Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een weekje geleden mijn eerste cache geplaatst, en ik vraag me nu af hoelang het gemiddeld duurt voor een nieuwe cache ge-reviewd wordt.

Ik las in dit forum dat het meestal op dinsdag wel geregeld is. Wellicht is het gewoon erg druk en moet ik nog een weekje wachten. Geen probleem natuurlijk, maar het is een beetje zonde als ik zit te wachten terwijl ik misschien iets verkeerds heb gedaan.

Dus wie kan mij een indicatie geven van de wachttijd voor het reviewen...

Geplaatst

Allereerst weet ik niet wat dat dan voor een oud bericht moet zijn dat het specifiek op een dinsdag meestal geregeld is.

Vergeet niet dat de beide reviewers vrijwilligers zijn. Ze doen "het" erbij. Ook zij hebben hun normale werkzaamheden, hun gezin en andere bezigheden. Zelfs zij willen wel eens cachen of gewoon niets doen.

Er worden momenteel de wereld caches aangeboden waarvan velen er wel "iets" aan mankeert.

Aangevraagde caches worden behandeld op volgorde van de GCnummer. Degene die dus al een maand of langer "bezig" is met zijn cache, gaat voor. Je kunt nummer 3 zijn op de lijst en 5 minuten later nummer 20. Een eventuele datum dat boven de cache staat wordt niet naar gekeken. Men kan dar immers maar invullen wat men wil.

Iedere dag worden er wel enkele caches gereviewed en op vrije dagen worden de lijsten zo goed als mogelijk volledig afgewerkt.

Vreemd is wel dat je cache al zeker een week ligt te wachten. Er staat namelijk geen cache in de lijst dat al een week aanwezig is. Vrijdag was de lijst helemaal leeg. Zaterdag zijn er een aantal gedaan. Zondag had de reviewer geen zin, Maandag geen tijd en toch 2 online gezet en vandaag zijn er een paar gereviewed maar niet online gekomen.

Als je cache nog niet aan de beurt is, wordt hij ook nog niet bekeken. Als je cache bekeken wordt, wordt het gereviewed. Als alles goed is staat hij binnen 5 minuten online. Als er iets aan mankeert, krijg je bericht.

De een stuurt een aanvraag op en is totaal verbouwereerd dat de cache 10 minuten later al online staat. Een enkeling moet nog snel op pad om de cache te plaatsen.

Een ander moet gewoon even een paar dagen langer wachten.

Een indikatie is er niet te geven. Als je tussen de 5 minuten en een week een indikatie vind dat je een bericht van de reviewer hebt, dan is dat bij deze de indikatie ;)

Geplaatst

Duurde bij mij ongeveer 1,5 week, kreeg daarna de opdracht om de benodigde toestemming te regelen :no: . De mensen gingen waarschijnlijk over het terrein van Gelders Landschap lopen, en die moesten toestemming geven :cry: . Nou voordat dit geregeld was, ben je zo een dikke maand verder. Maar dat ligt buiten de schuld van de revieuwer natuurlijk. Nog ff geduld zou ik zeggen! ;)

Geplaatst

Zou het niet beter zijn (lees eerlijker) dat als je cache niet goedgekeurd wordt ivm toestemming etc. dat die dan weer onderaan op de lijst komt. Zo hoeft iemand die de boel netjes en correct heeft geregeld niet onnodig lang te wachten. Je inspanning om één en ander goed te regelen wordt zo beloond.

Ik al hier wel de nodige kritiek op krijgen, maar dat maakt mij niets uit.

Geplaatst
Ik heb een weekje geleden mijn eerste cache geplaatst, en ik vraag me nu af hoelang het gemiddeld duurt voor een nieuwe cache ge-reviewd wordt.

Ik las in dit forum dat het meestal op dinsdag wel geregeld is. Wellicht is het gewoon erg druk en moet ik nog een weekje wachten. Geen probleem natuurlijk, maar het is een beetje zonde als ik zit te wachten terwijl ik misschien iets verkeerds heb gedaan.

Dus wie kan mij een indicatie geven van de wachttijd voor het reviewen...

Ben je niet vergeten om een vinkje te plaatsen voor dit regeltje:

Yes, this cache is currently active.

Zet je hier geen vinkje voor, dan zullen de reviewers jou cache nooit zien en kan je wachten tot sint-juttemus ;)

Geplaatst
Zou het niet beter zijn (lees eerlijker) dat als je cache niet goedgekeurd wordt ivm toestemming etc. dat die dan weer onderaan op de lijst komt. Zo hoeft iemand die de boel netjes en correct heeft geregeld niet onnodig lang te wachten. Je inspanning om één en ander goed te regelen wordt zo beloond.

Ik al hier wel de nodige kritiek op krijgen, maar dat maakt mij niets uit.

Caches waar een reviewer mee bezig is, waar dus het een en ander aan mankeert , zijn door de desbetreffende reviewer op "on Hold" gezet en staan in zijn lijst. Een andere reviewer ziet ze niet. Als er wat an makeert dan gaat de cache meestal op inactief en verdwijn uit alle lijsten.

De lijst van nieuwe caches-aanvragen is een ander lijst, die worden door alle reviewers gezien.

Je moet het als een stapeltje zien, steeds wordt de bovenste gepakt en in een eigen lijst gezet. Als het goedgekeurd wordt, verdwijnt die uit de reviewer zijn lijst en staat online. Zo lang er wat aan mankeert, blijft deze "on hold" De reviewer krijgt bericht als er iets is veranderd aan de cache, de cacher moet dan immers de cache weer activeren zodat die cache weer in zijn lijst terug komt.

Tussendoor wordt er steeds weer een van het stapeltje gehaald.

Als er werkelijk alleen maar eerst naar de lijst van nieuwe caches wordt gekeken, dan zou de lijst met caches waar iets aan mankeert, bijna niet meer aan de beurt komen.

Vergeet niet dat zeker 75% van alle aangevraagde caches wel iets aan mankeert.

De lijst met nieuwe caches is zelden leeg. Iedere dag komen er meer bij.

Er was een reviewer die zijn complete nachtrust opofferde om de lijst weg te werken.

En een dag later staan er weer 20 ;)

Bij de ene cache duurt een review maar 5 minuten, een andere kan wel een uur of langer duren.

Ik zou zeggen, voordat er hier al een review discussie wordt gehouden, spaar je vragen of opmerkingen op en kom ermee tevoorschijn op het GME.

Er schijnt daar een reviewer aanwezig te zijn die je voor dit soort zaken 2 x een half uur kunt aanklampen.

En anders mail ze aan de man, dan kan die zich voorbereiden.

Geplaatst
Ik zou zeggen, voordat er hier al een review discussie wordt gehouden, spaar je vragen of opmerkingen op en kom ermee tevoorschijn op het GME.

Er schijnt daar een reviewer aanwezig te zijn die je voor dit soort zaken 2 x een half uur kunt aanklampen.

En anders mail ze aan de man, dan kan die zich voorbereiden.

Het was alleen maar een vraag/opmerking. Ik zou niet durven hier een discussie over aan te gaan ;) . Xieje zaterdag wel o.a. om een kissie in ontvangst te nemen.

Het is mij nu duidelijk hoe e.e.a. gedaan wordt. Klasse dat je een hele nacht bent doorgegaan met reviewen. Maak het niet te gek en denk een beetje aan jezelf.

Geplaatst
Het was alleen maar een vraag/opmerking.

Dat was wel duidelijk hoor ;)

Ik zou niet durven hier een discussie over aan te gaan :cry: .
Ik heb met een discussie geen enkel probleem, als men elkaar maar in de waarde laat.
Xieje zaterdag wel o.a. om een kissie in ontvangst te nemen.

Dat is toch niet de reden dat je geen discussie "durft" aan te gaan huh? Die kist is sowieso voor je.

Het is mij nu duidelijk hoe e.e.a. gedaan wordt. Klasse dat je een hele nacht bent doorgegaan met reviewen. Maak het niet te gek en denk een beetje aan jezelf.

Dat hele nacht doorgaan werd langzamerhand eerder een regel dan uitzondering. En dan is het natuurlijk niet alleen reviewen, maar ook forum en voor mezelf bezig zijn.

Juist je advies is een van de redenen dat ik daar eigenlijk meer een uitzondering dan regel van wil gaan maken. Het was op meerder advies. Fee, baas, dokter, meerdere cachers.

Oja, de cache van de starter van deze topic is inmiddels gereviewed en hij heeft daar natuurlijk bericht van gehad.

Ik heb me dus aan de vermeende dinsdag gehouden :no:

Geplaatst (bewerkt)
Oja, de cache van de starter van deze topic is inmiddels gereviewed en hij heeft daar natuurlijk bericht van gehad.

Ik heb me dus aan de vermeende dinsdag gehouden :cry:

Waar is die cache dan? ;)

Zo mis ik er nog wel eentje die volgens een gerucht al tijdens de GOTHeo online is gekomen, hoe kan dat nou?

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst

Dat je deze cache mist is niet verwonderlijk. Hij is gereviewed, maar dat wil niet zeggen dat het is goedgekeurd of online is gezet.

Niemand ziet de cache behalve de eigenaar en de reviewer.

En welke cache mis je nog meer volgens de geruchten? Je weet het, zonder GCnumer begin ik niets ;) Maar, dat kan wel via mail of PB. Is niet meer ontopic.

Aangezien de topicstarter voldoende antwoord heeft gekregen, zelfs op de (dinsdag)wenken is bediend:

Topc closed

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...