Spring naar bijdragen

leek/beginner


Gast aukewal

Aanbevolen berichten

Ik ben iemand die het erg leuk lijkt om te gaan Geocachen, ben nog niet in het bezit van een gps en heb nog nooit aan Geocachen gedaan. Wie heeft tips voor mij of informatie die een must zijn voor een beginnende Geocacher.

Aukewal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of je probeert het helemaal zonder gps.... en maakt gebruik van de omschrijfingen, plate gronden en GSAK applicatie (goede plategrond) en probeert deze zo op te lossen.

 

zelf probeer ik Ferskuierje zo ff op te lossen... Over het algemeen geld wel weet waar je om moet zoeken

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tommieva

Kijk eens op deze site, wordt het stapgewjs uitgelegd;

 

Handleiding Geocaching

 

Ik ben iemand die het erg leuk lijkt om te gaan Geocachen, ben nog niet in het bezit van een gps en heb nog nooit aan Geocachen gedaan. Wie heeft tips voor mij of informatie die een must zijn voor een beginnende Geocacher.

Aukewal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je probeert het eens zelf, zonder GPS. Zo'n ding heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Als je 1:25000 stafkaarten hebt (bijvoorbeeld een Provincieatlas van de Topografische dienst of van de ANWB), en de WGS84---> RD tool gebruikt en de kaarthoekmeter ff download, dan kun je makkelijk een traditionele cache vinden. En als je een mobiele telefoon hebt en je WAPt naar de bovengenoemde pagina, kun je ook een multi uitvogelen op een stukje kaart met kaarthoekmeter. Zo of met de hand omrekenend heb ik er een paar honderd gevonden.

 

Suc6,

M.

bewerkt door mgr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben iemand die het erg leuk lijkt om te gaan Geocachen, ben nog niet in het bezit van een gps en heb nog nooit aan Geocachen gedaan. Wie heeft tips voor mij of informatie die een must zijn voor een beginnende Geocacher.

Aukewal

Hallo Aukewal,

Het is misschien niet onverstandig om je persoonlijk profiel iets uitgebreider in te vullen.

Zo is het voor andere cachers eenvoudiger om te weten te komen uit welke omgeving je komt en ook misschien wel interessant je leeftijd.

Ik kan me voorstellen dat als jij 14 of 15 jaar bent, je er weinig voor voelt om met een oude l*l als mij op stap te gaan, zo kan ik me het tegenovergestelde ook voorstellen. Er zijn meer dan genoeg geocachers die een beginner mee willen nemen, maar een iets uitgebreider persoonlijk profiel werkt hier zeker aan mee.

Groetjes en welkom in een verslavende wereld Ruud :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...