Spring naar bijdragen

Routes converteren naar MapSend


Remmel

Aanbevolen berichten

Via GPSTRACKS kun de mooie routes downloaden om daarna in je handy GPS te laden.

Voor de Garmins werkt dit perfect, voor de Magellans niet.

 

Nu had ik al geprobeerd om via POI converter en EasyGPS de waypoints in de GPS te krijgen (dit lukt ook), echter er wordt een totaal verkeerde route berekend.

 

Nu zit er bij gpstracks.nl een excelbestandje waarmee je de tracks kunt converteren naar MapSend, maar dit krijg ik niet voor elkaar omdat bij mij de macro's niet werken ondanks dat ik het securitylevel op "low" heb gezet.

En verder omdat ik er geen kaas van gegeten heb... :D

Dit is het excelbestand: conversiebestand MapSend

 

Dus heb ik de volgende vragen:

1. Zijn er nog andere manieren om de tracks om te zetten naar leesbare tracks voor MapSend DirectRoute Europe?

Zo nee;

2. Kan iemand in een duidelijk stappenplan aangeven hoe ik de macro's aan de praat krijg met dat excelbestand?

 

Bij voorbaat dank!! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Deze had ik al geprobeerd, werkt ongeveer hetzelfde als POI Converter.

Met dit programma kun je extensies omzetten.

 

Maar ook al heb ik de extensie die "geschikt" zou zijn voor MapSend, MapSend blijft zeggen "file xxxx is either not a MapSend file or corrupted".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer een stap verder.

 

Om de macro´s in te kunnen schakelen mag je niet in het bestand ZELF zitten.

Dus eerst excel opstarten, security level op low zetten en DAARNA pas het excelbestand openen!

 

Wordt vervolgd :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werkt, de POI's komen keurig in MapSend terecht.

En direct loop ik tegen het volgende probleem aan: zodra ik de Street Route ga berekenen neemt hij de snelste weg van de 1e naar de laatse POI, en loopt dus niet via alle POI's.

 

Met welke instelling kan ik dit veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Dat kan niet met directroute. Ik heb zelf een Meridian Gold en gebruik ook Direct Route. Een street-route kan alleen van begin naar eindpunt. Je kunt geen tusse (of via) punten instellen (helaas).

 

Met de 'point-to-point' routes kan dat wel, echter dan heb je geen auto-navigatie.

 

Tenzij ik je vraag niet goed begrijp.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt me helemaal goed begrepen!

Dat is een koude douche!, en was een van de redenen dat ik de eXplorist gekocht heb :ph34r:

Dus ik kan helemaal geen routes narijden op de motor die ik via POI's of tracks heb ingegeven!

Kan ik van gedownloade POI's geen "tracklog" maken (van die kruimeltjes) zodat ik deze na kan rijden?

Dat is dan wel geen autonavigatie maar beter dan niets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo snel.

 

Je kunt wel point to point routes maken. Deze geven aan waar je naartoe moet voor het volgende waypoint. Een rechte lijn van waypoint naar waypoint.

 

Je krijgt alleen geen piepjes waar je moet afslaan. Als de Waypoints echter een beetje goed gekozen zijn moet het wel lukken denk ik.

 

Dus de POI's die je hebt gedownload met elkaar verbinden.

 

Heb je hier iets aan? Of is het nu een heel wazig verhaal geworden.

 

Voordat ik Directroute had reed ik ook zo naar een beginpunt van een cache.

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik al begrepen Jan, maar met een rit tussen de grindgaten hier in Limburg gaat zo'n lijntje rechtstreeks over het water.

Niettemin heb ik zo'n point to point route uitgezet en vanmorgen ga ik deze eens op de motor narijden.

Ben benieuwd of ik verdwaal :offtopic:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even een update, ik had de volgende mail gestuurd aan Magellan:

 

Here's the problem:

When I try to plan a street route between let's say 20 POI's the program takes the quickest route from the first to the last POI, in stead of connecting the POI's by street routes. I use the original software "MapSend DirectRoute Europe" and my eXplorist600.

 

Ok you can connect the POI's "point to point" but those lines go straight through walls, rivers etc. and this doesn't really work if you plan a nice motorcycle ride on nice windy roads. On www.gpstracks.nl <http://www.gpstracks.nl/> you can download 100-dreds of nice routes for biking, motorcycles, cars, walking etc. For Garmin GPS and even TomTom (!) the routes can be placed in the hand-GPS without a problem, the only GPS with a problem is Magellan. In my country more and more people choose Garmin because it's more compatible, isn't it time Magellan catches up?!

 

So I have 2 questions:

 

1. Is there a workaround to solve this problem?

For instance can you convert the POI's to tracklogs?

When you convert tracklogs to a streetroute this works great!

 

2. If not: when can we expect a software update which deals with this

problem?

 

I hope you understand my problem (and of lost of Magellan users!!) because my English isn't perfect. If not please let me know. Hope to hear from you soon!

 

Regards,

 

En dit was hun teleurstellende antwoord:

 

Thank you for contacting Thales Navigation Customer Support.

 

Unfortunately you can' t convert POI's to tracklogs. And we don't plan at the moment any software update which will allow this function.

 

We remain at your disposal for any further assistance.

 

Kind regards,

 

Daarna heb ik nog gevraagd:

 

And what about a software update which makes it possible to make a streetroute between POI's (connecting all POI's)? That's a wish of many Magellan users!

 

Regards,

 

Wij wachten nog op antwoord.... wordt vervolgd... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het antwoord van Magellan:

 

Thank you for contacting Thales Navigation Customer Support.

 

Your suggestion has been noted here at the technial emailing service. Please do not hesitate to contact us again for any further assistance.

 

Kind regards,

 

Thales Navigation Customer Support

 

 

Het is dus maar afwachten of ze er iets mee doen en of de volgende software update hiermee voorzien is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...