Spring naar bijdragen

Wie weet wat dit is?


dmace

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat lijkt mij een afgraving van het een of ander, een enorme kalkgroeve bijvoorbeeld. Volgens mij staat er in de wat grijzige punt van het grootste witte vlak (op ongeveer 2 uur) een graafmachine met zijn graafarm richting 8 uur. Zoom maar eens goed in. Er staan ook nog andere voertuigen op het terrein en er zijn een paar gebouwtjes zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is nou precies je vraag, want het lijkt er op dat je dit zelf in google hebt ingetypt.

Niet duidelijk genoeg? De persoon na jou lijkt het anders precies in 1 keer te begrijpen.

:P

 

Het stukje waar de link je naar toe brengt (niet amsterdam, dan doet je browser het niet goed), is een nieuw gebied net boven Andijk in het IJsselmeer, wat niet op andere kaarten staat, alleen op de 'nieuwe' satellietfoto's van Google Maps die 2 dagen geleden zijn geupdate.

 

Ik kan wel notitie voor vaarverkeer ontdekken dat er daar gewerkt wordt, maar niet wat het is.

 

Daar ben ik nieuwsgierig naar. :) (wil wel eens weten welk stukje belastinggeld daar gespendeerd wordt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de locatie, in het IJsselmeer ten noordoosten van Medemblik, kan dit natuurlijk geen kalkgroeve zijn. :) Maar misschien zijn ze daar wel een slibdepot aan het aanleggen, zoals dat ook in het Ketelmeer tussen de Noordoostpolder en Oostelijk Flevoland is gebeurd. Dan is het een soort kunstmatig eiland en zouden die witte vlakken de bodem van het depot kunnen zijn. Die moet van ondoordringbaar materiaal (gigantische lappen kunststof?) zijn om te voorkomen dat schadelijke stoffen in verontreinigd slib opnieuw in het milieu terecht komen. Mogelijk is er op de website van Rijkswaterstaat iets over die activiteiten daar te vinden.

bewerkt door Captain Zulu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eiland is bedoeld voor natuurontwikkeling in het IJsselmeer, zie ook:

http://www.rijkswaterstaat.nl/ijg/ --> water --> projecten --> Natuurontwikkeling in het IJsselmeergebied --> rood/groene stipje op die plek (rechtstreekse link doet t niet  :) )

 

Kreupelfase1_1_tcm90-43677.gif

Ik vraag me af wat voor natuur ;) (maar dan moeten we weer naar staatsbosbeheer :P )

 

Thanks, Nightfire!

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eerst aan een grap, afdruk van een nieuwe Nike-schoen of zo.

 

Maar het ziet er wel verdraaid echt uit, is het geen foutje van Google-Earth??

 

@Kiddooz: nieuwe cache plek? wie vraag je om toestemming? :)

 

EDIT: toestemming via V&W?

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In andere browser zie ik het inderdaad wel. Windmolenpark in aanbouw wellicht?

Wat heeft dit trouwens met geocaching te maken?  :P

Misschien wil ik er wel een cache neerleggen? Whatever.

Meer een link van Geocachers komen overal - Geocachers genoeg die googlemaps/earth gebruiken - Geocachers weten veel met z'n allen?

 

Er zijn overigens al meer van dit soort vragen geweest in het verleden.

 

Daarnaast vond ik dit meer onder "Algemeen" vallen dan onder off-topic of onder software.

Mocht een modje dit anders zien, dan wordt het vanzelf wel ergens anders heen verhuist. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...