Spring naar bijdragen

waypoints instal PDA met GPS


Gast cor13

Aanbevolen berichten

ik heb een PDA met ingebouwde GPS

moet ik voor installeren van waypoints een extra programma kopen? Wil graag cach zieken maar weet niet te beginnen

wie kan mij informeren zo simpel mogelijk? dan je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De algemene ( oeps, gevaarlijke opmerking) mening onder Geo-cachers is dat een PDA niet het meest geschikte middel is om caches te zoeken. De meesten zullen een aparte (handheld) GPS hebben van de merken Garmin of Magellhan.

Vaak (zoals ik zelf) gebruiken we de PDA met TomTom om op het starpunt of in de buurt ervan te komen. Er zijn inderdaad mensen die met bv Vito Navigator of Oziexplorer CE werken en daar naar volle tevredenheid caches mee vinden.

Zoek maar op het Internet of in dit forum op die namen, dan kom je heel wat info tegen denk ik.

Succes met de eventuele nieuwe hobby, met een waarschuwing ! De meesten die er aan zijn begonnen zijn hopeloos verloren en kunnen (bijna) niets meer anders doen in hun vrije tijd. :naughty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat de algemene mening is dat het cachen met PDA niet handig is, maar ik moet zeggen: ik ben er erg fan van!

Zelf heb ik inderdaad een handheld, maar mijn vriend heeft een PDA en da's echt super!

 

Gewoon een waterdichte behuizing erom heen, antenne vastgemaakt op de rugtas en cachen maar. Zijn ontvangst in het bos is ook veel beter dan mijn Garmin Etrex Euro.

 

Van de zomer waren we naar Denemarken. We wisten nog niet waar we heen gingen dus heeft hij alle 1500 (?) caches van Denemarken gewoon in zijn PDA opgeslagen. Als we dan ergens waren deden we gewoon: nearest cache en dan gingen we die doen, want ook alle cache-beschrijvingen had hij in zijn PDA staan. Niets geen last met papieren etc. echt superhandig. En de "geocachingpijl" werkt ook prima.

 

Ja ja ik ben echt een fan. Heb helaas alleen zelf geen PDA--> zijn voor mij toch wat boven budget als je er ook nog een GPS ontvanger bij moet kopen etc. :naughty:

 

Ik zal mijn vriend nog even vragen welke programma's hij gebruikt. De namen die nu in mij opkomen zijn: GPStuner en Navio. Maar welke nou voor wat is.... de zomer vakantie is te lang geleden en voor cachen in Nederland gebruik ik 'm bijna nooit want hij heeft de PDA altijd voor zijn werk nodig. Dus ben ik op de handheld aangewezen :P, ja het leven is niet eerlijk (of toch wel: het is zijn PDA :lol1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cetus is voor de palm beschikbaar.

veel goede verhalen over gelezen, maar zelf nog niet gebruikt (ik heb nog geen kabel voor de verbinding tussen mijn gps handheld en mijn pda) >> het lijkt mij wel handig zo'n pda tijdens cachen maar mijn palmbatterij is na een dikke 4 uur al op, dus dat is alleen snel lopen dan

(wat zijn jouw ervaringen daarmee dan, vraag ik me af???) das ook de reden dat ik die kabel van ca 50 euro er nog niet voor gekocht heb... :naughty:

 

met name het enorme geheugen en ozi in de buurt... scheelt weer een laptop meenemen :-)

 

 

http://www.cetusgps.dk/

 

 

trouwens ook leuk en vol met tips, ook over nog meer programma's voor op de pda:

http://www.geocaching.be/web/nl/goto.php?t...n_navigatie.zip

bewerkt door jojonl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk9939
ik heb een PDA met ingebouwde GPS moet ik voor installeren van waypoints een extra programma kopen?

 

Hier loopt ook een draadje

 

 

Kijk even op deze site. Hiet staat een progje wat goed werkt en als voordeel heeft dat je de coordinaten steeds opnieuw kan ingeven op je PDA.

http://www.freenetpages.co.uk/hp/barrydavies/osgps_main.htm

 

suc6 en groetjes, Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Zijn er mensen die ervaring hebben met CetusGPS? Wij krijgen het namelijk maar niet voor elkaar om een coordinaat in te voeren onder Page-Position-New. Wij kiezen voor Latitude om de posities te enteren maar helaas zien we nergens iets van een keyboard om de coordinaten in te voeren. Wij werken met een palm Tungsten T2

 

Superrrr bedankt alvast

 

Bert-Ernie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...