Spring naar bijdragen

Mapsource zelf bepalen


Gast edwinvervaet

Aanbevolen berichten

Gast edwinvervaet

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Venture van Garmin met 'ingebakken' mapsource gegevens. Ik vind het echter jammer dat het geheugen volgepropt zit met gegevens die ik nooit zal gebruiken. Is er een mogelijkheid (met de pc?) om die gegevens te editten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Is er een mogelijkheid (met de pc?) om die gegevens te editten?

Niet voor het type 'handige neef'. Er zijn knappe koppen die de firmware weten te editten.

Ik denk hierbij aan een leuk programmatje om je persoonlijke gegevens in het opstartscherm te tonen.

Linkjes staan op de linkpagina.

 

Dingen weghalen en/of veranderen is zeker mogelijk. Lijkt me wel link. Wie kan je garanderen dat de handel nog wil opstarten na een leuk partijtje hacking? En dan, naar garantie kan je wel fluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op de  Update pagina van Garmin kijkt , dan kan je kiezen uit Marine of WorldWideCities.

 

Wil je iets anders erin , bijvoorbeeld Points of Interest , dan zul je een Mapsource CDrom moeten aanschaffen.

 

:exclamation: Voor alle hierboven beschreven methodes moet je in 't bezit zijn van een datakabel. :exclamation:

 

(Maar dat is als het goed is géén probleem. Die is er standaard bij geleverd in geval van nieuwkoop)

 

Ikzelf heb 2 dagen geleden de Mapsource European Roads&Recreations cdrom aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee.. Prijs BeverZwerfsport €215 , Garmin-gps.nl €175 ex.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een verblijfsvergunning en een Nedelandse nationaliteit, dus wat nou illegaal.

Als je dit grappig bedoelt lijkt het er op dat je wel degelijk illegaal bezig bent, en dan hoort het dus niet thuis op dit forum.

En als je dit serieus bedoelt maak je hier wel een erg domme uitglijder.

 

++ Lex ++

 

 

 

Edited By lex on dec. 05 2002 at 14:23

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt het als ik zeg dat je alleen de Mapsource gegevens kan uploaden in de Garmin? Ik heb gelezen dat je .IMG bestanden kan uploaden naar je Garmin. De recoverytool van Garmin heb ik al eens bekeken met Notepad, maar inderdaad, alleen binair gebrabbel. Als deze gewoon domweg de POI van Garmin er terug inschrijft, heb je er niet zoveel aan lijkt me. Een tool om de Mapsource gegevens te editten is wat we zoeken. Dit lijkt me niet illegaal. Op het internet ben ik dit nog niet tegengekomen.

 

Nog ideen?

 

VentureX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tool om de Mapsource gegevens te editten is wat we zoeken. Dit lijkt me niet illegaal. Op het internet ben ik dit nog niet tegengekomen.

Met MapDekode in combinatie met OziExplorer kan dat. Tenminste, voor de niet-routable kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...