cachorganic Geplaatst 5 juli 2006 Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS.
LTeunis Geplaatst 5 juli 2006 Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken.Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis
cachorganic Geplaatst 5 juli 2006 Auteur Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit?
LTeunis Geplaatst 5 juli 2006 Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit? Gewoon vanuit Mapsource de kaarten selecteren en dan via de geijkte weg naar de GPS uploaden. De GPS herkent deze dan meteen en gebruikt ze dan ook.
cachorganic Geplaatst 5 juli 2006 Auteur Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit? Gewoon vanuit Mapsource de kaarten selecteren en dan via de geijkte weg naar de GPS uploaden. De GPS herkent deze dan meteen en gebruikt ze dan ook. De GPS zegt iedere keer dat ik maar zo'n13 MB over heb....terwijl de kaart 1G is.
cachorganic Geplaatst 5 juli 2006 Auteur Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit? Gewoon vanuit Mapsource de kaarten selecteren en dan via de geijkte weg naar de GPS uploaden. De GPS herkent deze dan meteen en gebruikt ze dan ook. De GPS zegt iedere keer dat ik maar zo'n13 MB over heb....terwijl de kaart 1G is. Mijn bijgeleverde kaartje doet het overigens wel, maar dat is maar weinig geheugen 64mb Moet ik iets doen met het nieuwe kaarte?
Ruud4d Geplaatst 5 juli 2006 Geplaatst 5 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit? Gewoon vanuit Mapsource de kaarten selecteren en dan via de geijkte weg naar de GPS uploaden. De GPS herkent deze dan meteen en gebruikt ze dan ook. De GPS zegt iedere keer dat ik maar zo'n13 MB over heb....terwijl de kaart 1G is. Mijn bijgeleverde kaartje doet het overigens wel, maar dat is maar weinig geheugen 64mb Moet ik iets doen met het nieuwe kaarte? Misschien is formateren voor gebruik wel handig. Makkelijker om dat in een cardreader te doen dan in de GPS.
cachorganic Geplaatst 6 juli 2006 Auteur Geplaatst 6 juli 2006 Op welke manieren en welke kaarten zijn geschikt om het geheuhenkaartje te gebruiken. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik info van het geheugenkaartje inlezen moet in de GPS. Welke info bedoel je? De GPS leest automatisch de mappen en de eventuele toegevoegde POI (zoals bv. flitpalen). Alleen de GPX die dagelijks wordt gemaakt van de trackfile is niet op de GPS terug te halen maar alleen via Mass Storage op de PC te gebruiken. LTeunis Ik bedoel: Hoe krijg ik de gewenste kaarten op het kaartje, wat de GPS kan lezen vanuit mapsource Ik zie geen mogelijkheid om vanuit mapsource direct naar het kaartje te laden. en in mijn map garmin op de pc zie ik wel een hoop bestanden staan zgn "family" maar daar doet de GPS niets mee... Kan ik ook geocachewaypoints op het kaartje zetten? leest de GPS dit? Gewoon vanuit Mapsource de kaarten selecteren en dan via de geijkte weg naar de GPS uploaden. De GPS herkent deze dan meteen en gebruikt ze dan ook. De GPS zegt iedere keer dat ik maar zo'n13 MB over heb....terwijl de kaart 1G is. Mijn bijgeleverde kaartje doet het overigens wel, maar dat is maar weinig geheugen 64mb Moet ik iets doen met het nieuwe kaarte? Misschien is formateren voor gebruik wel handig. Makkelijker om dat in een cardreader te doen dan in de GPS. Ook dat is dus al gebeurd...
Kapitein Haak Geplaatst 6 juli 2006 Geplaatst 6 juli 2006 Om te beginnen is 1 Gigabyte niet 1 Gigabyte maar iets van 963 Mb of zo. Nummer twee kun je in mapsource bij het uploaden van kaarten aangeven of het naar de GPS moet, (dit is het venstertje waarin het model staat) of naar een andere device. Als je nu een cardreader aansluit zou mapsource die daar moeten aangeven. Bij mij lukte dat dus wel. Zodoende werd er een cardreader gebruikt om de kaarten op de kaart te krijgen en dat lukte prima. Voordeel is dat het uploaden dan dus wel via mapsource plaats vindt en dus de juiste indeling wordt gebruikt. Helaas heb ik op dit moment geen mapsource bij me dan zou ik screenafdrukjes kunnen maken maar helaas dus. Groeten kapitein Haak.
cachorganic Geplaatst 6 juli 2006 Auteur Geplaatst 6 juli 2006 Na het lezen van bovenstaande berichten ben ik eigenlijk de vraag kwijt....Ik werk zelf best wel wat met geheugenkaartjes en MapSource dus kan ik wellicht verder helpen, maar wat is de vraag precies....... mijn nieuwe kaartje van 1gb slaat de bestanden uit mapsource niet op. het bijgeleverde 64mb kaartje deed en doet dit wel
LTeunis Geplaatst 6 juli 2006 Geplaatst 6 juli 2006 (bewerkt) Na het lezen van bovenstaande berichten ben ik eigenlijk de vraag kwijt.... Ik werk zelf best wel wat met geheugenkaartjes en MapSource dus kan ik wellicht verder helpen, maar wat is de vraag precies....... mijn nieuwe kaartje van 1gb slaat de bestanden uit mapsource niet op. het bijgeleverde 64mb kaartje deed en doet dit wel Even terug naar de winkel waar je het kaartje gekoct hebt om deze om te ruilen. Is het toevallig een Ultra? Deze werken namelijk niet in de GPS maar gaan kaduuk. Zie hier. 6 juli 2006 bewerkt door LTeunis
cachorganic Geplaatst 6 juli 2006 Auteur Geplaatst 6 juli 2006 Na het lezen van bovenstaande berichten ben ik eigenlijk de vraag kwijt.... Ik werk zelf best wel wat met geheugenkaartjes en MapSource dus kan ik wellicht verder helpen, maar wat is de vraag precies....... mijn nieuwe kaartje van 1gb slaat de bestanden uit mapsource niet op. het bijgeleverde 64mb kaartje deed en doet dit wel Even terug naar de winkel waar je het kaartje gekoct hebt om deze om te ruilen. Is het toevallig een Ultra? Deze werken namelijk niet in de GPS maar gaan kaduuk. Zie hier. nee het is een gewone
cachorganic Geplaatst 6 juli 2006 Auteur Geplaatst 6 juli 2006 Inmiddels het kaartje opnieuw geformateerd en nou doet ie het wel! Bedankt voor het meedenken! draadje mag weer dicht!
heidie und peter Geplaatst 7 juli 2006 Geplaatst 7 juli 2006 Even iets over de ultra,s Deze schrijven lekker snel we. Als je topo nl en city select 8 er op wilt zetten duurt het netzo langmet schrijven voor de ultra als allen cs8 op een enkle speed. Je moet het kaartje allen er uit halen als je kaart marteriaal wil verwijderen of toevoegen. Even de adapter gebruiken. Deze wordt ook hertkentin MapSource. Piet
Aanbevolen berichten