Spring naar bijdragen

Probleem met coordinaten;


Buteo66

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd mijn eerste cache (Sosabowski) te vinden, maar het in het begin al fout. Ik heb de coordinaten uit het loc-bestandje (N51,97382 E5,82348) dat ik had gedownload geprogrammeerd in mijn Sportrak Pro.

Hiermee kwam ik op het uitgangspunt. Ik vond de eerste aanwijzing en voerde de coordinaten in. Deze verwezen mij naar de buurt van St Oederode, terwijl ik in Oosterbeek sta! Ik keerde onverrichterzake terug en zag op de site dat er boven op de pagina andere coordinaten stonden dan in het loc-bestandje. Ik heb deze ingevoerd (N 51° 58.429 E 005° 49.409) en kwam wederom uit in Brabant.

Wat doe ik verkeerd? En waarom verschillen verschillen de coordinaten van de webpagina en het bestandje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb geprobeerd mijn eerste cache (Sosabowski) te vinden, maar het in het begin al fout. Ik heb de coordinaten uit het loc-bestandje (N51,97382 E5,82348) dat ik had gedownload geprogrammeerd in mijn Sportrak Pro.

Hiermee kwam ik op het uitgangspunt. Ik vond de eerste aanwijzing en voerde de coordinaten in. Deze verwezen mij naar de buurt van St Oederode, terwijl ik in Oosterbeek sta! Ik keerde onverrichterzake terug en zag op de site dat er boven op de pagina andere coordinaten stonden dan in het loc-bestandje. Ik heb deze ingevoerd (N 51° 58.429 E 005° 49.409) en kwam wederom uit in Brabant.

Wat doe ik verkeerd? En waarom verschillen verschillen de coordinaten van de webpagina en het bestandje?

 

De coordinaten boven aan de pagina zijn van een andere notering, de bij geocaching normaal gebruikte. Ik denk dat je de GPS eerst op graden, minuten, decimale minuten (HDDD°MM.MMM') moet zetten en dan kun je die coordinaten invoeren.

Het loc bestandje werkt met graden, decimale graden. Dat kun je het beste omrekenen naar bovenstaande systeem door alles achter de komma te vermenigvuldigen met 0,6 en dan zijn de eerste twee cijfers de minuten en de volgende drie de decimalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd mijn eerste cache (Sosabowski) te vinden, maar het in het begin al fout. Ik heb de coordinaten uit het loc-bestandje (N51,97382 E5,82348) dat ik had gedownload geprogrammeerd in mijn Sportrak Pro.

Hiermee kwam ik op het uitgangspunt. Ik vond de eerste aanwijzing en voerde de coordinaten in. Deze verwezen mij naar de buurt van St Oederode, terwijl ik in Oosterbeek sta! Ik keerde onverrichterzake terug en zag op de site dat er boven op de pagina andere coordinaten stonden dan in het loc-bestandje. Ik heb deze ingevoerd (N 51° 58.429 E 005° 49.409) en kwam wederom uit in Brabant.

Wat doe ik verkeerd? En waarom verschillen verschillen de coordinaten van de webpagina en het bestandje?

 

Weet je ook zeker dat het coordinaat/Grid goed in je GPS staat ingesteld?? Moet graden, minuten, decimale minuten (HDDD°MM.MMM')= deze notatie->(N 51° 58.429 E 005° 49.409) zijn. Anders blijf je zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de makkelijkste manier is dus... gewoon die coords van boven aan de pagina invoeren.. en dan de overige coords die je tijdens de wandeling nodig hebt handmatig invoeren.. aangezien dit geen lange cache is, hou je er ook geen rsi duim aan over :blush:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten boven aan de pagina zijn van een andere notering, de bij geocaching normaal gebruikte. Ik denk dat je de GPS eerst op graden, minuten, decimale minuten (HDDD°MM.MMM') moet zetten en dan kun je die coordinaten invoeren.

Het loc bestandje werkt met graden, decimale graden. Dat kun je het beste omrekenen naar bovenstaande systeem door alles achter de komma te vermenigvuldigen met 0,6 en dan zijn de eerste twee cijfers de minuten en de volgende drie de decimalen.

 

Dank je voor jouw snelle reactie.

Hij staat primair op Lat/Lon, DEG/MIN.MMM. Is dat wat jij bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten boven aan de pagina zijn van een andere notering, de bij geocaching normaal gebruikte. Ik denk dat je de GPS eerst op graden, minuten, decimale minuten (HDDD°MM.MMM') moet zetten en dan kun je die coordinaten invoeren.

Het loc bestandje werkt met graden, decimale graden. Dat kun je het beste omrekenen naar bovenstaande systeem door alles achter de komma te vermenigvuldigen met 0,6 en dan zijn de eerste twee cijfers de minuten en de volgende drie de decimalen.

 

Dank je voor jouw snelle reactie.

Hij staat primair op Lat/Lon, DEG/MIN.MMM. Is dat wat jij bedoeld?

 

Nu even een wat langzamere reactie omdat ik weg was...

Die notatie zou hetzelfde moeten zijn als HDDD°MM.MMM', maar ja ik ken de GPS van jou niet dus ik weet het niet zeker. Als je zo nog steeds ver verkeerd zit dan weet je dat het niet klopt en dan moet je het maar aan iemand met een Sportrak vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd mijn eerste cache (Sosabowski) te vinden,
Als beginner is het soms slimmer om eerst een paar "Traditionals" te doen, ipv direkt een multie.
maar het in het begin al fout. Ik heb de coordinaten uit het loc-bestandje (N51,97382 E5,82348) dat ik had gedownload geprogrammeerd in mijn Sportrak Pro.
De meeste gpsr sluit je met een kabel aan op de computer en dan schuif je de koords zo naar binnen met easygps.

Gaat bijna altijd goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...