Gast wernie Geplaatst 8 augustus 2006 Geplaatst 8 augustus 2006 Hoi, Ik zoek software welke in te stellen is op MGRS en WGS84 het hoeft alleen een grid te geven. Wat misschien makkelijk is zijn wat wappoints Hopelijk kunnen jullie me helpen
LTeunis Geplaatst 8 augustus 2006 Geplaatst 8 augustus 2006 (bewerkt) Hoi, Ik zoek software welke in te stellen is op MGRS en WGS84 het hoeft alleen een grid te geven. Wat misschien makkelijk is zijn wat wappoints Hopelijk kunnen jullie me helpen Ozi? misschien handig om te vertellen wat je er mee wilt? 8 augustus 2006 bewerkt door LTeunis
Gast wernie Geplaatst 8 augustus 2006 Geplaatst 8 augustus 2006 Hoi, Ik zoek software welke in te stellen is op MGRS en WGS84 het hoeft alleen een grid te geven. Wat misschien makkelijk is zijn wat wappoints Hopelijk kunnen jullie me helpen Ozi? misschien handig om te vertellen wat je er mee wilt? Weinig is makkelijk voor me werk (militair) heb voor de rest niet veel nodig alleen af en toe en positie fix in MGRS wgs 84
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 8 augustus 2006 Geplaatst 8 augustus 2006 Ik ken papieren 1:50k topo kaarten van ons landje (serie M-733) die voorzien zijn van het MGRS grid zone 31 NAVO coördinatensysteem met als mapdatum : WGS84 en sommige ED50. De watertoren van Breukelen is dan op 31UFT371835 Echt handig is het systeem niet voor burgers, je moet steeds kijken naar de vakaanduiding die apart naast de kaart gedrukt is. Maar je hebt wel bij een opgegeven positie een idee van de nauwkeurigheid van de coördinaten. Maar om op de vraag terug te komen: met Ozi Explorer kan ik een MGRS raster op de kaart zetten die klopt. Posities op de kaart worden dan ook in MGRS notatie gegeven. Van waypoints etc. kan ik de MGRS coördinaten zien. OZI dus!!!!
Gast wernie Geplaatst 9 augustus 2006 Geplaatst 9 augustus 2006 (bewerkt) Ik ken papieren 1:50k topo kaarten van ons landje (serie M-733) die voorzien zijn van het MGRS grid zone 31 NAVO coördinatensysteem met als mapdatum : WGS84 en sommige ED50.De watertoren van Breukelen is dan op 31UFT371835 Echt handig is het systeem niet voor burgers, je moet steeds kijken naar de vakaanduiding die apart naast de kaart gedrukt is. Maar je hebt wel bij een opgegeven positie een idee van de nauwkeurigheid van de coördinaten. Maar om op de vraag terug te komen: met Ozi Explorer kan ik een MGRS raster op de kaart zetten die klopt. Posities op de kaart worden dan ook in MGRS notatie gegeven. Van waypoints etc. kan ik de MGRS coördinaten zien. OZI dus!!!! Lupardi, Ja kijk dat bedoel ik. Maar moet je in Ozi kaarten invoeren of hoeft dat niet ik wil dus geen kaarten invoeren. Heb ik niet nodig namelijk. Dus een programma als ozi maar zonder kaarten te hoeven invoeren. Heb ozi hier leggen maar kreeg hem niet aan de praat zonder kaarten namelijk. 9 augustus 2006 bewerkt door wernie
giga Geplaatst 9 augustus 2006 Geplaatst 9 augustus 2006 Ik ken papieren 1:50k topo kaarten van ons landje (serie M-733) die voorzien zijn van het MGRS grid zone 31 NAVO coördinatensysteem met als mapdatum : WGS84 en sommige ED50. De watertoren van Breukelen is dan op 31UFT371835 Echt handig is het systeem niet voor burgers, je moet steeds kijken naar de vakaanduiding die apart naast de kaart gedrukt is. Maar je hebt wel bij een opgegeven positie een idee van de nauwkeurigheid van de coördinaten. Maar om op de vraag terug te komen: met Ozi Explorer kan ik een MGRS raster op de kaart zetten die klopt. Posities op de kaart worden dan ook in MGRS notatie gegeven. Van waypoints etc. kan ik de MGRS coördinaten zien. OZI dus!!!! Lupardi, Ja kijk dat bedoel ik. Maar moet je in Ozi kaarten invoeren of hoeft dat niet ik wil dus geen kaarten invoeren. Heb ik niet nodig namelijk. Dus een programma als ozi maar zonder kaarten te hoeven invoeren. Heb ozi hier leggen maar kreeg hem niet aan de praat zonder kaarten namelijk. Je kunt toch een blanco kaart nemen? Dan doet hij wel alles waarschijnlijk.
Gast wernie Geplaatst 10 augustus 2006 Geplaatst 10 augustus 2006 Ik ken papieren 1:50k topo kaarten van ons landje (serie M-733) die voorzien zijn van het MGRS grid zone 31 NAVO coördinatensysteem met als mapdatum : WGS84 en sommige ED50. De watertoren van Breukelen is dan op 31UFT371835 Echt handig is het systeem niet voor burgers, je moet steeds kijken naar de vakaanduiding die apart naast de kaart gedrukt is. Maar je hebt wel bij een opgegeven positie een idee van de nauwkeurigheid van de coördinaten. Maar om op de vraag terug te komen: met Ozi Explorer kan ik een MGRS raster op de kaart zetten die klopt. Posities op de kaart worden dan ook in MGRS notatie gegeven. Van waypoints etc. kan ik de MGRS coördinaten zien. OZI dus!!!! Lupardi, Ja kijk dat bedoel ik. Maar moet je in Ozi kaarten invoeren of hoeft dat niet ik wil dus geen kaarten invoeren. Heb ik niet nodig namelijk. Dus een programma als ozi maar zonder kaarten te hoeven invoeren. Heb ozi hier leggen maar kreeg hem niet aan de praat zonder kaarten namelijk. Je kunt toch een blanco kaart nemen? Dan doet hij wel alles waarschijnlijk. Ja niet aan gedacht probeer ik dat even
dolphinleap Geplaatst 8 september 2006 Geplaatst 8 september 2006 Gartrip doet alles wat je vraagt, snel en doeltreffend. Kees
Aanbevolen berichten