Spring naar bijdragen

POI Geocaching NL/BE


madman

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag aan het experimenteren met flitspaal-informatie onder TomTom 5. Dat werkt echt perfect (www.flitspaal.nl).

 

In mijn zoektocht kwam ik ook bij de website POIHandler, waar je diverse POI files kunt downloaden, o.a. McDonalds in Nederland en bovendien Geocaches in Nederland. Alles lijkt goed te werken, behalve Geocaches natuurlijk ...

 

In ieder geval zie ik bij mij in de buurt mijn eigen caches niet verschijnen in TomTom. Ik zie wel de McDonalds en de Flitspalen. Het lijkt er dus op dat de Gecaching files avn POIHandler niet volledig/correct zijn (http://www.poihandler.com/).

 

Iemand ervaring? Ik gebruik overigens PoiEdit voor de flitspalen dus zou helemaal geweldig zijn als iemand weet hoe je de caches kunt updaten via internet via PoiEdit bijvoorbeeld ;-)

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit onderwerp is al eens in het forum behandeld en is op uitstekende wijze uitgelegd door Kruimeldief;

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...pic=3274&hl=poi

Als je dan ook nog premium member wordt ( en wie is dat nu niet ! :huh: ) dan kan je bv wekelijks alle caches van Nederland ( of van waar dan ook) via je email gedownload krijgen. Inderdaad via GSAK te bewerken en vervolgens in je PDA te zetten. geluidje erbij en op een afstand van bv 500 mtr wordt je gewaarschuwd als er een cache is die je nog niet gedaan hebt (Mits zo ingesteld in GSAK)

Als je via GSAK dan ook nog alle beschrijvingen in HTML op je PDA hebt gezet, kan je vrij snel en makkelijk de cache-beschrijving lezen en vervolgens de cache lopen/doen.

Gemak dient de mens !!! :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit onderwerp is al eens in het forum behandeld en is op uitstekende wijze uitgelegd door Kruimeldief;

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...pic=3274&hl=poi

Als je dan ook nog premium member wordt ( en wie is dat nu niet !  :huh: ) dan kan je bv wekelijks alle caches van Nederland ( of van waar dan ook) via je email gedownload krijgen. Inderdaad via GSAK te bewerken en vervolgens in je PDA te zetten. geluidje erbij en op een afstand van bv 500 mtr wordt je gewaarschuwd als er een cache is die je nog niet gedaan hebt (Mits zo ingesteld in GSAK)

Als je via GSAK dan ook nog alle beschrijvingen in HTML op je PDA hebt gezet, kan je vrij snel en makkelijk de cache-beschrijving lezen en vervolgens de cache lopen/doen.

Gemak dient de mens !!! :wine:

 

Klinkt goed... zal het topic eens lezen en GSAK uitproberen! GSAK stond ook al in het "vaste topic" dus zal wel geen toeval zijn :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vandaag aan het experimenteren met flitspaal-informatie onder TomTom 5. Dat werkt echt perfect (www.flitspaal.nl).

 

In mijn zoektocht kwam ik ook bij de website POIHandler, waar je diverse POI files kunt downloaden, o.a. McDonalds in Nederland en bovendien Geocaches in Nederland. Alles lijkt goed te werken, behalve Geocaches natuurlijk ...

 

In ieder geval zie ik bij mij in de buurt mijn eigen caches niet verschijnen in TomTom. Ik zie wel de McDonalds en de Flitspalen. Het lijkt er dus op dat de Gecaching files avn POIHandler niet volledig/correct zijn (http://www.poihandler.com/).

 

Iemand ervaring? Ik gebruik overigens PoiEdit voor de flitspalen dus zou helemaal geweldig zijn als iemand weet hoe je de caches kunt updaten via internet via PoiEdit bijvoorbeeld ;-)

 

Jan

 

Klopt helemaal dat precies dezelfde onderwerp al eens behandeld is. Je hebt een aantal suggesties gekregen over Gartrax, GSAK enz. Maar daar vroeg je niet om.

 

Je wilt, via de site van poihandler graag de caches daar downloaden en via poiedit rechtstreeks synchroniseren met je PDA.

 

Dat kan ik me best voorstellen.

 

Aangezien je er al mee bezig bent geweest, werkt het volgens jou niet goed, omdat jij je eigen caches niet kunt vinden.

 

Zou de gedateerdheid van alle geocaches op poihandler.com misschien een reden kunnen zijn?

 

De jongste cache die daar te downloaden is, is van 27-05-2004 en dat is dan ook maar 2 cache voor heel 2004.

Daar worden 503 caches aangeboden. 500 zijn er geplaatst door PDAman die ermee opgehouden is in 2003. De 500caches die hij geupped heeft, waren toen alle caches uptodate in Nederland.

Na hem zijn er dus nog 2 geweest die hun best hebben gedaan door er samen nog 3 te uppen.

Ik weet niet van wanneer jouw caches stammen, maar als dat van na augustus 2003 is, dan is het logisch dat ze er niet bij staan.

PDAman vond het toen wel welletjes om een ander te plezieren voor Jan met de korte achternaam, en dacht dat het leuk zou zijn als iemand anders er mee verder ging.

Probleem is dat men wel wil hebbuh, hebbuh hebbuh, maar niet wil gevuh :ph34r:

Tenminste, dat was zijn gedachte.

En sowieso is het eigenlijk allemaal al achterhaald. In 2003 was dat nog spectaculair, o.a. voor de happy few die TomTom hadden ontdekt en daarbij het cachen, of andersom.

Waarvoor zou een eenling al dat werk nu nog doen terwijl "iedereen" met gpx files of loc files via diverse andere progjes (Cache Log, GSAK, GarTrax) met veel minder werk hetzelfde kan doen voor zichzelf, naar eigen behoefte.

Gewoon de eigengemaakte ov2 file plaatsen in de directory van TomTom, waar de kaarten zich ook bevinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar worden 503 caches aangeboden. 500 zijn er geplaatst door PDAman die ermee opgehouden is in 2003.

Die PDAman, wie was dat ook alweer :yes:

Ruud :ph34r:

Tja, wat zal ik zeggen? Of beter, wie zal ik zeggen? ;) Dat was iemand die tot ongeveer een jaar geleden moderator was op het forum van pocketinfo.nl

 

Voor het laatst gepost hier op dit forum in April 2004 :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...