Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Weet iemand een methode om al je caches, gevonden, geplaatst, trackables in een simple commando via XML of anders in een file te "pompen

Dit is handig voor het bouwen van je persoonlijke website of wat anders leuks/geheims

Ik heb met belangstelling naar de site van GPSGEK gekeken maar ook hij heeft het ei van Columbus nog niet gevonden.

GPSbabel werkt ook niet..... op deze Link van de vrienden van Navicache is iets te vinden waar ik naar toe wil....

enige idee.... :(:D:eek::eek:

Geplaatst
Weet iemand een methode om al je caches, gevonden, geplaatst, trackables in een simple commando via XML of anders in een file te "pompen

Dit is handig voor het bouwen van je persoonlijke website of wat anders leuks/geheims

Ik heb met belangstelling naar de site van GPSGEK gekeken maar ook hij heeft het ei van Columbus nog niet gevonden.

GPSbabel werkt ook niet.....  op deze Link van de vrienden van Navicache is iets te vinden waar ik naar toe wil....

enige idee.... :(  :D  :eek:  :eek:

Is de GPX file dan niet XML?

Staat zelfs op regel 1 van het bestand.

LTeunis

Geplaatst
Is de GPX file dan niet XML?

Staat zelfs op regel 1 van het bestand.

Ja!

Sterker nog, voor gpx is zelfs een XML schema beschikbaar. In andere woorden, even de extensie .gpx vervangen door .xml (noot: voor sommige programma's vereist) en je vraag is beantwoord volgens mij.

Geplaatst

Wellicht ten overvloede, de GPX files ontvang je via de pocketqueries. Deze queries zijn beschikbaar voor "premium members". GC.com mailt dus het resultaat van deze queries als XML document.

Geplaatst

ik weet van de pocket queries, maar ben op zoek naar iets wat je met bv cgi-bin kan doen. De pocket queries zijn een goed alternatief maar ik moet dan wat doen met de output, bv plaatsen op een ftp share zodat mijn HTML pages dynamisch kunnen worden opgebouwd

Geplaatst
ik weet van de pocket queries, maar ben op zoek naar iets wat je met bv cgi-bin kan doen. >8

Voor een dynamische website gebruik je normaal een rechtstreekse verbinding met de database (bijv. jdbc). Zover ik weet biedt gc.com deze mogelijkheid niet aan, en ook een alternatief als RSS zie ik nergens. Je kan met webspidering natuurlijk een eind komen maar ik kan me voorstellen dat gc.com daar niet enthousiast voor wordt.

Maar nu even praktisch, waarom zou je voor een persoonlijke website met (naar verhouding) weinig transacties een connectie op de database willen hebben? Okay, het is leuk om te maken maar ik zie twee goede alternatieven:

1. Maak de site dynamisch over het (zonodig geconverteerde) gpx document. Zet een nieuw bestand neer en automatisch heeft de site de laatste informatie

2. Maak de site statisch en zorg dat je de pagina's ververst via één build. Wanneer je de informatie wil verversen is het dan een kwestie van even een batchtaak opstarten.

noot 1. Je kan bijvoorbeeld het XML document (gpx) dat je voor je site gebruikt aanvullen met entiteiten voor "ontmoette cachers" (zie gpsgek). Zit al je informatie in een document.

Just my 2 cents ...

Geplaatst
ik weet van de pocket queries, maar ben op zoek naar iets wat je met bv cgi-bin kan doen. >8

Voor een dynamische website gebruik je normaal een rechtstreekse verbinding met de database (bijv. jdbc). Zover ik weet biedt gc.com deze mogelijkheid niet aan, en ook een alternatief als RSS zie ik nergens. Je kan met webspidering natuurlijk een eind komen maar ik kan me voorstellen dat gc.com daar niet enthousiast voor wordt.

Maar nu even praktisch, waarom zou je voor een persoonlijke website met (naar verhouding) weinig transacties een connectie op de database willen hebben? Okay, het is leuk om te maken maar ik zie twee goede alternatieven:

1. Maak de site dynamisch over het (zonodig geconverteerde) gpx document. Zet een nieuw bestand neer en automatisch heeft de site de laatste informatie

2. Maak de site statisch en zorg dat je de pagina's ververst via één build. Wanneer je de informatie wil verversen is het dan een kwestie van even een batchtaak opstarten.

noot 1. Je kan bijvoorbeeld het XML document (gpx) dat je voor je site gebruikt aanvullen met entiteiten voor "ontmoette cachers" (zie gpsgek). Zit al je informatie in een document.

Just my 2 cents ...

Bedankt voor de feedback! Ik wist dat gc.com deze faciliteiten niet heeft. De reden voor een eigen DB is er een van praktische aard, maar niet van toepassing voor dit onderwerp.

De gedachte kronkel die we hadden was om te kijken of we het middles een standaard XML mechnisme konden op pikken en verwerker. Statische websites is iets van een paar jaar gelden, en webspidering en wat al niet mee is te arbieds intensief.

De pockerquieries zijn werkbaar en leveren ons de flexibiliteit!

John

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...