Spring naar bijdragen

Welke moet ik kiezen; de Legend, de Venture of ..

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De TT zegt het al. Welke GPS moet ik kiezen.

Ik heb mijzelf helemaal ingelezen gisteren en de keuze is toch moeilijk.

Wij zijn op zoek naar een GPS welke handig is voor geocaching. Volgens verschillende reviews kun je dan al goed af met de Geko 101. Echter wij willen een deugdelijk toestel met minimaal de volgende eisen:

- Moet op de pc aan kunnen sluiten

- Batterijduur moet respectabel zijn, dus geen AAA van 2 uurtjes en dan klaar :punk:

- Onder een bladerdek wil ik goed ontvangst, dus niet zo snel uitval.

Wij hebben een budget van zo'n 200,- en komen nu zogezegd voor een dilemma.

Welk toestel = verstandig

de Garmin eTrex Venture 175,- bij easyoutdoor.nl

of Magellan eXplorist 210 197,- bij gpscenter.be

of de Garmin eTrex Legend 199,- bij futurumshop.nl

Wij neigen toch voor de Legend te gaan omdat deze een 8mb geheugen heeft en dus mogelijkheid om kaarten in te laden. Tevens kom ik in reviews weinig tegen van zgn. overshoot en ontvangstproblemen.

Nogmaals doel van de GPS

- geocaching

- later eventueel voor mountainbike trails.

- hiking (op latere termijn)

Kunnen de pro's van dit forum ons misschien helpen in het maken van een keuze :thumbup:

Bedankt, TiMmS

Geplaatst

hoi,

ik zelf zal voor de legend kiezen. ik heb er zelf ook een. ligt lekker in de hand goed ontvangst je kan lang op een bateriij setje cache. zo'n 12 uur lukt bij mij zeker wel. cachen lukt uitstekend. mountainbike trails zal ook niet zo;n probleem zijn. en hiking lukt perfect. kaarten in laden heb ik nog niet zo'n ervaring mee. maar dat moet wel goed te doen zijn. met de basis kaart die erin zit lukt het een klein beetje. maar als je echt op de kaar wil lopen moet je toch echt goede kaarten hebben.

over de andere kan ik niet zoveel vertellen geen ervaring mee. maar er zijn vast andere die dat wel hebben.

mischien helpt dit je om de keuze te maken.

timo :thumbup:

Geplaatst

Ik heb zelf net een nieuwe gekocht en inderdaad het is de GPS60 geworden! Wel 10 euri meer (€209 bij de Futurumshop), maar ik ben er echt superrrrrrrrrr tevreden over!

Geplaatst
Ik zou het budhet met € 10 verhogen en de GPS60 aanschaffen vanwege zijn betere antenne.

Dan kun je het budget meteen met 400 euro verhogen en heb je de 60 Cx of CSx. :thumbup:

Maar effe serieus, de Legend is voor cachen en wandelen een heel goede ontvanger, de 8 MB is voor het laden van topokaart delen voldoende, maar voor CN kaarten absoluut te weinig.

Geplaatst

Oke dus met 10,- meer heb ik een GPS die beter is dan alle 3 de opties eerder gegeven in mijn openingspost?

Geplaatst
Oke dus met 10,- meer heb ik een GPS die beter is dan alle 3 de opties eerder gegeven in mijn openingspost?

dat klopt. zover ik weet beter ontvangst meer ruimte voor kaarte. betere optie's voor die 10 euro moet je het niet laten liggen. het is zeker je investering waard.

timo :punk:

Geplaatst (bewerkt)

Hij is geel :punk: (vast ook de enigste kleur)

Ervaringen met Futurumshop zijn oke?

Ik las op de GPS-Koopgids.nl echter alleen maar negatieve ervaringen over de GPS60, m.n. over ontvangst. Bij de eTrex Legend (dus) veelal positieve ervaringen. Ik twijfel..

bewerkt door TiMmS
Geplaatst
Hij is geel :)  (vast ook de enigste kleur)

Ik las op de GPS-Koopgids.nl echter alleen maar negatieve ervaringen over de GPS60, m.n. over ontvangst. Bij de eTrex Legend (dus) veelal positieve ervaringen. Ik twijfel..

ik heb zelf geen ervaring met de gps 60 maar ik heb hier wel te horen gekregen dat hij een goed ontvangst had. maar dat weet ik niet. maar als je er niet zeker bij voelt dan zou ik toch voor een legend gaan. maar dat ligt helemaal aan je zelf

Geplaatst

review

mischien helpt deze review je wat staan trouwens nog meer van verschillende gpsen mischien helpt dit je keuze te vergemakkelijken.

Geplaatst
Hij is geel :punk:  (vast ook de enigste kleur)

Bij de 60 serie zijn de verwachtingen misschien wel erg hoog gespannen en de teleurstelling desto groter. De ontvangst is wel een stuk beter dan de extrex-serie (die is "niks") maar de 60 laat ook nog wel eens wat steekjes vallen en is op het gebied van de ontvangst zeker geen "super" gps. De balkjes die het apparaat zelf als de ontvangst aangeeft zijn echter wel positief "gepimpt". De normale 60-apparaten hebben doorsnee magellan niveau... Magellan heeft altijd al een goede ontvangst die minimaal het garmin 60 niveau haalt, ook de eenvoudigste apparaten. De explorist schijnt al weer duidelijk boven-gemiddeld te zijn. De x serie van de 60 is al een stuk beter dan de oude serie van de 60.

Geplaatst

Hmmm de GPS60 schijnt in alle opzichten dus beter uit de bus te komen dan de Legend, echter de legend ziet er wel beter uit en is iets goedkoper. Nog steeds moeilijke keuze.

Geplaatst
Hmmm de GPS60 schijnt in alle opzichten dus beter uit de bus te komen dan de Legend, echter de legend ziet er wel beter uit en is iets goedkoper. Nog steeds moeilijke keuze.

Dan zal ik je maar uit de brand halen, ga je voor uiterlijk dan koop je de Legend, maar ga je voor ontvangst dan koop je de 60C. :punk:

Geplaatst

Gezien je twijfel zou ik naar een winkel gaan waar je de betreffende GPS-en 'vast kunt houden'. Immers, gebruiksgemak kan wellicht doorslaggevend zijn en is héél persoonlijk. Daar kan niemand je mee helpen. Dat moet je zelf ervaren.

Geplaatst
Gezien je twijfel zou ik naar een winkel gaan waar je de betreffende GPS-en 'vast kunt houden'. Immers, gebruiksgemak kan wellicht doorslaggevend zijn en is héél persoonlijk. Daar kan niemand je mee helpen. Dat moet je zelf ervaren.

Yup daar heb je gelijk in, die mogelijkheid is er zeker.

Hmm. Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Echter nog steeds in twijfel :punk:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...