Spring naar bijdragen

Welke software nodig voor inlezen mapsource kaarten?


Jess

Aanbevolen berichten

Hoi,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 2e hands Garmin Extrex Vista, maar bij die koop heb ik geen software cd ontvangen ... Ik heb alleen de Vista en een datakabel. ;)

Nu wil ik graag Mapsource kaarten naar de Vista over gaan zetten, maar hoe gaat dat in z'n werk ?? Heb ik daarvoor speciale Mapsource software nodig, of zijn er andere programma's nodig om dit voor elkaar te krijgen ??

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 2e hands Garmin Extrex Vista, maar bij die koop heb ik geen software cd ontvangen ...
De Vista werd toendertijd uitgeleverd zonder software.

Heb je de orginele doos en de Nederlandse handleidingen er ook bij gekregen?

Ik heb alleen de Vista en een datakabel. ;)

Nu wil ik graag Mapsource kaarten naar de Vista over gaan zetten, maar hoe gaat dat in z'n werk ?? Heb ik daarvoor speciale Mapsource software nodig, of zijn er andere programma's nodig om dit voor elkaar te krijgen ??

Om in een Vista kaarten te zetten ben je of Mapsource Route & Recreation (R&R) of Mapsource Metroguide (MG).

Met het oversturen van de kaarten via de seriele poort ben je weer 2 uur verder

In MG kun je op adressen zoeken en in R&R.

Pakketten als Mapsource Cityselect of Citynavigator hebben routeerbare kaarten en de gewone oudere Vista heeft niet de mogelijkheid tot routeren.

Is het nu een Vista of een Vista C (met kleuren scherm)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 2e hands Garmin Extrex Vista, maar bij die koop heb ik geen software cd ontvangen ...

De Vista werd toendertijd uitgeleverd zonder software.

Heb je de orginele doos en de Nederlandse handleidingen er ook bij gekregen?

Ik heb alleen de Vista en een datakabel. ;)

Nu wil ik graag Mapsource kaarten naar de Vista over gaan zetten, maar hoe gaat dat in z'n werk ?? Heb ik daarvoor speciale Mapsource software nodig, of zijn er andere programma's nodig om dit voor elkaar te krijgen ??

Om in een Vista kaarten te zetten ben je of Mapsource Route & Recreation (R&R) of Mapsource Metroguide (MG).

Met het oversturen van de kaarten via de seriele poort ben je weer 2 uur verder

In MG kun je op adressen zoeken en in R&R.

Pakketten als Mapsource Cityselect of Citynavigator hebben routeerbare kaarten en de gewone oudere Vista heeft niet de mogelijkheid tot routeren.

Is het nu een Vista of een Vista C (met kleuren scherm)?

Nops, ik heb geen originele doos erbij gekregen, wel de nederlandse handleiding, maar daar staat niets in over het overzetten van kaarten.

Het is een Vista, zonder ´C´.

 

Dus ik zou eerst nog zo´n MapSource pakket moeten aanschaffen alvorens een kaart in te kunnen lezen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 2e hands Garmin Extrex Vista, maar bij die koop heb ik geen software cd ontvangen ...

De Vista werd toendertijd uitgeleverd zonder software.

Heb je de orginele doos en de Nederlandse handleidingen er ook bij gekregen?

Ik heb alleen de Vista en een datakabel. ;)

Nu wil ik graag Mapsource kaarten naar de Vista over gaan zetten, maar hoe gaat dat in z'n werk ?? Heb ik daarvoor speciale Mapsource software nodig, of zijn er andere programma's nodig om dit voor elkaar te krijgen ??

Om in een Vista kaarten te zetten ben je of Mapsource Route & Recreation (R&R) of Mapsource Metroguide (MG).

Met het oversturen van de kaarten via de seriele poort ben je weer 2 uur verder

In MG kun je op adressen zoeken en in R&R.

Pakketten als Mapsource Cityselect of Citynavigator hebben routeerbare kaarten en de gewone oudere Vista heeft niet de mogelijkheid tot routeren.

Is het nu een Vista of een Vista C (met kleuren scherm)?

Nops, ik heb geen originele doos erbij gekregen, wel de nederlandse handleiding, maar daar staat niets in over het overzetten van kaarten.

Het is een Vista, zonder ´C´.

 

Dus ik zou eerst nog zo´n MapSource pakket moeten aanschaffen alvorens een kaart in te kunnen lezen ;)

 

Nee, niet helemaal.

 

Je koopt een set kaarten R&R, MG, SC, SN of Topo NL en daarbij krijg je het software paket MapSource.

 

Of je gaat in het alternatieve circuit met sendmap http://gps.chrisb.org/en/download.htm

en gratis kaarten van MapCenter http://mapcenter.cgpsmapper.com/

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en geocachen gaat met een Vista natuurlijk prima. Ook zonder kaarten...

gr, marcel.

Nog sterker, alleen om te cahcen heb je die kaarten in zijn geheel niet nodig.

 

Het schermpje is veel te pieterpeuterig om een kaart goed af te lezen.

 

Ik gebruik het software alleen op mijn PC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...