Spring naar bijdragen

Raadsels Kristallen cache


Quaestrix

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hi,

 

2 sterren voor difficulty, hadden er wel 5 mogen zijn ;)

Met antwoord 1 kan ik je/jullie niet helpen ;) het antwoord op vraag 5 heb ik nog niet, ben nog aan het rekenen.............ik vrees dat het oplossen nog ff kan duren.

 

SY Etienne :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een avondje zitten puzzelen en heb een idee waar de cache verstopt is. Je hoeft, volgens mij, namelijk niet alle antwoorden te hebben. De inhoudberekening is de enige vraag die je echt moet hebben. Met logisch nadenken en Mapsource kom je op 4 mogelijke ligplaatsen, 2 vallen er al gauw af.

Ik heb alleen een beetje moeite met het feit dat je ergens moet gaan zoeken zonder hint. Ik ben geen held in het zoeken ter plekke en wil graag een hint hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen een beetje moeite met het feit dat je ergens moet gaan zoeken zonder hint. Ik ben geen held in het zoeken ter plekke en wil graag een hint hebben.

Helemaal mee eens, ik hoop dat er gehoor wordt gegeven aan je verzoek.

Soms zit er ook geen hint bij een cache omdat de maker hem zooo simpel vindt, dat hij het niet nodig acht. Maar, de meest eenvoudige cache kan ontzettend moeilijk worden als je bijvoorbeeld na zonsondergang ter plaatse komt, of er een laagje sneeuw ligt. (Dat laatste is in dit land iets minder vaak het geval, maar toch.)

Daarom vind ik: altijd een hint geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een avondje zitten puzzelen en heb een idee waar de cache verstopt is. Je hoeft, volgens mij, namelijk niet alle antwoorden te hebben. De inhoudberekening is de enige vraag die je echt moet hebben. Met logisch nadenken en Mapsource kom je op 4 mogelijke ligplaatsen, 2 vallen er al gauw af.

 

Dat heb ik ook geprobeerd maar het valt toch erg tegen, de antwoorden op de raadsel`s heb je toch wel allemaal nodig om punt X te berekenen, ik weet wel in welk bos hij zeker ligt (hint van de maker) maar dat kan ik niet hier gaan verklappen (uit respect voor de maker!)

 

Ik heb de antwoorden op de raadsel`s 2,3 en 6 maar mis dus nog 1,4 en 5!

Verder heb ik nog wat hints ontvangen:

 

Hint raadsel 1:Bij vraag 1, is het belangrijk dat er staat dat er

*ooit* iets boven het schip lag, (dus niet meer

op het moment dat het schip omhooggetakeld werd)

en niet *op* maar *boven*

 

Hint raadsel 4:het woord van 12 letters beschrijft iets wat gebeurd is.

Het verklaart niet alles, maar het kan beschouwd worden als

het sleutelwoord. Verder is het zo dat het dooide in het dal, en dat er maar 1 poes in het spel is!

 

Hint raadsel 5:De oplossing heeft met goud te maken:

Atoomnummer: 79

Atoomgewicht: 196.96655 g/mol

 

 

groet, Quaestrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...