Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Geplaatst 22 juni 2006 Ik kom er even niet uit Vanaf gpstracks.nl heb ik de maas-schwalm-nette route gedownload, echter deze is in .itn formaat. Mijn eXplorist600 kan alleen .wpt files lezen dus ik moet deze converteren. De Magellan Conversion Manager voorziet hier helaas niet in. Wat moet ik doen om deze route leesbaar in mijn eXplorist te krijgen?? Waarschijnlijk heeft elke eXplorist bezitter hier al mee te maken gehad dus een verwijzing naar het betreffende draadje is ook prima, ik kan het zo snel niet vinden
deBruineBeren Geplaatst 22 juni 2006 Geplaatst 22 juni 2006 Ik kom er even niet uit Vanaf gpstracks.nl heb ik de maas-schwalm-nette route gedownload, echter deze is in .itn formaat. Mijn eXplorist600 kan alleen .wpt files lezen dus ik moet deze converteren. De Magellan Conversion Manager voorziet hier helaas niet in. Wat moet ik doen om deze route leesbaar in mijn eXplorist te krijgen?? Waarschijnlijk heeft elke eXplorist bezitter hier al mee te maken gehad dus een verwijzing naar het betreffende draadje is ook prima, ik kan het zo snel niet vinden <{POST_SNAPBACK}> Het .itn bestand is voor TomTom 5. Als het goed is zit er in het .zip bestand dat je gedownload hebt ook een .wpt bestand.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Nee er zit geen .wpt bestand bij, wel een .gdb bestand. Verder heb ik de POI converter gedownload waarmee je itn naar wpt zou moeten omzetten, echter na installatie blijkt dat je niet kunt selecteren op itn dus dat lukt ook al niet POI converter download: POI Converter En dit zou er mee moeten kunnen: POIConverter will convert Points of Interest, routes and tracks stored in the formats shown in the first list to any of the other formats in that list. TomTom overlays (*.ov2, *.ovr) TomTom ASCII files (*.asc) TomTom Navigator 3 Itinerary files (*.itn) Maptech Marks files (*.mxf), Route files (*.rxf), Track files (*.txf) Memory-Map CSV files (*.csv) Garmin PCX5 Waypoint files (*.wpt), Route files (*.rte), Track files (*.trk) GPS eXchange files (*.gpx) AutoRoute Pushpins (*.csv) Excel files (*.xls) OziExplorer Waypoint files (*.wpt), Route files (*.rte), Track files (*.plt) Allso the following formats can be read TomTom Navigator Log files (*.pgl) MapSource waypoint, route and track data (*.txt) using decimal Lat/Long coordinates Microsoft Map files (*.axe,*.est,*.ptm) PushPin and route data Pocket Streets PushPin files (*.psp) and the following formats can be written AutoRoute PushPins with Continental numbers (*.tab) Destinator 3 waypoint files (*.csv) Mapopolis waypoint files (*.mlp)
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 AHA!!, ik ben al weer iets verder. Als je in de POI converter op het tabblad "options" voor "Route" kiest kunt je WEL .itn files selecteren. Echter... niet omzetten naar .wpt, maar wel naar .xls (excel worksheet). En xls. files zouden ook gelezen kunnen worden door de eXplorist toch?
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 (bewerkt) Helaas... ik kan alleen maar .wpt bestanden of .trk bestanden inlezen mbv de Magellan Conversion Manager. Dus please HELP! 22 juni 2006 bewerkt door Remmel
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Ben al weer iets verder...het lijkt wel een logboek: Met de POI converter roep je het .itn bestand op, daarna verander je bij options het data type in "tracks", daarna kun je WEL opslaan als .trk bestand.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Het lukt niet. De .trk bestanden heb ik op mijn SD-kaart gezet. Versturen via de USB poort ging ook al niet dus mbv cardreader/writer gedaan. De route heb ik zowel onder "Route" als onder "Tracklog" opgeslagen. Daarna heb ik de eXplorist aangezet en de geprobeerd het bestand te openen. Helaas is het bestand niet te zien in het scherm, hij blijft aangeven "LEEG". Ongeacht of ik het bestand via Route oproep of via Tracklog. Wat doe ik verkeerd? Het bestand staat ZEKER op de sd-kaart, dit heb ik via de kaartlezer gecontroleerd. .trk bestanden moeten toch te lezen zijn door de eXplorist?
Merel Geplaatst 22 juni 2006 Geplaatst 22 juni 2006 Gebruik NH-Top50Trans van Norbert Hein. Weliswaar in het Duits maar daar gaan we hier niet moeilijk over doen toch Daar kan je die .itn files inlezen en als Oziexplorer .wpt én route ( .rte ) weer omzetten Voor jouw voorbeeld lees je eerst in voor de waypoints : Limburg - Maas-Schwalm-Nette 1.itn Limburg - Maas-Schwalm-Nette 2.itn Eingang -> TomTom -> Reiseroute -> als Waypoints Daarna herhaal je voor de route info met dezelfde bestanden : Eingang -> TomTom -> Reiseroute -> als Route Als je het goed hebt gedaan heb je nu 1 route en 51 waypoints en 51 routepunkte staan. Nu uitvoeren : Ausgang -> Oziexplorer -> Route en je geeft de juiste naam van je .rte bestand Meteen wordt er ook een .rte.wpt bestand aangemaakt dat je gewone waypoints bevat. Dan open je Oziexplorer en haal je eerst de waypoints binnen en daarna de route ( niet vergeten route zichtbaar te zetten ). Daarna stuur je naar je GPS wat je maar wil zoals anders. Natuurlijk kan je ook het wpt bestand vanuit andere progies sturen. Let op : dit is een Ozi route dwz in vogelvlucht van wpt naar wpt.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 (bewerkt) Thx Merel, dat ga ik proberen. Via GPStracks.nl heb ik echter net een .wpt file gedownload (de allroad route Brabant) en deze doorgestuurd naar de GPS. Ook deze is niet leesbaar, hij blijft aangeven dat het bestand "LEEG" is op het schermpje. 22 juni 2006 bewerkt door Remmel
Erben Geplaatst 22 juni 2006 Geplaatst 22 juni 2006 Nee er zit geen .wpt bestand bij, wel een .gdb bestand. Dat betekent garmin data base en is te openen met Mapsource. Zo in te lezen in Garmin ontvangers. Misschien niet een twee drie in Magallan maar misschien kun je er iets mee als je toch aan het experimenteren bent. Wie weet is dit simpeler dan de andere methoden.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Vermoedelijk ligt het probleem bij de Magellan Conversion Manager. Deze moet de tracks namelijk omzetten naar .log bestanden en routes naar .rte bestanden. Deze zijn dan WEL te zien in de eXplorist. Omdat ik de .wpt en .trk bestanden rechtstreeks op de sd-kaart heb gezet hebben ze nog steeds de "oude" extensie en zijn ze onzichtbaar. De reden dat de Conversion Manager niet werkt is onbekend. Momenteel zoek een een ander conversie programmaatje dat van .wpt en .trk naar .rte en .log kan converteren.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Weer iets verder: met de POI Converter kan ik bestanden converteren naar .rte Dit heb ik gedaan met 3 routes en deze zijn nu inderdaad zichtbaar op het schermpje van de eXplorist! Echter...alleen de naam, want als ik er op klik komt er na het laden niets te voorschijn (-- etappes 0.0 km) Ondertussen heb ik met Futurumshop gebeld die kunnen we ook niet verder helpen maar zoeken nog. Ik heb het telefoonnummer van de importeur gekregen en die ga ik nu bellen. Verder staat er bij GPStracks.nl een excel programmaatje om bestanden leesbaar te maken voor Magellan, echter dit werkt met macro's en daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten.
Remmel Geplaatst 22 juni 2006 Auteur Geplaatst 22 juni 2006 Opgelost!! Het probleem zit hem inderdaad bij de Magellan Conversion Manager, de importeur beaamde dit. Er was nog geen nieuwere versie dan de V1.05, dus er viel niks te "updaten". Oplossing: EASYGPS. Gratis te downloaden vanaf HIER KLIKKEN Werkwijze: - Eerst mbt POI converter de bestanden converteren naar extensie .gpx - bestand oproepen in easygps - daarna zie je de route al lopen en alle poi's komen op het scherm en zijn evt. aan te passen - daarna doorsturen naar eXplorist600 (kun je selecteren bij type GPS) - de 1e keer doorsturen met extensie .upt naar "mijn POI's" - de 2e keer doorsturen met extensie .rte naar "Routes" KLAAR En inderdaad: het werkt, alles poi's staan keurig op de kaart en je kunt de route mooi narijden. Zaterdag rij ik de 1e route!
Remmel Geplaatst 24 juni 2006 Auteur Geplaatst 24 juni 2006 Laatste bericht: de POI's staan keurig op de kaart echter als je route activeert staat er een compleet andere route over hoofd- en snelwegen. Het werkt dus niet goed. Vermoedelijk gebruikt de eXplorist de standaard basemap en niet de map van MapSend DirectRoute Europe? Ik heb hiervoor een nieuw draadje geopend: KLIK HIER
Aanbevolen berichten