Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In de wereld van het geocachen ben ik geheel nieuw (sind de uitzending van Jack S. zaterdagavond weet ik pas dat het bestaat). Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat een aantal caches met een kaart en een kompas te vinden is, maar dat de lol er nou net in zit om die GPS apparatuur eens iets nuttigs te laten doen.

Maar wat nu eventueel aan te schaffen? Na wat speurwerk hier en daar lijkt een Garmin GPSMAP 60CSx met City Select Europa en Topo Nederland me wel wat, maar dat is ten eerste nog niet te krijgen en kost bovendien nogal wat.

Een 60CS met City Select is natuurlijk wel al te koop, maar is het nou niet verstandiger om eens een aanvang te maken met een betrekkelijk eenvoudige Garmin 60 zonder letters erachter die je al voor € 200.- koopt en waar volgens mij verder geen software in hoeft? (OK, je hebt geen kaart om naar te kijken, maar die stop ik dan wel in mijn zak, kleur is luxe en een kompas heb ik ook nog wel liggen). Mocht ik nou over een paar maanden toch weinig lol hebben in deze hobby kan ik hem altijd voor de helft weer kwijt en als ik zit te popelen om de CSx met alles erop en eraan te gaan halen dan zal hij tegen die tijd toch wel te krijgen zijn?

Is dit een beetje logische gedachtengang of doe ik het zo helemaal verkeerd?

O ja, ik heb geen auto, maar wel een bromscooter en ben benieuwd of die dingen het eigenlijk ook in de trein doen.

Geplaatst

Na nog wat persoonlijke overwegingen en met dank aan al uw wijze raad (elders op het forum zal ik maar denken) heb ik zojuist toch maar een GPS60 besteld in Notter. Aangezien ik geen flauw idee had waar dat ligt en ik nog niet kan navigeren komt ie naar mij toe. :D

Geplaatst
Na nog wat persoonlijke overwegingen en met dank aan al uw wijze raad (elders op het forum zal ik maar denken) heb ik zojuist toch maar een GPS60 besteld in Notter. Aangezien ik geen flauw idee had waar dat ligt en ik nog niet kan navigeren komt ie naar mij toe.  :crybaby:

Een heel goede keus! Ik cache nu een klein jaar met de GPS60 en hij bevalt me nog steeds prima!! :D

Geplaatst (bewerkt)

Dan zal ik u vast nog wel eens tegenkomen Peetee!

Ik ben ook reuze benieuwd hoor. Er staan op het internet zowel recensies die dit apparaat de hemel in prijzen als berichten als zou dit een hopeloze ontvanger zijn. Voordat ik een heel kapitaal in zo'n nieuwe csx met software investeer lijkt dit me een leuke mogelijkheid om eens ervaring met het merk op te doen zonder dat een eventuele miskoop mij tot wanhoop hoeft te brengen.

Zodra ik wat te vragen of te melden heb zal ik het waarschijnlijk wel hier doen.

Enne, wat had je daarvoor voor hardware, Peetee?

bewerkt door fransamsterdam
Geplaatst
fransamsterdam

maar is het nou niet verstandiger om eens een aanvang te maken met een betrekkelijk eenvoudige Garmin 60 zonder letters erachter die je al voor € 200.- koopt en waar volgens mij verder geen software in hoeft?

Je hebt je 60 al gekocht zie ik maar je redenering lijkt me helemaal goed!

Voor het geocachen kan dat apparaat immers ruim voldoende.

Als je het nog weten wilt: (ik zit regelmatig in de trein) als je bij het raampje gaat zitten en de gps bij het raam houdt, doet-ie het meestal wel. Het helpt daarbij als je de gps op het perron (maar dan weer niet onder een overkapping) al hebt aangezet (en ontvangst had!). Dan weet de gps alvast waar hij is, zeg maar.

Leuk om onderweg te zien hoe hard je gaat met de trein... Meestal gaat ie netjes 140 km/u!

• 4 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb hem nu een paar weken en het is een prima apparaat om mee te leren werken. De beperkingen waarmee je geconfronteerd wordt (zoals inderdaad onder de overkapping op een station) zijn er natuurlijk met elk toestel. Ook in de buurt van hoge gebouwen raakt ie wel eens de kluts kwijt, maar wie staat er dan zelf ook niet wel eens de verkeerde kant uit te kijken als je een vliegtuig hoort. Logisch en onvermijdelijk. Verder de Garmin nog niet op fouten kunnen betrappen. Alleen het handmatig overschakelen naar een volgend waypoint op een route lukt me nog niet. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben (gehad) of moet ik gewoon de manual nog eens goed lezen?

Electronisch kompas wordt nu eigenlijk al gemist. En de verschijning van de Topo kaart voor Nederland staat nu gepland voor tweede helft februari. Herstel: Sinds vandaag 'begin maart'... Misschien dat de 60CSx de 60 toch nog wel gaat vervangen, maar in feite is het natuurlijk een luxe-probleem. De GPS 60 voldoet geheel aan de verwachtingen en tegenvallers ben ik niet tegengekomen. Dat is nog wel eens anders met electronische apparaten. Al met al een zeer tevreden gebruiker, die door tijdgebrek en omdat het nog zo vroeg donker en zo koud is nog niet zo erg aan het echte geocachen is toegekomen.

bewerkt door fransamsterdam
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...