Spring naar bijdragen

Nieuwe Garmin


erics

Aanbevolen berichten

Even een engels persberichtje. Helaas geen tijd voor vertaling:

 

Garmin Teams with Handango on iQue 3600 Mobile Software Storefront

 

 

OLATHE, Kan. and HURST, Texas/Jan. 8, 2003/PR Newswire - Garmin (Nasdaq: GRMN) and Handango, the leading publisher and platform for mobile software, today announced they are working together to deliver software to users of Garmin's new iQue 3600. Garmin has licensed Handango's application management and provisioning platform, Handango AMPP, to create the Garmin Software Store and give iQue 3600 users access to one of the world's largest catalog of commercial Palm OS applications. The Garmin Software Store will be available when the product begins shipping in the second quarter of 2003 at www.garmin.com/software.

 

 

The Garmin Software Store will offer thousands of applications ranging from games and entertainment to personal productivity to business software. Applications leverage the crisp color screen, intuitive functionality and lightning-fast Motorola processor on the iQue 3600.

 

"Utilizing Handango AMPP, we will be able to offer iQue 3600 end users even more functionality to their already feature-rich handheld," said Guy Waitley, Garmin's associate director of business development. "By providing a wide array of software options, Handango represents a comprehensive solution that we expect will enhance the overall iQue 3600 user experience."

 

Garmin and Handango will also engage in a variety of demand-generation and co-marketing activities. Every iQue 3600 will ship with a CD-ROM containing a wide variety of popular applications provided by Handango. Users will have the option to try the applications for a limited time and to purchase full versions online at the Garmin Software Store. Additional promotional activities may include in-box flyers and electronic marketing among others.

 

"We are thrilled Garmin chose Handango and our time-tested platform Handango AMPP as their source to deliver mobile software to iQue 3600 users," said Laura Rippy, chief executive officer of Handango. "Together, we give users cutting-edge GPS technology and the widest selection of mobile content."

 

About Garmin:

Garmin International Inc. is a member of the Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN) group of companies, which designs and manufactures navigation, communication and information devices - most of which are enabled by GPS technology. Garmin is a leader in the general aviation and consumer GPS markets and its products serve aviation, marine, outdoor recreation, automotive, wireless and OEM applications. Garmin Ltd. is incorporated in the Cayman Islands, and its principal subsidiaries are located in the United States, Taiwan and the United Kingdom. For more information, visit Garmin's virtual pressroom at www.garmin.com/pressroom or contact the Media Relations department at 913-397-8200. GARMIN is a registered trademark, and iQue is a trademark of Garmin Ltd. or its subsidiaries.

 

About Handango:

Handango is the leading publisher and platform for mobile software, bringing over 25,000 applications to market through an extensive global distribution network of online, retail and enterprise channels reaching more than three million mobile users each month. Handango's application management and provisioning platform, Handango AMPP, has been chosen as the mobile software delivery platform for Nokia, Motorola, Sprint, Orange SA, Palm, Microsoft, Sony, HP, Handspring, Sharp Electronics, and more than one hundred others. For more information, visit www.handango.com

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

alwaar een waterdichte! opvolger van de Etrex wordt gelanceerd.

Van Hawkeyes begreep ik dat de Etrexen niet echt waterdicht zijn, maar dat het ipx7 iets anders inhoudt. Namelijk dat hij op een plankje gelegd en dan voor zekere tijd op zekere diepte kan worden gehouden, zodanig dat hij daarna nog aangaat en functioneert.

Er kan dan dus al wel water in staan!

 

Hawkeyes: correct me if I'm wrong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik er tussen kom maar ik kan het niet laten...

Ook ik herinner mij dat die norm voor 'onderwater' inhoud dat de GPS zeer geleidelijk te water moet worden gelaten. De norm geldt niet voor de 'plons' zal ik maar zeggen. Dan kan water met enige extra kracht naar binnen willen en daar voorziet de test niet in.

Mijn GPS 12 heeft een grote plons vanaf een dijk in een heldere poldersloot overleefd.

lees maar bij:

Een meetpunten jacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alwaar een waterdichte! opvolger van de Etrex wordt gelanceerd.

Van Hawkeyes begreep ik dat de Etrexen niet echt waterdicht zijn, maar dat het ipx7 iets anders inhoudt. Namelijk dat hij op een plankje gelegd en dan voor zekere tijd op zekere diepte kan worden gehouden, zodanig dat hij daarna nog aangaat en functioneert.

Er kan dan dus al wel water in staan!

 

Hawkeyes: correct me if I'm wrong.

De eTrex voldoet inderdaad aan IPX7, dit is een standaard wat betreft waterdichtheid, dit niveau betekend dat de GPS gedurende 30 minuten 1 meter onder water gehouden kan worden. De GPS moet daarna dan nog goed functioneren.

 

Overigens is het batterij compartiment van de eTrex serie niet waterdicht, na het per ongeluk danwel expres laten vallen in water moet je altijd het batterijcompartiment checken en droogmaken.

 

Edit: naar aanleiding van de post van de Prof. - ik heb zelf niets gelezen/gehoord over de snelheid van onderdompelen, maar ik kan me voorstellen dat dit wel van invloed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het loont ook om eens bij Garmin te kijken op

 

http://www.garmin.com/pressroom/mobile/010803b.html

 

alwaar een waterdichte! opvolger van de Etrex wordt gelanceerd.

Prijs ziet er leuk uit en verder: heel weinig knoppen.

De nieuwe Geko GPS ontvangers van Garmin zien er geinig uit en zullen zeker de beginnende geocacher aanspreken.

 

Aan de screenshots te zien is de software duidelijk gebaseerd op de eTrex (gele) met als duidelijke nieuwigheid dat de Geko ook kan 'pannen'. Dit is overigens een veelgevraagde feature request op de basic eTrex.

 

Verder valt op dat er 2 AAA (!) batterijen ingaan, wat een gewichtsbesparing is (nadeel dat je hier weer nieuwe oplaadbare batterijen voor moet kopen mocht je zo'n Geko aanschaffen).

 

Verder wat specifieke kenmerken:

 

Geko 101:

maar 250 waypoints

beperkte tripcomputer

geen routes

3000 trackpoint tracklog geheugen

 

Geko 201:

500 waypoints

Uitgebreide tripcomputer

20 routes (elk 125 legs)

10000 punten tracklog (20 opgeslagen tracks mogelijk)

Seriele interface RS232 : NMEA, DGPS

 

 

Eerste oordeel:

 

De 101 is nu het back to basic model van Garmin (op sommige punten zwakker dan de gele eTrex (waypoints en routes) en andere punten iets sterker (meer trackpoints) - mij is onduidelijk of deze een interface met pc (software updates) of dgps ondersteund.

De 201 is wat uitgebreider en bied net wat meer dan de gele eTrex (meer trackpoints, meer routes) - daardoor een mooi beginners toestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even terug te komen over de waterdichtheid:

er was een draadje op het Amerikaanse forum erover.

Zoeken naar het woord 'splash' gaf mij de volgende link tjokvol info:

http://opentopic.groundspeak.com/0/OpenTop...4835#2910944835

 

PS.: bovenstaande is een lange link. Als die zich over meerdere regels uitstrekt kan die last geven bij aanklikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...