Spring naar bijdragen

Route punten onthouden PDA


Gast Zweedvoetje

Aanbevolen berichten

Gast Zweedvoetje

Hoi geocachers, :)

 

Ben al even aan het lezen op deze mooie site en sta inmiddels voor de keuze wat ik aan zal gaan schaffen.

Ik woon in Zweden en in de bossen is het wel eens moeilijk een wandelroute terug te vinden.

 

Mijn vraag is nu of ik een PDA met gps of een gewone GPS moet gaan aanschaffen.

Ik vraag mij namelijk af of je met een pda automatisch routepunten kan laten opslaan en of het makkelijk werkt om hiermee caches te zoeken.

Het doel is namelijk dat ik bv een wandelroute loop en vervolgens thuis deze route op de pc kan terugkijken.

Wie heeft er tips ?

Dat was het even voor een eerste vraagje op dit forum.

 

Groeten vanuit een zonnig Zweden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik woon in Zweden en in de bossen is het wel eens moeilijk een wandelroute terug te vinden.

Mijn vraag is nu of ik een PDA met gps of een gewone GPS moet gaan aanschaffen.

 

Het is voor het wandelen zeker aan te raden om een gewone gps aan te schaffen, omdat die gewoon robuuster zijn en beter zijn opgewassen tegen invloeden van weer en wind.

Als je dan al een gps koopt, overweeg dan één te kopen die is voorzien van de nieuwe SirfIII-chipset, omdat die in moeilijker omstandigheden (bossen e.d.) een betere ontvangst heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doel is namelijk dat ik bv een wandelroute loop en vervolgens thuis deze route op de pc kan terugkijken.

Wie heeft er tips ?

 

Ik heb zelf 2 garmins.

Als je een bepaalde route loopt, dan onthoud de gps de route d.m.v. een kruimeltjesspoor dat hij achterlaat.

Als je de gps dan later op je p.c. aansluit en je start het programma MapSource en je klik op het tapblad Tracks dan laat het prograam ook dat kruimeltjesspoor zien.

80e334e6-ee81-4066-a02e-f3b3ae8fb23f.jpg

 

Die zwart stipjes dus.

 

gr,

Jarga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Zweedvoetje

Hoi alweer,

 

Bedankt voor de goede tips. Nu maar op zoek naar een mooie gps. Ik heb inmiddels ook een geocachsite gevonden in zweden en er liggen ruim 350 in onze provinci (Östergötland). Dat wordt dus wel wat uurtjes plezier.

 

Vänliga hälsningar från oss (groetjens uit zweden dus) :D

www.zweedvoetjes.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...