Spring naar bijdragen

Locked - Deelnemer aan discussie sluit discussie


Gast 67-1015246823

Aanbevolen berichten

Gast 67-1015246823

Tja, dat vind ik nu jammer. Doet me denken aan het oude fidonet met haar Echomail en moderators ......

Uit die tijd heb ik een mening gevormd gebaseerd op jaren Echomail ( openbare discussies ) en die luid :

Een moderator die de discussie in de gaten houdt en in wil/kan grijpen moet niet zelf deelnemen in de discussie.

Dit is nl de enigste manier om de discussie zuiver te houden en machtsmisbruik te voorkomen.

Helaas moet ik dus constateren dat Geoman berichten heeft verwijderd en de discussie sluit terwijl hij zelf onderdeel van de discussie is ...... CENSUUR ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Absoluut niet!

Laatste berichten zijn verwijderd omdat Geobabe het richting IJskimo erg bont maakte. IJkimo is hiervan op de hoogte!

Dit is de tweede keer in een jaar dat ik een slotje hang. Zeker geen regel dus. Puur alleen om de zaak niet uit de hand te laten lopen en dus de geocaching community niet verder te schaden.

 

Ik bel je vanmiddag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een moderator die de discussie in de gaten houdt en in wil/kan grijpen moet niet zelf deelnemen in de discussie.

Dit is nl de enigste manier om de discussie zuiver te houden en machtsmisbruik te voorkomen.

 

E.e.a zou betekenen dat Hawkeyes en ik NOOIT meer aan discussies meer zouden mogen deelnemen.

[i:post_uid1]Als andere members in dit forum dit ook vinden zou ik dat hier graag lezen.[/i:post_uid1]

 

Zoals ik al gisteren in dit Forum meldde meng ik me nu al bijna nooit in discussies. Wij, als moderators, willen en moeten absoluut onafhankelijk zijn. Ik vind wel dat als er dingen gezegt worden die pertinent onwaar zijn en ons persoonlijk treffen we het recht moeten hebben e.e.a. recht te zetten. Ongewilt ben je dan inderdaad deelnemer aan de dicussie. Dit is wat er de afgelopen dagen is gebeurt. Het zij zo.

 

 

 

Edited By Geoman on maart 17 2002 at 13:55

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

Ik zie dat mensen elkaar nu gaan bellen en dat is een goede zaak. Gisteren heb ik lang aan de telefoon gezeten met Geoman en met hem van gedachten gewisseld over wat er allemaal is gebeurd. Heel grappig is dat we het in grote lijnen best met elkaar eens waren. Verder heb ik nogmaals duidelijk gemaakt dat de oorzaak van de hele discussie een hele normale vraag was die door anderen als aanval werd uitgelegd. Dit is een gevaarlijke ontwikkeling dus laten we hier AUB erg voorzichtig mee zijn. Er is door mij niemand aangevallen en dat zal ook niet zo snel gebeuren. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Laten we elkaar niet veroordelen op elkaars meningen. Dat is het begin van het einde. Wat mij betreft is alles bespreekbaar maar niet op de manier die we zojuist hebben meegemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas moet ik dus constateren dat Geoman berichten heeft verwijderd en de discussie sluit terwijl hij zelf onderdeel van de discussie is ...... CENSUUR ?

Ja, censuur !

een eerder berichtje van mij, dat voor niemand aanstootgevend kon zijn is ook verwijderd.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog even reageren op en een [u:post_uid0]mening[/u:post_uid0] geven over het hiervoor besprokene.

 

Persoonlijk kan ik het wel begrijpen dat een bepaalde topic wordt [b:post_uid0]gesloten[/b:post_uid0] als er aantijgingen plaats vinden, zoals die zich gisteren hebben afgespeeld en maar door blijven gaan. Anderzijds vind ik het niet correct om berichten te verwijderen, zeker als dit ook onderdeel uitmaakt van een bepaalde mate van steun aan degene die wordt zwart gemaakt. Ik vind het dan ook jammer dat OOK MIJN berichten zijn verwijderd. Dit laatste vind ik een TE grote mate van CENSUUR.

 

Ik denk dat het dan ook beter was geweest de berichten te laten staan. Vervolgens een algemeen bericht toe te voegen aan het betreffende topic, met het verzoek aan degene die het te bont heeft gemaakt, om het betreffende bericht zelf te verwijderen, dan wel te rectifiseren. Immers de lezers (algemeen) mogen of moeten best weten dat er grenzen zijn !

 

Dus: slotje OK, maar verwijderen is uit den boze ! (tenzij bla bla bla..... en dan zijn we wel heel erg ver heen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil toch even reageren..

een moderator is er ook voor om af en toe in te grijpen..

dus dat er dingen gewist worden kan ik me wel voorstellen denk dat dat na de heftige discussie van gisteren een goede keuze was, het is immers zelfs zo dat dit gemeld is?!

 

groetsels,

 

Gimli :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 67-1015246823
E.e.a zou betekenen dat Hawkeyes en ik NOOIT meer aan discussies meer zouden mogen deelnemen.

Nee, dat is niet helemaal wat ik zeg. Wat ik zeg is dat je niet in kunt grijpen als je deel van de discussie bent.

 

Overigens is berichten verwijderen uit den boze, naar mijn bescheiden mening. Sluiten of ingrijpen kan als je niet zelf actief onderdeel van de discussie bent.

 

Maar nogmaals, dat is MIJN mening.

 

Joseph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien niet duidelijk overgekomen. Ter aanvulling:

 

De berichten zijn op verzoek van IJskimo door Hawkeyes en mij verwijderd. IJskimo vond enkele reacties grievend naar zijn persoon en zag het topic het liefst helemaal verdwijnen. In overleg met IJskimo heb ik besloten het topic te schonen, oftewel te ontdoen van berichten die voor IJskimo minder vleiend waren en refereerde aan het meningsverschil. IJskimo kan zich, zoals hij vanochtend doorbelde, nu in de inhoud vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307
Ik denk dat het dan ook beter was geweest de berichten te laten staan. Vervolgens een algemeen bericht toe te voegen aan het betreffende topic, met het verzoek aan degene die het te bont heeft gemaakt, om het betreffende bericht zelf te verwijderen, dan wel te rectifiseren.

;) JIJ begrijpt het!! :beerchug:

Op die manier kunnen ook misvattingen uit de weg worden geruimt als iemand op een of andere manier verkeerd overkomt.

 

Dat neemt natuurlijk niet weg dat doelloze moddergooierij en scheldpartijen meteen maar moeten worden toegestaan. Er zijn gewoon beleefdheidsnormen en gelukkig gelden die ook op dit forum. Daarin ben ik het dus eens met het direct verwijderen van bepaalde berichten. Deze hebben namelijk niets met de eigenlijke discussie te maken en verpesten alleen de sfeer binnen de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is door mij niemand aangevallen en dat zal ook niet zo snel gebeuren. Zo zit ik gewoon niet in elkaar. Laten we elkaar niet veroordelen op elkaars meningen. Dat is het begin van het einde. Wat mij betreft is alles bespreekbaar maar niet op de manier die we zojuist hebben meegemaakt!

Hallo Jokkebrokje! Je leert niet snel he. Je bent me der eentje een echte volhouder!! Loop je nu nog te ontkennen? Ben je nu nog je straatje aan het schoonvegen met de bezem van heksie?

Zit je zo niet in elkaar?? HA HA

Veroordeel jij niemand op zijn mening? HA HA.  

 

ALS IK EEN MENING HEB OVER DE MAC MAG IK DAT VOLGENS JOU ZEGGEN!!??? DUS NIET!!! HYPOCRIET NOEMEN ZE DAT!!!

 

:sleeping:  :sleeping:  :sleeping: maar lekker door hoor. Verstand komt met de jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een oproepje om niet verder te reageren op GeoBabe. Laat je niet opstoken, dat lijkt de enige bedoeling. Op allerlei fronten zijn er dingen uitgesproken, duidelijk gemaakt en rechtgezet. Laat dat niet weer kapotmaken.

Dus GeoBabe: je hoeft niet te proberen om mij nu verder uit m'n tent te lokken. Ik zal dan niet reageren, ook al ga je nu eventueel nog zoveel gal over mijn reactie spugen. Het gaat mij om het tegengaan van de stokerijen. Discussies wil ik best aangaan, maar niet op zo'n manier als dat nu steeds gebeurt door jou.

 

Walter.

 

(Ik hoop dus ook dat GeoBabe's vorige postje, dus van hierboven, niet wordt verwijderd. Dan kan iedereen zien waar het allemaal om draait.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...