Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

ik heb vandaag mijn eerste cache gevonden. Mijn magellan explorist 210 stond gewoon op ws894 kaartdatum.

Ik lees hier en daar over RD grid en hoe je dat dan moet instellen. Wie kan mij echter vertellen waarom ik dat zou willen (heeft iets te doen met kaarten en RD grid, maar wat precies?) en of dat nodig is voor geocachen.

Ik kan in oziexplorer bijvoorbeeld toch ook ws894 gebruiken?

Wie kent een heldere uitleg. Niet over hoe het in te stellen, maar over wanneer je dat in zou moeten stellen?

Hans-Cees

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)
Hoi,

ik heb vandaag mijn eerste cache gevonden. Mijn magellan explorist 210 stond gewoon op ws894 kaartdatum.

Gefeliciteerd met het vinden van je eerste cache!! Het is vast niet de laatste!! :bangin:

Ik lees hier en daar over RD grid en hoe je dat dan moet instellen. Wie kan mij echter vertellen waarom ik dat zou willen (heeft iets te doen met kaarten en RD grid, maar wat precies?) en of dat nodig is voor geocachen.

Ik kan in oziexplorer bijvoorbeeld toch ook ws894 gebruiken?

Wie kent een heldere uitleg. Niet over hoe het in te stellen, maar over wanneer je dat in zou moeten stellen?

Hans-Cees

Voor het cachen heb je het RD in ieder geval niet nodig. Of een cacheplaatser moet er om een speciale reden iets in zijn cachebeschrijving over hebben opgenomen.

Maar er zijn wel een aantal kaarten die gebruik maken van het RD grid, zoals de topokaarten van de ANWB: Topo-atlas en ook de fietskaarten met RD-graden notatie.

Als je die kaarten naast je gps zou willen gebruiken is het handig om je gps op het RD grid in te stellen.

Overigens: WS894 bestaat niet. Het is WGS84. :yes:

bewerkt door Peetee
Geplaatst

En soms gebeurt het weleens dat een tussenpunt in een multi ineens in RD staat. Voor Garmin gebruikers is er niets aan de hand. Daar zit RD standaard in maar Magellan gebruikers moeten deze als gebruiker-gedefinieerd instellen.

Ik zou zeggen zoek eens op het forum, daar is volop over te vinden.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...