bedoeld echter mijn kaartweergave wordt wel merkbaar trager vwb de opbouw van de kaart. Dat is ook de reden dat ik het eigenlijk niet meer gebruik.

• 0
Geplaatst
:blush: ben erg benieuwt naar ervaningen van andere GPS gebruikers met het transparant maken van topo kaarten.

Wacht met smart op reacties :beerchug:

Niet veel reacties tot nu toe, daarom maar even het draadje een schop omhoog gegeven :thumbup:

Ik heb vandaag zowel Topo_NL als Metroguide Europe V8 op de GPS geladen en zit eigenlijk met dezelfde vraag als Mountaineer, wat de ervaringen van anderen zijn voor wat betreft het transparant maken van kaarten. Ik ben met name benieuwd naar de snelheid die overblijft!

• 0
Geplaatst

Wacht met smart op reacties :beerchug:

Niet veel reacties tot nu toe, daarom maar even het draadje een schop omhoog gegeven :thumbup:

Ik heb vandaag zowel Topo_NL als Metroguide Europe V8 op de GPS geladen en zit eigenlijk met dezelfde vraag als Mountaineer, wat de ervaringen van anderen zijn voor wat betreft het transparant maken van kaarten. Ik ben met name benieuwd naar de snelheid die overblijft!

Misschien de vraag eens stellen op een ander forum?!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...