Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ohja, das wel tactisch natuurlijk... :bangin:

Ik laat het nog wel even weten... :)

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Dat zijn doosjes waarin het (Belgisch) leger indertijd (of nog steeds ?) medicamenten e.d. bewaarde die iedere soldaat mee moest hebben in geval van een ABC oorlog : atoom, bacteriologisch of chemische oorlogsvoering.

Vraag me niet wat er in had moeten zitten maar op sommige kan je nog de tekst ervan lezen op een doorzichtige sticker met gele letter die er normaal op kleeft.

Ikzelf heb er ook ergens een hangen maar ik heb de sticker er wel wat afgeschuurd. Heeft een hangertje en is ideaal voor in klimop :bangin:

Ze zijn waterdicht op voorwaarde dat je ze goed sluit door heel hard aan te drukken op de vier hoeken ( en dat wordt veel vergeten ).

Geplaatst

Mij mag je wel vragen wat er in had moeten zitten!

En ik weet het antwoord ook nog, maar weet niet of jij het ook wel wil weten?

groetjes Geovlinder

Geplaatst

Deze doosjes zijn oa. te koop bij een Amerikaans Stockhuis in Emblem bij Lier (Prov.Antwerpen) aan 2.50 €/stuk.

Geplaatst (bewerkt)

Toen ik m vond zat er een logboekje, rekenmachine en een potlood in... :)

Zat er bij jou een flesje jenever in? :bangin:

EDIT: Bedankt voor de informatie trouwens!

bewerkt door gpsgek
Geplaatst

Misschien zou je er eens in een dump naar moeten zoeken, of kijken bij een verzamelaar... Het zijn echt prachtige doosjes, veel beter dan glazen potjes (dat is mijn mening ;-) )

Geplaatst

In de oorlog werd er rekening gehouden met alles, zo ook met ABC aanvallen. Je kunt je voorstellen dat dit geen prettige dood is, dus hadden alle militairen een potje bij zich met zelfmoordpil(len). Als men dan toch moest sterven tenminste op een menswaardige manier.

Dit is wat mij ooit vertled is in een oorlogsmuseum, als het goed is hebben we het over hetzelfde potje, mocht ik me vergissen en er iemand zijn die het beter weet; dat kan. Maar ik durf dit wel met 90% zekerheid te zeggen.

Hopelijk de nieuwsgierigen tevreden gesteld. :D

groetjes Geovlinder

Geplaatst

Ik ben op het Wereld Wijde Web al op zoek geweest, maar heb ze nog niet kunnen vinden... Ook nog geen reactie van de cachelegger gehad...

Gast Saffier
Geplaatst

Ik heb net een mail naar de winkel verzonden waar ze blijkbaar te koop zijn met de aanvraag voor 25 te verzenden. :beerchug:

Nu maar afwachten, bij een teleur stellend bericht denk ik erover maar zelf even op en neer te rijden goed voor de kilometers :offtopic:

Geplaatst
Nu maar afwachten, bij een teleur stellend bericht denk ik erover maar zelf even op en neer te rijden goed voor de kilometers :no:

Och, onderweg wat caches meepikken...

Ik wil wel mee.... :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...