Spring naar bijdragen

geocaching.nl op pda


devliegvisser

Aanbevolen berichten

ik wil graag geocaching.nl via mijn webbrowser op de pda online bekijken in een pocket pc formaat (kwart vga). bestaat er ook een pda viewer voor pda's. nu moet je continu scrollen. bovendien krijg ik de kaarten niet te zien en kan ik dus geen caches opzoeken.

 

Groet vanaf mijn pda vanaf Schiermonnikoog.

 

de vliegvisser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik wil graag geocaching.nl via mijn webbrowser op de pda online bekijken in een pocket pc formaat (kwart vga). bestaat er ook een pda viewer voor pda's. nu moet je continu scrollen. bovendien krijg ik de kaarten niet te zien en kan ik dus geen caches opzoeken.

 

Groet vanaf mijn pda vanaf Schiermonnikoog.

 

de vliegvisser

 

Allereerst weet ik eigenlijk niet wat je met een PDAviewer bedoelt. Ik denk een betgere webbrowser dan de originele IE op de PDA.

 

Het ligt eraan welke OS je op je PDA hebt. Als je de laatste OS hebt, WM 5.0, dan kun je met de originele webbrowser van het apparaat ver komen. Scrollen is er dan zo goed als niet bij. temninste, niet horizontaal. Vertikaal altijd natuurlijk. Dat heb je op de PC zelfs nog ;)

 

Wil je een goede browser hebben voor een PDA, dan komt Opera voor Windows Mobile in aanmerking. De beta-versie voor Windows Mobile is sinds een maand een fullversion geworden en doet het perfect. Wat je bij de originele IE mist, krijg je wel bij deze webbrowser. Ik heb het ding een maand lang gestest en gelijk gekocht. Ik meende dat het iets van 20 dollar heeft gekost. Ik heb het over WM 5.o versie, de laaste PDA OS.

 

Ik doe er alles mee onderweg. Van gc.com naar gc.nl, van forum.nl naar forum.com en soms zelfs reviewen en modereren via de PPC.

 

Wat niet wil is de kaart gebruiken van DHZ van GC.nl. Jammer maar helaas. Je kunt de kaart wel zien, ook al is het minimaal natuurlijk op het schermpje, maar de stipjes zijn niet clickable.

 

Wil je gewoon caches op je browser bekijken dan moet je misschien de topics in GSAK maar eens doorspitten. Als je premiummember bent op gc.com en je de pocketqueries van alle of door jou aan gewezen caches in Nederland neemt, in GSAK er een HTMLfile van maakt via EXPORT, dan kun je alle door jou geselecteerde caches bekijken zoals ze ook op de cachepagina staan. Heb je een internetverbinding op je PDA dan zie je meteen ook alle foto's, logjes etc.

 

Het is even wennen, maar via GC.com kun je net als gewoon op je PC, ale functies van gc.conm gebruiken en alle caches direct ophalen en inzien net zoals op je PC.

 

Trouwens, heb je een oudere OS op je PPC/PDA dan kun je nog gebruik maken van Opera, maar dan van de 2003 versie. Ook die is tig keer beter dan de zwaar uitgeklede IE in 2003.

 

Imode en wap zijn zulke uitgeklede en sterk veroudere vormen dat die eigenlijk niet in aanmerking komen voor een PDA van de afgelopen jaren.

Imode en WAP kunnen nog leuk zijn voor Smartphones met alleen maar imode of wapmogelijkheden.

 

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...