Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Beste vrienden.

Bij mijn weten mag een cache toch geen commerciële achtergrond bevatten of een verwijzing naar iets commercieels? Of zit ik nu geheel mis?

Groeten Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Geplaatst

Vriend Haak,

Bedoel je dit

Commercial Caches / Caches that Solicit

Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.

Solicitations are also off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, charitable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda.

Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first.

Geplaatst
Vriend Haak,

Bedoel je dit

Commercial Caches / Caches that Solicit

Commercial caches attempt to use the Geocaching.com web site cache reporting tool directly or indirectly (intentionally or non-intentionally) to solicit customers through a Geocaching.com listing. These are NOT permitted. Examples include for-profit locations that require an entrance fee, or locations that sell products or services.

Solicitations are also off-limits. For example, caches perceived to be posted for religious, political, charitable or social agendas are not permitted. Geocaching is supposed to be a light, fun activity, not a platform for an agenda.

Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first before posting. If you are in doubt, ask first.

Ja dat bedoel ik maar hoe ver gaat dat nu echt? Stel ik wil donateurs voor mijn club, wat dan?

Groeten Haak.

Geplaatst

Dus: een cache met een 'solliciterend doel' zou eventueel kunnen, maar: eerst vragen. Dat is nogal een brede omschrijving. De auti-caches, om begrip te kweken voor de medemens met een stoornis in het autistisch spectrum, zouden al 'toestemming' moeten hebben. Tenminste, als ik de richtlijn lees.

Geplaatst

Brede omschrijving? Ik denk een duidelijke omschrijving. In plaats van een gegarandeerde nee, kun je in overleg treden met een van de reviewers, tenminste voor caches met een thema.

Some exceptions can be made. In these rare situations, permission can be given by the Geocaching.com web site. However, permission should be asked first  before posting. If you are in doubt, ask first.

Caches zoals Haak het omschrijft kunnen niet.

@Haak: Je vraagt het alsof je een cache bent tegengekomen die wel commercieel is. Commerciële caches zijn niet toegestaan. Daar vallen ook caches onder die men zou willen verstoppen in bijvoorbeeld parken als de Efteling.

Die er zijn, zijn dan van een oude datum zijn.

Caches om geld op te halen voor een goed doel worden ook niet goedgekeurd. Denk daarbij aan caches om geld op te halen voor bijvoorbeeld de slachtoffers van Tsunami of de storm Katrina in Amerika.

Geplaatst
Caches om geld op te halen voor een goed doel worden ook niet goedgekeurd. Denk daarbij aan caches om geld op te halen voor bijvoorbeeld de slachtoffers van Tsunami of de storm Katrina in Amerika.

Ik denk dat Haak het volgende bedoeld: Voor de caches waarbij een overeenkomst moet worden gesloten bij het GL is er ook een voorwaarde van het GL dat er op de cache pagina een tekst wordt vermeld om donateur te worden.

Deze cache voert u door een terrein van Geldersch Landschap/Geldersche Kasteelen.

Begunstiger worden of nadere informatie: www.mooigelderland.nl

In hoeverre is dit commercieel?

Geplaatst

Ik denk dat Haak het volgende bedoeld: Voor de caches waarbij een overeenkomst moet worden gesloten bij het GL is er ook een voorwaarde van het GL dat er op de cache pagina een tekst wordt vermeld om donateur te worden.

Deze cache voert u door een terrein van Geldersch Landschap/Geldersche Kasteelen.

Ha, juist, dat zal het zijn. Klopt. Ik ben daar ook niet blij mee. Het is een van de voorwaarden die het GL opgeeft om een cache te mogen plaatsen op hun terrein.

Ik zal Mumzle vragen daarover contact op te nemen met het GL.

Geplaatst

MMMM,

En caches waarmee je het lidmaatschap kunt verdienen van een Orde. Vallen die ook onder regel van "soliciterende" caches?

Geplaatst

Inderdaad is dat waarom ik de vraag stel, niet zozeer dat ik dat niet zou willen vermelden hoor maar ik vraag me af in hoeverre in de afspraken van juni j.l. dit stukje is meegenomen. Mijns inziens zou het grootste deel van de zin geen probleem zijn, de bezoeker mag best weten dat je over het terrein van GL loopt en dat ze een website hebben maar zeggen dat je daar donateur kunt worden is op de rand van de .com regels denk ik.

Kortom ik heb het contract al getekend en zal het plaatsen maar misschien is het inderdaad iets voor Mumzle om daar eens met ze over te spreken.

Groeten Haak.

Geplaatst

Off topic.

Zwarte lijst + 1: Roode loper.

On topic

Misschien moet er ook even breder gekeken worden. Munzle was volgens mij ook bezig om de afspraken met het Gelderslandschap generiek te mken. Dus bruikbaar voor andere landschappen.

Het lijkt me dan slim om ook dit tweede document (als het bestaat) te controleren.

Geplaatst

Ha, juist, dat zal het zijn. Klopt. Ik ben daar ook niet blij mee. Het is een van de voorwaarden die het GL opgeeft om een cache te mogen plaatsen op hun terrein.

Ik zal Mumzle vragen daarover contact op te nemen met het GL.

Wij hebben ook een route door een gebied van het Geldersch Landschap lopen. Daar hebben wij een overeenkomst voor afgesloten. In die overeenkomst staat bij punt 5 letterlijk dat wij verplicht zijn om de link te plaatsen.

De link is ook bedoeld voor nadere informatie over het Geldersch Landschap en niet alleen om donateur te worden. Dat kan via de link maar hoeft niet. De link gaat naar de algemene site en niet direct naar de info over donateur worden.

Commercieel? Ja misschien wel zo had ik het niet bekeken. Het is vanuit ons oogpunt gewoon een link om meer informatie te vinden over het Geldersch Landschap als men daar behoefte aan heeft. Je hoeft er niet op te klikken.

Wij vermelden in onze route toch wel dat hij door een gebied van het Geldersch Landschap loopt. Dat is tenslotte ook zo. Doen we bij de routes van Staatsbosbeheer ook. Die link zorgt voor eventuele meerwaarde voor diegene die daar behoefte aan heeft.

De route is trouwens door de reviewers goedgekeurd met link. Dus als deze te commercieel zou zijn zou Mummzle inderdaad hierover moeten gaan praten met het Geldersch Landschap want nu staat de voorwaarde voor de link in de overeenkomst. Zonder die getekende overeenkomst geen cache in gebieden van het Geldersch Landschap.

Geplaatst

Daarbij komt de vraag eigenlijk, wat is commercieel? Donateurschap is niet commercieel. Geocaching.nl is niet commercieel, maar heeft wel donateurs nodig om de onkosten te dekken.

Het Geldersch Landschap is ook geen commerciele instelling. Ook zij zullen donateursgelden gebruiken voor onkosten dekken en niet om "er aan te verdienen".

Commerciele caches worden niet goedgekeurd.

Een cache in een park als de Efteling, wordt niet goedgekeurd. De Efteling is een park dat commercieel bezig is en geld wil verdienen.

Een cache in een aangelegde park, dat onderhouden wordt door de entreegelden, wordt wel goedgekeurd.

Het gaat voor mijn gevoel met het GL nog niet zo zeer om het geld dat een donateur betaald, het gaat meer om het werven van donateurs.

Als die regel expliciet vermeld moet worden, elke keer als jehet over he cache schrijft,, en dat staat in de overeenkomst, dan is het een voorwaarde van het GL dat eigenlijk strookt met de guidelines van geocaching.com

Als je die voorwaarde super strikt zou nemen, zou de roode loper, in deze topic het ook steeds moeten vermelden :lol1:

Geplaatst (bewerkt)
Als je die voorwaarde super strikt zou nemen, zou de roode loper, in deze topic het ook steeds moeten vermelden :lol:

In mijn handtekening staat al het e.e.a. :lol1: .

Handtekening is aangepast (27-2-2006)

bewerkt door De Roode Loper
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...