Spring naar bijdragen

Workshop "Hoe maak je een goede cache?"


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

Over enkele weken zal het Geocaching Multi Event 2003 plaatsvinden.

Onderdeel van dit event zijn diverse workshops.

Een van de voorgestelde workshops is "Hoe maak je een goede cache?"

 

Met 437 verstopte caches moeten er toch mensen in Nederland zijn die een duidelijke visie hebben over het maken en verstoppen van een goede cache.

 

Mijn vraag is : wie heeft hier verstand van en is bereid mee te werken aan deze workshop ?

 

Ongeacht of we wel of niet iemand vinden met de ultieme kennis over dit onderwerp, een andere vraag:

 

Wat zijn wat jou betreft de DO's en DON'Ts bij het maken van een goede cache?

Oftewel, wat moet je absoluut wel of niet doen bij het maken van een cache? Waar moet een goede cache aan voldoen? Probeer hierbij objectief te denken.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat zijn wat jou betreft de DO's en DON'Ts bij het maken van een goede cache?

Oftewel, wat moet je absoluut wel of niet doen bij het maken van een cache? Waar moet een goede cache aan voldoen? Probeer hierbij objectief te denken.

Ik zat me zo'n beetje hetzelfde af te vragen. Daarom heb ik het draadje gestart Wat voor caches? Misschien staat er daar iets bij voor je :D ?

 

Ik begin toch langzamerhand te geloven dat de "ideale" cache niet bestaat. Wat de een helemaal top vindt, vindt de ander misschien wel helemaal niets. Zoals je kunt zien in het draadje, heeft de een graag dat de cache kindvriendelijk is, terwijl dat dat voor een ander juist de reden om de cache niet te doen :D .

Ik denk dat het gewoon een combinatie van factoren is, wat je cache tot een toppertje maakt. De plaats, de eventuele opdrachten die je eerst moet uitvoeren om bij de cache te komen, jaargetijde, enz...

 

In ieder geval veel succes :(

 

Groetjes Dieckske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

wij hebben een thema cache gemaakt de coin cache

dusw munt erin munt eruit

ik heb vande week nog gekeken en er zit nog van alles in dus het werkt wel

mischien gaan wij als scouts zijnde nog iets met badges en insignes doen .

 

later!!!!!!!!! :D:D:(:P:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK denk dat Dieckske gelijk heeft als het gaat wat iemand leuk vind. Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarbij is het weer, de emotie van de hunter op de betreffende dag en tal van andere zaken waar de plaatser niets aan kan doen ook bepalend of de cache uiteindelijk als leuk wordt ervaren.

Ik denk dat het misschien nog wel leuk is om even aan tegeven, naast de regels voor het plaatsen van caches, wat als storend wordt ervaren, waarbij men zich een beetje probeert te verplaatsen in een algemeen beeld.

 

Voorbeeld:

 

Caches achter hekwerk, ook al is het maar een meter of 4 (zoals we afgelopen weekeinde mee mochten maken) Het was gewoonweg niet nodig geweest. Toen we terug liepen kwamen we de boswachter nog tegen en als je op zo'n moment achter dat hek staat maak je dus bij deze mensen geen vrienden. Laten we eerlijk zijn, dat hek staat er niet voor niets. Daar stoorde ik mij aan.

 

Caches die té moeilijk te vinden zijn, waardoor de grond, het gras of wat dan ook onnodig omgewoeld wordt. Geef dit aan bij de plaatser als je het meemaakt, want ook daarmee maken wij ons niet geliefd met onze zo dierbare hobby. Het kan namelijk zijn dat de plaatser het totaal niet had verwacht dat men er zo'n probleem mee heeft om de cache te vinden. Dan kan hij het e.e.a. aanpassen op de site, zodat erger wordt voorkomen.

 

Wie heeft er nog meer algemene DON'Ts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...