Spring naar bijdragen

waypoint invoeren, Garmin GPSmap 76CS


lynxhouse

Aanbevolen berichten

Beste mede cachers,

Misschien kan iemand in het forum mij helpen.

 

Bij het geo -cachen bijv. multi's krijg je je coördinaten vaak in de vorm van "opdrachten" in het veld, bijv. iets uitrekenen om tot je volgende waypoint te komen. Nu loop ik tegen het volgende probleempje aan: ik kan wel een bestaande waypoint aanpassen of wijzigen in mijn GPS menu (Garmin GPSmap 76CS) Maar door dat waypunt te wijzigen vervang ik tevens het voorgaande, en blijft alleen het nieuwe, totdat ook dat weer vervangen wordt door de opvolgende.

 

Het lukt wel op deze manier, maar je raakt de historie kwijt.

 

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om uit het niets de coördinaten van het volgende te zoeken waypoint in te voeren en te benoemen, en na het te hebben bereikt op te slaan. Dus niet downloaden uit PC of met de knop "mark"

 

Heeft iemand hier ervaringen mee ?

 

Bij voorbaat dank,

 

Team Lynxhouse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Druk eens op het knopje 'Mark'. Laat de waypointnaam voor wat hij is, pas het coordinaat aan en bevestig met OK. Volgens mij heb je nu een nieuw coordinaat ingevoerd en zijn er geen andere coordinaten overschreven.

Zorg er wel voor dat je nog ruimte hebt om nieuwe coordinaten in te voeren!

Succes,

Henk

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Beste Team Omega 25 en Kruimeldief, Hartelijk dank voor het meedenken !

Zo moet het volgens mij lukken.

 

Wel wil ik nog proberen om de waypoints met een naam op te slaan in de map waypoints. Dat is wel makkelijk als we straks op vakantie in frankrijk op bepaalde plaatsen waypoints willen maken en opslaan onder een eigen naam.

 

Nogmaals bedankt,

 

Team lynxhouse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Beste Team Omega 25 en Kruimeldief, Hartelijk dank voor het meedenken !

Zo moet het volgens mij lukken.

 

Wel wil ik nog proberen om de waypoints met een naam op te slaan in de map waypoints. Dat is wel makkelijk als we straks op vakantie in frankrijk op bepaalde plaatsen waypoints  willen maken en opslaan onder een eigen naam.

 

Nogmaals bedankt,

 

Team lynxhouse

Mijn bijdrage was bescheiden, maar juist het wel of niet langer ingedrukt houden kan het hem doen ;)

 

Je kunt in de GPS iedere naam aanpassen, maar dat is veel te omslachtig en eigenlijk geen doen.

 

Daarvoor hebben we diverse software om dit zo even voor ons te doen, onder andere GSAK. Daarin kun je bijvoorbeeld opgeven wat hij doorgeeft aan de GPS als naam. Is het de (voor mij ook) onoverzichtelijke GCcode, of zijn het de eerste 10 (?) letters van de naam van de cache, of andere mogelijkheden.

 

Ik heb bijvoorbeeld vanmiddag Pekelderbos als cache gedaan. Thuis had in de waypoints die op de cachepagina staan al in GSAK laten "grabben" en ze veranderd in PekelbosPP, Pekelbos01, Pekelbos02 enz enz. pp staat voor parkeerplaats en 01, 02 enz voor de volgende waypoints.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK. Daarin kun je bijvoorbeeld opgeven wat hij doorgeeft aan de GPS als naam. Is het de (voor mij ook) onoverzichtelijke GCcode, of zijn het de eerste 10 (?) letters van de naam van de cache, of andere mogelijkheden.

 

Huh ?...waar stel je dat in dan? :D

Ik kan dat nergens vinden, zo'n kei ben ik nog niet met dat programma.

Maar wat ik ervan gebruik is voor mij voldoende tot nu toe.

Waarschijnlijk zitten er nog veel meer van die aardigheidjes in. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...