Spring naar bijdragen

Voeding Magellan 210


Hanani

Aanbevolen berichten

:thumbup:

Ik heb nog niet zo lang geleden een Magellan 210 aangeschaft en nu vraag ik me af of iemand weet hoeveel volt en/of ampére de voedingsadapter moet zijn, die via de meegeleverde kabel aangesloten kan worden.

Ik heb een Palm Tungsten die ik in de auto gebruik voor mijn dagelijkse route planning. Bij dit apparaat was ooit een autovoedingskabel geleverd. Zo'n ding dat in de aansteker van de auto kan met een USB-achtig stopcontactje. Op dat ding staan wel een aantal technische details, maar die weet ik nu even niet uit mijn hoofd. Zou de Magellan 210 daarop aangesloten kunnen worden zonder dat er rook uit het apparaat komt? E.e.a. lijkt me handig wanneer je van cache naar cache cross't om zo de batterijen een beetje te kunnen sparen.

 

Iemand een idee?

 

Groeten,

Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

reken maar uit.

Er gaan twee 1,2 volt batterijen in.

Dus lijkt mij dat de 12 volt omgezet moet worden naar 2,4 volt. ( kijk even in de handleiding voor de juiste voltage0

Dan nog even naar de polariteit kijken.

De usb aansluiting lijkt mij alleen geschikt voor aansluiting op usb poort van pc of laptop.

Die andere aansluiting lijkt mij wel geschikt voor een adapter.

Nogmaals kijk wel even naar de polariteit.

 

 

 

Ik heb nog niet zo lang geleden een Magellan 210 aangeschaft en nu vraag ik me af of iemand weet hoeveel volt en/of ampére de voedingsadapter moet zijn, die via de meegeleverde kabel aangesloten kan worden.

Ik heb een Palm Tungsten die ik in de auto gebruik voor mijn dagelijkse route planning. Bij dit apparaat was ooit een autovoedingskabel geleverd. Zo'n ding dat in de aansteker van de auto kan met een USB-achtig stopcontactje. Op dat ding staan wel een aantal technische details, maar die weet ik nu even niet uit mijn hoofd. Zou de Magellan 210 daarop aangesloten kunnen worden zonder dat er rook uit het apparaat komt? E.e.a. lijkt me handig wanneer je van cache naar cache cross't om zo de batterijen een beetje te kunnen sparen.

 

Iemand een idee?

 

Groeten,

Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moeilijk doen !

Wij hebben ook de Magellan 210 en met 2 penlites van 2600 mAh doen wij er de hele dag mee.

Wij zetten hem vaak bij vertrek al aan en soms pas bij tuiskomst weer uit, dus staat hij de hele dag aan.

Maar we hebben wel altijd nog een paar reserve bij ons.

Wat ik wel iedereen kan aanraden, neem ze van het merk GP die zijn echt het beste.

Altijd wel een hele investering maar je heb er wel heel erg veel plezier van.

Wat mij wel handig lijkt voor onderweg, is een lader voor in de auto.

Dan kan je altijd nog onderweg een setje opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

reken maar uit.

Er gaan twee 1,2 volt batterijen in.

Dus lijkt mij dat de 12 volt omgezet moet worden naar 2,4 volt. ( kijk even in de handleiding voor de juiste voltage0

Dan nog even naar de polariteit kijken.

De usb aansluiting lijkt mij alleen geschikt voor aansluiting op usb poort van pc of laptop.

Die andere aansluiting lijkt mij wel geschikt voor een adapter.

Nogmaals kijk wel even naar de polariteit.

 

 

 

De kabel die bij de Tungsten geleverd is kan ik ook gebruiken als voedingkabel (via usb) wanneer deze aan de computer is aangesloten. Op deze manier wordt de Tungsten opgeladen. De adapter die in de sigarettenaansteker van de auto gaat, bevat een dergelijke "usb" in/uitgang.

Ik heb de Magellan gebruiksaanwijzing bekeken, maar er staan geen technische gegevens in. Zelfs op internet en de site van Magellan zijn deze gegevens niet te vinden.

Ik denk dat ik het gewoon maar probeer :thumbup:

 

In ieder geval dank voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...