Spring naar bijdragen

hardware problemen


Gast dutch desert fox

Aanbevolen berichten

Gast dutch desert fox

Let op bij het gebruik van "GP" oplaadbare batterijen (>2000 mAh) in de batterijhouder van de GPSMAP 76CSx !! Deze zijn namelijk iets langer dan standaard alkaline batterijen. Dit kan tot gevolg hebben dat de metalen contactclip (+) breekt door te veel spanning. Dat is mij dus overkomen.... :(

bewerkt door dutch desert fox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
ReizenReizen

Let op bij het gebruik van "GP" oplaadbare batterijen (>2000 mAh) in de batterijhouder van de GPSMAP 76CSx !! Deze zijn namelijk iets langer dan standaard alkaline batterijen. Dit kan tot gevolg hebben dat de metalen contactclip (+) breekt door te veel spanning. Dat is mij dus overkomen.... ;)

 

zelf gebruik ik 2700mA en nog nooit last mee gehad in de 76 serie (S, CS en nu CSx)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

In juni 2006 een nieuwe Garmin map 76CSx gekocht. Al vrij snel brak een batterij clip, een paar weken geleden brak ook de tweede clip. Toen werd het erg moeilijk om in het veld de batterij te wisselen. Dus toen maar naar Garmin in Houten gegaan en de service die ik daar kreeg was werkelijk onvoorstelbaar. Na enig heen en weer gepraat (verslaafd aan geocachen) zou mijn gps gerepareerd worden en kon ik hem 2 uur later ophalen. Toen ik hem later ging ophalen kreeg ik een splinter nieuwe gps. Op mijn vraag waarom ik een nieuwe kreeg was het antwoord: "wij repareren eigenlijk nooit de batterij clip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

3 jaar heb ik de 2300 GP gebruikt in mijn 76CS en sinds kort is er een batterijklemmetje afgebroken.

De 1800 en 2100 GP kon ik sinds het gebruik van de 2300 niet meer gebruiken. Deze zaten gewoon los in het batterijvak. De 2300 is iets groter dan de 2100 en met de vingers kreeg je die niet uit het toestel gehaald.

Sinds een maand heb ik 76CSX en hier komt maximaal de 2100 in en geen 2300. Tot nu toe nog geen batterijen gevonden hoger in waarde die wel goed in het toestel passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

De 2300 is iets groter dan de 2100 en met de vingers kreeg je die niet uit het toestel gehaald.

knip

 

Mogelijk heriner je de bandjes die in somige oudere baterij houders nog. Waar me je de baterij naar buiten kunt trekken. En waar bij je bij het plaatsen van de batterij je altijd vergeet dat dit bandje achter de baterij langs dient te lopen. Zodat je als nog mag prutsen.

 

En anders aan alle baterij een trek lipje plakken. Dit lipje vouw/rol je dan rond de baterij weg. Mocht je nu de baterij er uit willen hebben, dan hoef je alleen maar aan het lipje te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op bij het gebruik van "GP" oplaadbare batterijen (>2000 mAh) in de batterijhouder van de GPSMAP 76CSx !! Deze zijn namelijk iets langer dan standaard alkaline batterijen. Dit kan tot gevolg hebben dat de metalen contactclip (+) breekt door te veel spanning. Dat is mij dus overkomen.... :)

 

 

Ik weet toevallig dat bij de Rijenrakkers dit ook 2x gebeurd is.

Waren ze niet blij mee! :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Toch raar.

De batterijen zijn toch allemaal even groot ?

Of zie ik het probleem verkeerd ?

 

Sommige zijn langer

 

Sommige batterijen zijn ook dikker

Kwam daar van de week achter toen ik 2 oplaadbare in mijn oude type Minimaglite van ong 15 jaar oud wilde doen

Paste niet zijn een fractie dikker

 

Waren ook GP te weten Recyco's

zal de dikte eens vergelijken met een schuifmaat, en de lengte met b.v. gewone duracell batterijen (niet oplaadbaar)

(moet ik eerst dat ding ergens vinden ;) )

 

Let dus op waar ze in moeten en neem eventueel het apparaat mee naar de winkel om latere problemen te voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...