Spring naar bijdragen

Update Garmin firmware


Gast floris63

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds ruim een jaar in bezit van een Garmin eTrex en heb vorige week een datakabel gekocht bij pcFranc (prima service overigens). Mijn Garmin heeft software versie 2.04 en via de Garmin homepage weet ik dat versie 2.14 kan worden gedownload.

 

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik speciaal op letten? Mogelijke valkuilen? Kan ik de software ook terugzetten naar 2.04 als de nieuwe versie niet bevalt?

 

Ervaringen / advies zijn van harte welkom.

 

~ Floris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aangezien je versie 2.14 noemt ga ik ervan uit dat je de gewone basic eTrex (de gele) hebt.

 

Let op! Heb je de US versie of de Euro versie? Je kunt namelijk ook een software update voor de euro versie downloaden, zie hiervoor de Garmin Software updates pagina en kijk bij eTrex European.

 

Als je eTrex meerdere talen ondersteund heb je de euro variant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt de software alleen terugzetten op een oudere versie als je ook de bijbehorende executable hebt van die oude versie. Dat is dus het bestand wat hem van een nog een slag oudere versie zou updaten naar je huidige.

Het is overigens mogelijk om oude bestanden te downloaden van de Garmin site. Ik dacht dat je dan de hele url zelf moest intypen met het gewenste getal. (Bij Garmin is alleen de laatste versie aan te klikken voor download.)

 

Verder is het niet zo'n probleem om de firmware te updaten. Velen gingen je voor! Tja, er zijn wel eens gevallen bekend geraakt (sporadisch) dat het tijdens het inladen van de firmware misging. Herhaling op lager gedwongen snelheid lukte dan vaak wel. Eén keer weet ik dat de GPS nadien helemaal geen sjoege meer gaf. Maar dan kun je hem vaak door de importeur ook nog laten aanpakken.

Zelf kun je hem ook nog een reset geven op een verborgen manier. Dat wil ook wel eens helpen als er iets raars is gebeurd.

Dus: gewoon doen. Het risico op misgaan is zeer zeer klein en herstel is bijna altijd mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Er is nieuwe firmware uit voor de GPS V, versie 2.12 beta.

 

Hierbij wordt o.a. de volgende wijziging vermeld: ‘4. Added units selection for distance to the waypoint projection page.’

Ik begrijp niet goed wat hier wordt bedoeld, kan het in ieder geval niet vinden.

 

Wat ik wel kan vinden is het volgende: in de laatste versies kon je de afstand tot het geprojecteerde waypoint opgeven in 0,01 km, nu nog slechts in 0,1 km, in beide gevallen tot een maximale afstand van 1000 km. Vroeger was het 100 km in 0,1 km.

Nu is het dus beter dan vroeger, maar slechter dan bij de laatste versies.

 

Of zie ik soms een instelmogelijkheid over het hoofd?

Wie kan me helpen?

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij wordt o.a. de volgende wijziging vermeld: ‘4. Added units selection for distance to the waypoint projection page.’

Ik begrijp niet goed wat hier wordt bedoeld, kan het in ieder geval niet vinden.

Ga met de rocker naar het KM veldje en druk op Enter. Voila! Je kunt nu de waypoint in METERS projecteren. :lol:

 

Kostte mij ook een ebzoekje aan een forum om dit te vinden trouwens... we zijn hard toe aan een bijgewerkte GPS V manual. Hmm.... als ik nog traffic nodig heb... ga ik er zelf eentje maken en online zetten. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga met de rocker naar het KM veldje en druk op Enter. Voila! Je kunt nu de waypoint in METERS projecteren. :huh:

Hoe simpel kan het zijn! Bedankt Elsinga.

 

Ik had menu op de afstand geprobeerd, en ook het set-up menu.

 

Er viel me trouwens iets op. Wij metrische gebruikers kunnen kiezen uit maximaal 1000km in stappen van 100m en 1000m in stappen van 10cm.

 

Voor mijlen gebruikers is de keuze: 1600km in stappen van 160m of 300m in stappen van 3cm. Je zult maar iets op 400m willen; moet je het via een hulppunt doen als je stappen van 40% van de afstand te grof vindt.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...