Spring naar bijdragen

SCOUTING EN DE GPS


team wolfje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Binnen ons team is een scout aanwezig!! :angry: Leo is van de scouting Bennekom, maar of ie het ook gebruikt weet ik niet precies, ik heb hem nog nooit over gehoord dat ie met de complete scoutingclub is gaan cachen of een GPS tocht is gaan lopen. Wel weet ik dat hij soms met vrienden (andere scouts) van die club een cache gaat zoeken maar volgens mij nooit in georganiseerd verband. Helaas mag ik (Lex) dan nooit mee :D

 

Gr. Alexander (Team Lex en Leo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf zit ook bij de scouting, en binnen de regio (rond om de ijssel) is er wel eens een geocacheactiviteit gepland alleen nooit doorgegaan. Vanwegen te weinig aanmeldingen. Maar ikzelf ge wel eens met andere leden van de groep op zoek en dat meestal met Vunny. (die heeft mij aangestoken) Maar als ik ergens langs kom en er zitten andere mensen in de auto ga ik meestal wel proberen of het lukt om hem te vinden.

 

Djvdb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ook ik ben Scout en weet dat er nog een heel aantal zijn die met Geocaching bezig zijn. Er ligt zelfs een cache op Buitenzorg in Baarn... ook zijn er verschillende Scouting-caches in den lande...

Ik heb geocaching nog nooit gebruikt voor een programma. Wel een afgeleide ervan: APRS, waarbij het GPS signaal in een zender gestopt wordt en je op afstand de locatie van iemand kan zien. Die kan je dan weer aanwijzingen geven om ergens naartoe te lopen (meer info: http://jota.scouting.nl).

 

Groeten,

 

Musje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wij gebruiken GPS en Geocaching zeker in onze Scouting-programma's.

 

Ik ben lid van Scouting Erica uit Naarden/Bussum en wij zijn vrij actief met Geocaching. Inmiddels hebben al 6 leden een GPS. We staan inmiddels al 7de op de ranglijst.

 

Geocaching en GPS is begonnen als een leuke hobbie voor de leiding, inmiddels hebben nagenoeg alle leden al kennis gemaakt met de GPS. De wat ouderen vinden het ontzettend leuk om af en toe als opkomst te gaan cachen en hebben inmiddels ook zelf een cache gemaakt. Erg nuttig! De jongeren hebben er ook aan gesnoven toen we speciaal voor ons jaarfeest een cache hadden neergelegd.

 

En een GPS scheelt je ontzettend veel tijd bij het uitzetten van routes!!!

 

Persoonlijk vind ik het een geweldig middel om Scouting van een moderne kant te laten zien. We moeten toch nog vaak opboksen tegen allerlei vooroordelen (padvinders, knopen leggen) en dan is het fijn om te kunnen laten zien dat we ook spannende en moderne dingen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: Jaja Team Flapper zijn ook allemaal scouts,

 

Ik gebruik de GPS ook bij het uitzetten van Hike`s (lees wandeltochten voor scouts) en dan kan je in Ozie een mooie route uitprinten voor de posthouders en routecontroleurs.

 

Ook hebben we met de Stam (lees ouwecarambalenclubjevoorscoutsdieeigenlijkteoudzijnmaarniewegwillen) eens een soort GPSralley gedaan.

: rondom Arnhem waren 15 punten aangegeven en daar hing een brief met een opdracht. De teams moesten zoveel mogelijk opdrachten uitvoeren in 2uur tijd. Omdat ze "simpele" gpssen gebruikten (etrex e.d.) was het best lastig om de punten snel te vinden met de auto (de pijl wijst nl hemelsbreed aan...)

Best wel een sucses.

 

Flapper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4-koppige Satellitecommissie is scoutinglid en heeft 2 GPSen in z'n bezit (Venture & Summit). Regelmatig lopen we een geocache, als de route in de omgeving Maarn ligt.

 

Zelf ben ik verkennerleiding en we hebben de scouts nog niet met GPS op stap laten gaan. Lijkt me ook niet verstandig wanneer ze nog niet met kaart en kompas om kunnen gaan. Aangezien we GPS pas sinds dit seizoen in Maarn hebben geintroduceerd, kan ik dus nog niet echt zeggen dat we GPS in ons programma hebben.

 

Voor alle scouts:

 

Tot op 3 mei bij de "Satellite"

 

Overnachten in je tentje is geen probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou we toch alle scouts bij elkaar hebben. Ik kreeg vandaag dit mailtje:

 

Op zaterdag 3 mei a.s. organiseert Scouting Maarn-Maarsbergen voor het

eerst in de geschiedenis: 'Satellite, de Maarnse GPS hike'. De

'Satellite' is bedoeld voor enthousiaste explorers, stamleden en staf.

Twee tochten zullen worden uitgezet, zodat zowel de GPS-beginners als

-gevorderden aan hun trekken komen! Als je er zelf niet over beschikt,

kan de GPS apparatuur bij ons gehuurd worden, enne..er is natuurlijk een

fuifje na!

 

Inschrijven kan tot 20 april 2003 en dit kan in teams van minimaal 2 en

maximaal 10 personen. De startlocatie zal ergens in de buurt van Maarn

zijn, dit wordt later bekend gemaakt.

 

Geen flauw idee wat GPS is? Wil je meer informatie? Of wil je je meteen

inschrijven?

 

SURF dan nu naar http://satellite.scoutingmaarn.nl/

Of stuur ons een mailtje op satellite@scoutingmaarn.nl

 

Hopelijk tot ziens op 3 mei! 3 MEI, HOU 'M VRIJ!

 

grtz

de Satellite Commissie van Scouting Maarn-Maarsbergen

 

Wij doen waarschijnlijk wel mee....

Sorry, niet goed gelezen, stond hierboven ook al :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Liefting

Ik ben de enige bij onze scoutinggroep met een GPS (Garmin eTrex Euro). Vorig jaar hadden we een ouder/kind weekend op Buitenzorg (Baarn) en hebben we de ouders 's avonds ergens in de bossen gedropt. Van tevoren had ik de positie van het gebouw als waypoint in de GPS gezet, en toen de GPS (zonder uitleg) meegegeven, samen met de andere dropping-benodigdheden (snoep, drank, opdracht).

 

Natuurlijk wisten ze totaal niet hoe ze ermee om moesten gaan. Hebben zelfs nog midden in de nacht, midden in het bos, vrienden en bekenden gebeld om uitleg. Dat heeft allemaal niet mogen baten. Toegegeven: een eTrex heeft maar vijf knopjes, en kan in het begin best lastig te bedienen zijn. Zeker zonder handleiding.

 

Uiteindelijk hebben ze het gebouw zonder GPS gewoon weer terug gevonden. Het kan dus echt nog zonder!

 

Met de achtergebleven leiding hebben we hier heerlijk om kunnen lachen. En dat was precies de bedoeling. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, nog een scout meldt zich hier,

 

ik kan melden, wij hebben enkele weken geleden ook Esta's (7-11 jaar) een aangepaste GPS route laten lopen, en de kinderen vonden het geweldig leuk. Natuurlijk moet je wel het niveau van de route op de leeftijd aanpassen en evt. van tevoren de waypoints zelf invoeren.

 

Zie dat er aardig wat scouts bekend zijn met GPS, als lid van de Satellite Commissie plaats ik daarom graag nogmaals onze uitnodiging:

 

3 MEI, HOU 'M VRIJ!

 

Zin in iets nieuws???

Op zaterdag 3 mei a.s. organiseert Scouting Maarn-Maarsbergen voor het

eerst in de geschiedenis: 'Satellite, de Maarnse GPS hike'. De

'Satellite' is bedoeld voor enthousiaste explorers, stamleden en staf.

Twee tochten zullen worden uitgezet, zodat zowel de GPS-beginners als

-gevorderden aan hun trekken komen! Als je er zelf niet over beschikt,

kan de GPS apparatuur bij ons gehuurd worden, enne..er is natuurlijk een

fuifje na!

 

Inschrijven kan tot 20 april 2003 en dit kan in teams van minimaal 2 en

maximaal 10 personen. De startlocatie zal ergens in de buurt van Maarn

zijn, dit wordt later bekend gemaakt.

 

Geen flauw idee wat GPS is? Wil je meer informatie? Of wil je je meteen

inschrijven?

 

SURF dan nu naar http://satellite.scoutingmaarn.nl/

Of stuur ons een mailtje op satellite@scoutingmaarn.nl

 

Hopelijk tot ziens op 3 mei! 3 MEI, HOU 'M VRIJ!

 

grtz

de Satellite Commissie van Scouting Maarn-Maarsbergen

 

 

 

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

 

3 MEI, HOU 'M VRIJ!

 

'Satellite, de Maarnse GPS hike'

 

 

 

WWW: http://satellite.scoutingmaarn.nl/

MAIL: satellite@scoutingmaarn.nl

 

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

 

grtz

Marijnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook bij de scouting. Leiding van een gidsengroep. Ik heb de gps pas 2 weken, en vind hem eigenlijk te duur om aan een groep kinderen mee te geven. Ik heb hem wel aan de kinderen laten zien, en die vonden het helemaal geweldig.

 

Een hike/speurtocht met gps zou best een keer leuk zijn.

 

Groeten,

Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is idd vrij aan de prijs om mee te geven, maar dat hebben we ook niet gedaan. Gewoon netjes aan een koordje om de nek van een van de kinderen, en dan omstebeurt een stukje navigeren. Best grappig.

 

Maar su_sander, scouts vanaf 14 jaar zijn dus van harte welkom bij onze Satellite! Misschien een opkomstideetje?

 

groeten

Marijnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...