Spring naar bijdragen

Tellen van caches


de trije susters

Aanbevolen berichten

In mijn statistieken heb ik 54 gevonden caches. Daarbij hoort "De Zwerver", een cache van Jati die op verschillende plekken verstopt is geweest en die door ons twee keer is gevonden. Op de site van geocaching ook twee keer geteld.

 

Lees ik de gevonden caches in in GSAK kom ik maar tot 53, veroorzaakt door bovenstaande. Is daar wat aan te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In mijn statistieken heb ik 54 gevonden caches. Daarbij hoort "De Zwerver", een cache van Jati die op verschillende plekken verstopt is geweest en die door ons twee keer is gevonden. Op de site van geocaching ook twee keer geteld.

 

Lees ik de gevonden caches in in GSAK kom ik maar tot 53, veroorzaakt door bovenstaande. Is daar wat aan te doen?

Nee, officieel kun je een cache maar een keer vinden en GSAK houdt zich daar aan. Maar... kan het je wat schelen wat GSAK zegt?

Een cache op gc.com kun je wel 100x loggen als found, maar GSAK kijkt volgens mij alleen maar naar het gcnummer en je accountnummer. found is found, of het nu 1x is of 10x.

GSAK gaat niet voor de statistieken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, officieel kun je een cache maar een keer vinden en GSAK houdt zich daar aan. Maar... kan het je wat schelen wat GSAK zegt?

Een cache op gc.com kun je wel 100x loggen als found, maar GSAK kijkt volgens mij alleen maar naar het gcnummer en je accountnummer. found is found, of het nu 1x is of 10x.

GSAK gaat niet voor de statistieken. ;)

 

Is dat wel zo? Tijdens de vakantie hebben we de gevonden caches snel gelogd met een 'Log volgt' logje. Bij thuiskomst hebben we die caches dan opnieuw als found gelogd en de 'snelle' logjes weer verwijderd (krijgt de cache eigenaar toch een mailtje met het complete verhaal :) ). Tussen het loggen door kwam er een PQ met gevonden caches binnen. Nadat die was ingeladen gaf GSAK een hoger aantal founds dan gc.com :) Nadere inspectie wees uit dat een aantal vakantie-caches een dubbele log had, zowel de snelle als de uitgebreide...

 

In mijn statistieken heb ik 54 gevonden caches. Daarbij hoort "De Zwerver", een cache van Jati die op verschillende plekken verstopt is geweest en die door ons twee keer is gevonden. Op de site van geocaching ook twee keer geteld.

 

Lees ik de gevonden caches in in GSAK kom ik maar tot 53, veroorzaakt door bovenstaande. Is daar wat aan te doen?

Ligt het wel aan 'De Zwerver'? Vorig weekend heb ik namelijk de PQ met gevonden caches weer gedraaid. En hoewel het aantal caches in de PQ overeenkwam met het aantal dat we gevonden hebben, ontbraken van de twee laatst gevonden caches onze logs. GSAK zag die dus niet als gevonden waardoor het aantal founds in GSAK weer lager was dan op gc.com. Zie ook dit draadje op het groundspeak forum. Dit is inmiddels grotendeels opgelost, dus misschien dat een nieuwe PQ draaien helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, officieel kun je een cache maar een keer vinden en GSAK houdt zich daar aan. Maar... kan het je wat schelen wat GSAK zegt?

Een cache op gc.com kun je wel 100x loggen als found, maar GSAK kijkt volgens mij alleen maar naar het gcnummer en je accountnummer. found is found, of het nu 1x is of 10x.

GSAK gaat niet voor de statistieken. ;)

 

Is dat wel zo? Tijdens de vakantie hebben we de gevonden caches snel gelogd met een 'Log volgt' logje. Bij thuiskomst hebben we die caches dan opnieuw als found gelogd en de 'snelle' logjes weer verwijderd (krijgt de cache eigenaar toch een mailtje met het complete verhaal :) ). Tussen het loggen door kwam er een PQ met gevonden caches binnen. Nadat die was ingeladen gaf GSAK een hoger aantal founds dan gc.com :) Nadere inspectie wees uit dat een aantal vakantie-caches een dubbele log had, zowel de snelle als de uitgebreide...

 

Of het wel zo is, weet ik niet. :)

Ik schreef ook: "Kijkt volgens mij alleen naar.....

 

 

Andere conclusie kon ik niet vinden. Ik ga er vanuit dat GSAK een cache maar een keer laat zien dus ook maar een keer als found of not found.

 

Een aantal caches heb ik 2x gelogd (Suprise-event) omdat we daar ook voor verschillende caches meededen. Die worden bij mij in GSAK ook niet dubbel geteld. En dat is bij mij niet van een laatste query, maar van de laatse jaren.

Ik heb drie verschillende aantallen in found its. GC.com zegt dat ik meer gevonden heb dan GSAK en de stats van gc.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in GSAK eens het volgende doen:

stel je filter in op tabblad "general": geen vinkje bij "not Found"

dan bij tabblad "Other" onderaan bij "found count" kies greater or equal then 2

 

Je krijgt dan de caches die meer dan 1 maal gelogd zijn

Je ziet dan ook een verschil tussen het aantal caches en het aantal founds (shown vs aantal in het gele vlakje) in de onderste info regel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...