Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We zijn nu vanaf 2004 met deze geweldige hobby bezig... Maar we worden er nu een beetje ziek van... We hadden een hele tijd geleden de cache "Maaszicht" overgenomen nadat deze enkele keren beroofd was door de zogenaamde cache-raiders... (Ze lieten zelfs nog kenmerken achter...) We hebben toen de cache een stukje verplaatst zodat deze niet door een toevalligheid ontdekt zou kunnen worden... Enkele weken geleden kregen we ze dus weer op bezoek... cache vernield...

Onze andere cache "Berckter Cache" bleek nu dus van dezelfde SUKKELS bezoek te hebben gehad...

Voor ons hoeft het zo niet meer... Schijnbaar gaan mensen DOELBEWUST op zoek naar caches om zo het plezier voor anderen te moeten vergallen...

Aan de logs te zien vonden de bezoekers het leuke caches... maar zo houdt het dus wel op...

GA EEN HOBBY ZOEKEN, MAAR LAAT ONS MET RUST!!!

Maaszicht:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHAZQ

Berckter Cache:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCN95D

Zou hier een oplossing voor zijn???? Misschien een cache locatie a la "Knibbel knabbel knuisje" van kapitein haak? (erg leuk trouwens)...

Groeten van een radeloos team

GeoCreen

Geplaatst

Je zou bijna de cache verankeren in de grond (zoals men verkeersborden vast zet in de grond) en er dan nog een cijferslot opzetten waarvan de code uit de cache-beschrijving gehaald moet worden.

Dat je over dat soort zaken na moet gaan denken ..... beetje jammer.

Geplaatst

Ja is erg dat mensen dat doen, weet je al iets meer hoe ze erachter zijn gekomen dat er een cache lag.

Puur toeval zal het niet zijn, als jij schrijft doelbewust er op uitgaan.

daarom denk ik dat ze hem vinden via de pagina van geocaching.com en misschien zelf ook nog wel een gps hebben.

Geplaatst
Ja is erg dat mensen dat doen, weet je al iets meer hoe ze erachter zijn gekomen dat er een cache lag.

daarom denk ik dat ze hem vinden via de pagina van geocaching.com en misschien zelf ook nog wel een gps hebben.

Ja daar ga ik van uit... "De Berckter Cache" kan bijna niet per toeval gevonden worden... Ze stoppen ook iedere keer suikerzakjes in de cache, en ze laten iets van "Cache Raiders" achter...

Ze zijn blijkbaar nog NET slim genoeg om eenvoudige puzzeltjes op te lossen... Misschien moeten we er maar een integraal berekening aan toevoegen ofzo...

Geplaatst

Ja daar ga ik van uit... "De Berckter Cache" kan bijna niet per toeval gevonden worden... Ze stoppen ook iedere keer suikerzakjes in de cache, en ze laten iets van "Cache Raiders" achter...

Ze zijn blijkbaar nog NET slim genoeg om eenvoudige puzzeltjes op te lossen... Misschien moeten we er maar een integraal berekening aan toevoegen ofzo...

Ik heb ook even naar je hints gekeken, zijn wel heel erg duidelijk.

misschien dat het daaraan ligt. Ook met spoilerfoto's is het niet zo handig.

Dan hoeven ze geen gps te hebben namelijk.

Over de puzzels, misschien iets moeilijker. Betekend wel dat geocachers er ook meer moeite mee zullen hebben.

Geplaatst (bewerkt)

Over de puzzels, misschien iets moeilijker. Betekend wel dat geocachers er ook meer moeite mee zullen hebben.

Hints zijn niet verplicht, dus je kunt ze een volgende keer weglaten of je mailt je op verzoek. Die spoilerfoto zou ik weghalen.

Leg de aches dan meteen ook ergens anders neer of maak er micro's van.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst

Mja, misschien wel... Hoewel het plekken zijn waar je normaal gesproken niet zou komen... Voorlopig ben ik er in ieder geval klaar mee... (En deze twee plekken hoeven we sowieso al niet meer te proberen...)

Geplaatst

Hallo ,ook wij hebben het al verschillende keren meegemaakt er zijn binnen no time 5 caches verdwenen en die lagen ook echt niet op plaatsten dat je ze gauw kon vinden.

Je moest echt wel weten of gezien hebben dat hij gelogd werd want ik zou daar als niet cachers niet op die plaatsten kijken.

We willen nu dan ook zeker naar plekjes zoeken die niet zo gauw op vallen.

Maar we proberen om er in ieder geval weer een paar online te krijgen.

Sommige mensen vinden het leuk om ze weg te halen.

Onze feyenoordcache is weggehaald door de nieuwe buurjongen die iemand zag loggen .ik ben erop gestapt om te vargen waarom hij dat gedaan had,maar kreeg een grote mond (ja de meeste jeugd van tegenwoordig).

Dus ook met loggen moet je dus voorzichtig zijn.

En inderdaad kan je het niet tegen houden maar soms denk je waar ddoe je het nog voor om zoveel; mooeite te doen voor een cache te plaatsen als hij msschien zoweer weg is. :blush:

Maar ja we zullen doorgaan en alten onze hobby niet verzieken door mensen die waarschijnlijk niks anders te doen hebben. :beerchug:

Groetjes inkesa

• 3 months later...
Geplaatst

Misschien een hele late reactie, maar ook een van mijn caches is helaas geript. Maar er is zeker wat aan te doen. Stel mijn cache wordt nogmaals gejat dan versleutel ik gewoon een "anti jat getal" in al mijn berekingen.

Dan als je mijn cache wil doen moet je eerst het anti jat getal opvragen. Denk niet de cache raiders dan nog een kans maken. Het enige nadeel is dat als ik op vakantie ben dat niemand dan mijn cache kan doen.

Geplaatst
Misschien een hele late reactie, maar ook een van mijn caches is helaas geript. Maar er is zeker wat aan te doen. Stel mijn cache wordt nogmaals gejat dan versleutel ik gewoon een "anti jat getal" in al mijn berekingen.

Dan als je mijn cache wil doen moet je eerst het anti jat getal opvragen. Denk niet de cache raiders dan nog een kans maken. Het enige nadeel is dat als ik op vakantie ben dat niemand dan mijn cache kan doen.

Nu ga je er wel vanuit dat de "ripper" een geocacher is.

Ik denk eerder dat de ripper een toevallige vinder is, of een toevallige voorbijganger die ziet dat "men" daar op die plek iets vreemds doet.

Ik denk dat de grote oorzaak hem zit in de onachtzaamheid tijdens het zoeken, vinden en loggen van de cache ter plaatse door geocachers.

Je anti-jatgetal zal niet werken. Als ik dan met alle geweld je cache wil rippen dan doe ik dat een paar maanden nadat ik je cache al eens gevonden heb. Je jatgetal veranderd dan misschien wel, maar de cacheplek niet...

Geplaatst

Ik ga er inderdaad vanuit dat het iemand is met een GPS die de boel loopt te verzieken. Meerdere caches die gejat zijn kon je niet met toeval vinden, daarnaast zou een toevallige vinder hem laten liggen of naar de politie brengen. (die heb ik natuurlijk gebeld of een munitiekistje was afgeleverd).

En het aantal geripte caches in de regio Apeldoorn-Zutphen-Deventer kan geen toeval meer zijn.

Maar terug naar mijn "anti jat code" idee:

De eindlocatie blijft inderdaad hetzelfde alleen de ripper moet wel een account hebben en mij een mail sturen, dus daarmee maak je het een stuk moeilijker. Nu hoef je namelijk geeneens in te loggen om een coordinaat te vinden. (en zeker niet bij multi's)

Daarnaast kan ik van de 30 logs die mijn cache hebben bezocht al van 25 zeggen dat die het niet hebben gejat, aangezien ik die direct of indirect ken. Als meerdere cache leggers dit doen, en de caches worden wederom gejat, dan kom je binnen no-time op een paar namen uit. En als iemand de "anti jat code" opvraagd en mijn cache niet logged.. ja dan is dat ook wel een beetje verdacht... :D

Maar zijn er andere ideen om het jatten te voorkomen? Spoilers verbieden doe ik al :blink:

Geplaatst
Daarnaast kan ik van de 30 logs die mijn cache hebben bezocht al van 25 zeggen dat die het niet hebben gejat, aangezien ik die direct of indirect ken.  Als meerdere cache leggers dit doen, en de caches worden wederom gejat, dan kom je binnen no-time op een paar namen uit. En als iemand de "anti jat code" opvraagd en mijn cache niet logged.. ja dan is dat ook wel een beetje verdacht...  :blink:

Even aangenomen dat je op deze manier erachter komt om welke cachers-account het gaat, wat heb je er dan aan? Je hebt geen naam en geen adresgegevens, alleen een nickname en een nietszeggend mailadres. Je zou natuurlijk om een ban kunnen vragen maar dan wordt er vast meteen onder een andere naam een nieuw account geopend.

Je kan alleen hopen dat het moeten mailen voor een code ontmoedigend werkt, en dat die zgn. 'raiders' op een gegeven moment ermee stoppen. Als het druk kan zijn op de cache-lokatie vraag ik op de webpagina om voorzichtig te zijn met het zoeken en loggen. Want zoals Kruimel al zei verdwijnen veel caches omdat men is gezien door anderen.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk betreft dat je ze hooguit alleen kan bannen, toch ben ik van mening dat je het een stuk minder aantrekkelijk maakt voor een zogenoemde cache raiders.

Dat het merendeel van de caches wordt gejat doordat cachers gezien worden geloof ik echt niet. Hangjeugd hangt in het dorp of in wijken, niet in bossen waar je ze anders ook nooit ziet.

Mijn cache kon je amper vinden ook al wist je dat hij er lag, toch is deze verdwenen. Zelfde geldt voor caches van de heirbauthunters en Piet&Lein.

Maar wat kunnen we er dan aan doen? (toekijken ben ik niet van plan) En stoppen waar inmiddels sommige cachers aan denken (of al hebben gedaan) ga ik ook niet doen.

Geplaatst

Ik moet constateren, dat het er op lijkt dat er lieden zijn die met een cacheuitdraai, een GPS en een membership toch heel andere dingen doen dan geocachen :blink:

Loggen niet op de site, loggen niet in het logboek, maar jatten wel je spullen. En niet alleen caches, maar ook geocoins, zoals ik vrees dat kortgeleden met eentje van ons gebeurd is in de regio Rotterdam.

Geplaatst

Helaas kan ook ik hier een berichtje aan toevoegen.

Vandaag is gebleken dat mijn cache, Horsterpark (GVC8A9), is verdwenen. :blush:

Ook hier ben ik ervan ovetuigd dat het een "medecacher" is die bewust met gps op pad gaat om caches te "scoren". Mijn cache was namelijk de laatste dagen absoluut niet zichtbaar door het groen. Ook het loggen was intussen goed te doen zonder dat je te zien was door anderen.

Dus toch zsm weer een nieuwe box plaatsen. Er zit niets anders op. ;)

Groetjes,

The Foxes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...