Spring naar bijdragen

Software voor Garmin Etrex Euro


hopla

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal :lol1:

 

Ik heb sinds kort een Garmin Etrex Euro. Voor regulier Geocach-gebruik wat mij betreft een prima apparaat. Met vrienden gebruikte ik hem al langer, dus wist ik wat ik kocht :beerchug:

 

Maar nu het volgende: Ik heb er ook een pc-kabeltje bij gekocht :D !

Nu wil ik software gaan gebruiken om de routes die ik loop later in de computer te zetten en om zelf routes te ontwerpen.

 

Wie heeft ervaring met de Garmin Etrex Euro en software? Graag jullie reactie! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

Bij Garmin hoort de mapsource software, Dat is er in een aantal uitvoeringen.

 

Standaard wordt de versie 'Trip and waypoint manager' meegeleverd. Daar staan nauwelijks wegen op en is dus in de praktijk niet erg bruikbaar. Je kan je track uit de gps downloaden naar de pc en dus wel een indruk krijgen van de gevolgde route.

 

De Mapsource Metroguide is de meest geëigende versie voor een etrex zonder kaart achtergrond. De kaart kan je gebruiken om route's te laten berekenen van adres tot adres, die routes kan je uploaden en volgen in je Euro. Tevens kan je de tracks van je Euro downloaden naar je pc en dus goed zien waar je bent geweest. In een Garmin gps met kaartfunctie kan je deze kaarten wel laden maar je kan er in de gps geen routes mee laten maken.

 

De Mapsource City navigator is het zelfde als de metro guide alleen kan je wel navigeren in een gps met kaartmogelijkheden (dus niet met de Euro).

 

Tot slot de TOPO kaarten, een beetje hetzelfde als de Metro guide maar dan met alle bospaadjes en zo erop.

 

Met het gratis EasyGPS kan je ook waypoints bewerken en up/downloaden maar geen route's of tracks. GSAK kan dat ook trouwens.

 

Zonder de indruk te willen geven dat ik volledig ben heb je zo wel aanknopingspunten om te googlelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een etrex euro werkt uitstekend met Ozi explorer zonder dat je eerst dure mapsource programma's hoeft aan te schaffen.

Ik zou als ik jullie was eerst eens een trialversie downloaden hier en daar mee aan de slag gaan.

Wij hebben momenteel een etrex venture (ook zonder kaarten dus) en gebruiken enkel ozi en GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een etrex euro werkt uitstekend met Ozi explorer zonder dat je eerst dure mapsource programma's hoeft aan te schaffen.

Eh, Ozi plus legaal nederlands kaart materiaal is veel duurder dan TOPO-NL.

 

Je hebt gelijk dat ik OZI ben vergeten op te noemen in mn overzicht. Ik zal nog wel meer vergeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Easygps is de goedkoopste (gratis) software. Met Easygps kan je op je pc waypoints intypen en die dan naar je gpsr sturen. Ook kan je bij sommige caches bestanden downloaden die je via easygps naar je pc kan sturen.

Link

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een etrex euro werkt uitstekend met Ozi explorer zonder dat je eerst dure mapsource programma's hoeft aan te schaffen.

Eh, Ozi plus legaal nederlands kaart materiaal is veel duurder dan TOPO-NL.

 

Je hebt gelijk dat ik OZI ben vergeten op te noemen in mn overzicht. Ik zal nog wel meer vergeten zijn.

 

Je kunt toch gewoon zelf de kaart van het gebied waar je geweest bent inscannen en calibreren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...