Spring naar bijdragen
  • 0

Weet iemand of en hoe een projectie in MS mogelijk is?

Vraag

Geplaatst

De titel maakt al een hoop duidelijk. Ik ben namelijk op zoek naar een methode om in Mapsource te projecteren. En dan bedoel ik net als met de GPS. Dus door een richting en een afstand op te geven vanaf een gemarkeerd punt. Ik ken de "Peiling" in Mapsource maar dat is dus niet de manier die ik zoek. Tot nu toe heb ik niet kunnen vinden waar de mogelijkheid zit als die er überhaupt is.

Wie geeft uitsluitsel en eventueel de methode?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
De titel maakt al een hoop duidelijk. Ik ben namelijk op zoek naar een methode om in Mapsource te projecteren. En dan bedoel ik net als met de GPS. Dus door een richting en een afstand op te geven vanaf een gemarkeerd punt. Ik ken de "Peiling" in Mapsource maar dat is dus niet de manier die ik zoek. Tot nu toe heb ik niet kunnen vinden waar de mogelijkheid zit als die er überhaupt is.

Ik gebruik een engelstalige mapsource, en denk dat je dan de distance/bearing tool bedoelt als manier die je niet zoekt. (liniaal-icoontje) Maar volgens mij is dat de enige manier....

• 0
Geplaatst

Bij de knoppen (waaronder de WP-, route- en kaartselectieknop) zit ook een meetknop. Als je deze inschakeld, kun je vanaf je punt een lijn trekken. Onderin de gegevensbalk staan de afstand en positie t.o.v. je oude punt. Een beetje priegelen, en je vindt de plek waar je een projectie wilt.

Minpunt aan deze optie: je kunt niet direct op het punt een wp instellen. Je moet heel goed de plek in het oog houden, daar met de wp-knop een punt vastzetten en vervolgens nog eens controleren met de meetoptie.

Of er een daadwerkelijke projectie-tool inzit betwijfel ik. Ik heb er zelf ook al eens naar gezocht, en dit was de enige mogelijkheid die ik vond. Ik ben benieuwd of er betere opties zijn...

Goonies never say die!

• 0
Geplaatst
Bij de knoppen (waaronder de WP-, route- en kaartselectieknop) zit ook een meetknop. Als je deze inschakeld, kun je vanaf je punt een lijn trekken. Onderin de gegevensbalk staan de afstand en positie t.o.v. je oude punt. Een beetje priegelen, en je vindt de plek waar je een projectie wilt.

Minpunt aan deze optie: je kunt niet direct op het punt een wp instellen. Je moet heel goed de plek in het oog houden, daar met de wp-knop een punt vastzetten en vervolgens nog eens controleren met de meetoptie.

Of er een daadwerkelijke projectie-tool inzit betwijfel ik. Ik heb er zelf ook al eens naar gezocht, en dit was de enige mogelijkheid die ik vond. Ik ben benieuwd of er betere opties zijn...

Goonies never say die!

Die bedoel ik dus. Met deze optie kun je onderin je scherm (als je de status bar hebt ingeschakeld) bij de gewenste projectie (peiling en afstand) het nieuwe coordinaat aflezen en opschrijven. daarmee een nieuw WP maken

• 0
Geplaatst

Ruud,

I've posted this question to the GC.COM forum: Mapsource and it appears, from the replies there that it is not possible to do a proper projection. The only way seems to be the 'measurement' method as described by Team-Eppie and Goonies.

I've mailed to Garmin about this, no reply yet :dribble: , but maybe if enough people request this, they might do something about it... :beerchug:

• 0
Geplaatst
Ruud,

I've posted this question to the GC.COM forum: Mapsource and it appears, from the replies there that it is not possible to do a proper projection. The only way seems to be the 'measurement' method as described by Team-Eppie and Goonies.

I've mailed to Garmin about this, no reply yet :( , but maybe if enough people request this, they might do something about it... :beerchug:

Dank je ZAteam. Dat mailtje met dat verzoek had ik overigens ook al een poos geleden gestuurt maar daar heb ik ook nog steeds geen reactie op. Als nou eens elke Garmin/MapSource-bezitter een mailtje stuurt met dat verzoek wordt het misschien wel in de volgende upgrade geïmplmenteerd :cry::dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...