Spring naar bijdragen

GSAK lock functie


de trije susters

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb GSAK nu een paar weken en ben wat aan het experimenteren. Kan iemand mij vertellen wat er nu precies gelockt wordt als ik die functie instel. Wat wordt overschreven en geupdate, en wat blijft onveranderd.

 

thanks

 

volgens mij wordt er helemaal niets meer geupdate als je een cache gelockt hebt. Dan slaat hij die gewoon over als er een nieuwe gpx is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb GSAK nu een paar weken en ben wat aan het experimenteren. Kan iemand mij vertellen wat er nu precies gelockt wordt als ik die functie instel. Wat wordt overschreven en geupdate, en wat blijft onveranderd.

 

thanks

 

volgens mij wordt er helemaal niets meer geupdate als je een cache gelockt hebt. Dan slaat hij die gewoon over als er een nieuwe gpx is.

Ik had de vraag anders moeten stellen: als ik de cache niet lock; wat blijft dan onveranderd bij het overschrijven met de nieuwe gpx-file?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb GSAK nu een paar weken en ben wat aan het experimenteren. Kan iemand mij vertellen wat er nu precies gelockt wordt als ik die functie instel. Wat wordt overschreven en geupdate, en wat blijft onveranderd.

 

thanks

 

volgens mij wordt er helemaal niets meer geupdate als je een cache gelockt hebt. Dan slaat hij die gewoon over als er een nieuwe gpx is.

Ik had de vraag anders moeten stellen: als ik de cache niet lock; wat blijft dan onveranderd bij het overschrijven met de nieuwe gpx-file?

Volgens mij alleen de GC-Code (het lijkt wel een vraag uit Wie het niet weet, mag het niet zeggen) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de vraag anders moeten stellen: als ik de cache niet lock; wat blijft dan onveranderd bij het overschrijven met de nieuwe gpx-file?

 

Als je de coordinaten gecorrigeerd hebt, blijft dat staan. Handig voor puzzelcaches ;) User notes blijven ook onveranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gezocht in de help, via index op Lock en dit is het resultaat.

 

Lock (Waypoint=>Add/edit)

 

Use this check box to prevent a future GPX or LOC file from overwriting your waypoint data. If you do not have this box checked then only corrected coordinates are protected from being updated.

 

Logs are always updated/added regardless of this setting.

 

Maar pas op zadra je een GPX laad ( backup) die gegenereerd is door GSAK dan kan de lock er weer af zijn wanneer deze er niet op zat in de gpx. Ook werkt de lock niet wanneer je rechtstreeks vanuit de ene database copieert met copy in de andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Júrgen was me net een slag voor eigenlijk. Ik heb gisteren al een screenshot gemaakt, maar mijn ftp lag eruit.

 

snap00103-1.jpg

 

Als er een programma is met een geweldig goede en leuke Helpfunctie, is het GSAK wel.

 

Klik, waar je ook bent in GSAK, op Help en je kunt daarna van iedere opie klikken en alleen de help voor dat stukje komt tevoorschijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...