Spring naar bijdragen
  • 0

Index Map Nederland voor Ozi

Vraag

Geplaatst

Wie heeft er ergens een kant en klare index map van Nederland voor OziExplorer klaar staan. Ik wil deze gebruiken icm de kabouterkaarten.

(Als je niet weet wat dit is, heb je hem vast niet :ph34r: )

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Hmm, bij mij werkt het ook echt niet als ik de hele handel in de index-map directory mik. Ook ik gebruik 3.90.3, maar 3.90.4ennogwat zijn ontwikkelversies. Hoe goed de ervaringen daarmee dan ook eventueel kunnen zijn wacht ik toch tot het officiële download wordt.

Maar wat mij wel verbaasd: waarom zou het met onze NL-kaart niet werken, terwijl het met de wereldkaart wel werkt! En dat dus gewoon met 3.90.3. Misschien is er toch ergens een reden te vinden in de .map file van de indexkaart. Mij is dat niet gelukt, dus als er iemand toch in slaagt om het onder 3.90.3 werkend te krijgen... graag!

• 0
Geplaatst

Voor hen die het niet wil lukken: als je flink inzoomt op de wereldkaart, kun je dan wel de kabouterkaarten aanwijzen? Als dit ook niet lukt, denk ik dat het probleem wel eens zou kunnen zijn dat je Ozi niet hebt verteld waar hij de kabouter .maps kan vinden.

• 0
Geplaatst
Maar wat mij wel verbaasd: waarom zou het met onze NL-kaart niet werken, terwijl het met de wereldkaart wel werkt!

Ik denk dat het komt doordat de Nederlandse index kaarten RD zijn, en de wereldkaart niet. In de change list van Ozi staat dat er in 3.90.4b een probleem met Transverse Mercator kaarten is opgelost:

Quote: "Regional Map and Index Map would not properly load maps with a Transverse Mercator (User Grid) projection - fixed."

Die melding was voor mij de reden om de upgrade te proberen.

Overigens is de laatste officiële release al van oktober 2001, dus of er snel een nieuwe officiële release komt???

• 0
Geplaatst
Overigens is de laatste officiële release al van oktober 2001, dus of er snel een nieuwe officiële release komt???

Ja, binnenkort komt release versie 3.95 uit!

Vorige week heb ik de vertaling van de Nederlandse versie afgerond, Des Newman is nu bezig met de laatste loodjes. De precieze release datum is mij onbekend, hou www.oziexplorer.com in de gaten.

PS Voor diegenen die zich afvragen hoe dat met de NL versie zit, zie dit topic

edit

De release versie 3.95 is een zgn 'Retail CD' die in Australie uitkomt. Dwz een CD-ROM met het programma. Deze is gelijk aan de laatste development versie.

• 0
Geplaatst

Voor diegenen die nog steeds problemen hebben met de index-kaart (geen rode omlijning):

Dit kan te maken hebben met een wijziging in de laatste paar development versies, deze wijziging heeft betrekking op het verwerken van .map files binnen oziExplorer. Het komt er waarschijnlijk op neer dat Ozi alle .map files negeert die gecalibreerd zijn met oudere versies, omdat bepaalde informatie ontbreekt daarin.

Zie dit draadje

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...