Spring naar bijdragen

Batterijen garmin 2plus


Gast woudlopers

Aanbevolen berichten

Gast woudlopers

Hallo iedereen,

 

Telkens ik de gewone batterijen van deze garmin vervang ben ik de ingegeven en bewaarde wayponts;klokgegevens en metrische instellingen kwijt...enkel de map datum blijft op wgs 84.

Is dit normaal of is de kleine batterij aan vervanging toe ?? (normaal diensttijd hiervan is 10 jaar )

 

Woudlopers :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is dit normaal of is de kleine batterij aan vervanging toe ?? (normaal diensttijd hiervan is 10 jaar )

Dat is zeker niet normaal. :lol:

 

Vervanging van de kleine batterij lijkt me dan ook wenselijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze Garmin GPS-en zijn bedacht in de tijd dat flash-memory nog niet bestond of betaalbaar was. Zodoende onthoudt de GPS in zijn herschrijfbare geheugen alleen dingen zolang er stroom is. Vandaar dat vele GPS-en een super-very-long-life batterij hebben (die 10 jaar) ingebouwd gekregen om de periodes dat de gewone batterijen er niet inzitten (of wanneer er geen externe stroomtoevoer is) te overbruggen.

Is die batterij leeg dan krijg je vermelde verschijnselen. Iedere keer moet je een totale koude start doormaken na batterij verwisselling.

Vaak wordt er in de GPS een oplaadbaar celletje gezet. Helaas komt het wel voor (sommige productieseries zijn er zwaar door getroffen in het verleden) dat dan het oplaad gedeelte niet werkt. Cel is OK maar hij raakt toch leeg!

Ik zou zeggen: vraag eens na bij de importeur (Sailtron Houten?): in het verleden is dit soort dingen beschouwd als een fabrikagefout waarvoor inruil/omwisseling mogelijk was.

Of stop er eens alkali-bartterijen in ipv NiMH. Een beetje hoger voltage kan mogelijk de cel wel opladen. Het valt te proberen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...