Spring naar bijdragen

Gps72 - Ik ben verliefd


Flapper

Aanbevolen berichten

Ooooooh ik zie het vandaag pas voor het eerst :angry:

 

Een nieuwe GPS in de (vitruele)schappen :exclamation:  

Wat een plaatje :)

 

image

 

Zal dit mijn nieuwe GPS worden? (ik hoop maar dat mijn oude, degelijke, maar gestolen GPS12 me dit niet kwalijk neemt...)

 

Ik heb best veel plezier met de eTrex US die ik zolang mag gebruiken, maar als er dan toch een nieuwe moet komen....

 

Wat vinden jullie? Ik ben eigenlijk heel benieuwd.

 

 

 

Edited By Flapper on nov. 13 2002 at 22:23

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is idd een plaatje,

alleen zou die voor mij wat te uitgekleed zijn (mist redelijk wat functies...)

Hier kan je de features met elkaar vergelijken.

Nog specifiekere specs per gps vind je hier:

GPS 12 Specs

GPS 72 Specs

Hopelijk kom je er uit...

Groeten remco

ps laat je wel ff weten wat je doet....?

suggesties: GPS 76

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd een plaatje,

alleen zou die voor mij wat te uitgekleed zijn (mist redelijk wat functies...)

 

ps laat je wel ff weten wat je doet....?

suggesties: GPS 76

Waarom zou een GPS76 beter voor mij zijn dan de GPS72?

 

Als ik goed kijk zijn de verschillen van de GPS76 met de GPS72 dat er geen externe antenne aankan (gebruik ik niet) en dat de beeldkwaliteit iets slechter is (tja, helaas , maar wel weer beter dan de eTrex US)

 

Voor het prijsverschil (€100) is dat veel geld voor weinig extras...toch, of zie ik iets over het hoofd.

 

 

(nb.: de verschillen van de 72 en 76 lijken wel heel veel op de verschillen van de GPS12 en 12XL, (de opvolgers van..?)of zie ik het verkeerd...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor dat heb je prima gezien.

Hier alle drie op een rijtje.

Heb je wel eens in het donker gegeocached?

---

Verschillen die voor mij van belang zijn (belangrijkste bovenaan):

 

[*]Wit om zwart

 

[*]Kold start 2 minuten om 5 minuten

 

[*]180*240 om 120*160 (dit vind ik aanzienlijk verschil)

 

[*]Externe antenne

 

[*]tot 40 volt te voeren om 38 volt

 

[*]euuhhhhh.....meer verschillen kon ik in ieder geval niet ontdekken

 

Nu weet je wat ik zou doen, maar het is jou gps dus beslis op je eigen dingen die je belangrijk vind....

Groeten en hopelijk is het allemaal wat duidelijker geworden,

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha,

 

maar daar heb ik nog wel even een paar vraagjes op:

 

Wit om zwart
Lijkt me duidelijk, in het donker cachen en je GPS laten vallen e.d. ..
Kold start 2 minuten om 5 minuten
das een groot verschil!!
180*240 om 120*160 (dit vind ik aanzienlijk verschil)
Is dat zo? de eTrex (eerste generatie) is nog minder, om van de 12 nog maar te zwijgen.
tot 40 volt te voeren om 38 volt
Waarom is dit handig?? leg s uit.... Ik weet niet presies wat je hiermee bedoeld.

 

Het word al een aardig onderonsje, jullie mogen best meediscusieren hoor  :) , en ik ben heel benieuwd naar je antwoorden.

 

 

 

Edited By Flapper on nov. 15 2002 at 13:15

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast AbelTasman

:hehe: Volgens mij zitten de knoppen aan de verkeerde kant van het apparaat. Zo is ie niet met één hand te gebruiken. Of zie ik het op z'n kop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor éénhandsgebruik is het juist handig als de knoppen aan de bovenkant van het apparaat zitten. Je kunt het dan stevig vasthouden en toch de knoppen met je duim bedienen. Weliswaar bedek je het beeldscherm gedeeltelijk tijdens het indrukken van knoppen, maar de stevige greep is belangrijker dan het permanent zichtbaar zijn van het schermpje.

Het is overigens de klassieke Garmin opstelling, die bij de eTrex-serie verlaten is voor de knoppen aan de zijkant. Maar daar is niet genoeg plaats voor voldoende knoppen voor handig gebruik, en Garmin is kennelijk op zijn schreden teruggekeerd. Deze klassieke opstelling heeft 8 kleine knoppen plus de grote navigatietoets in het midden met 4 drukpunten. In totaal zijn het dus 12 drukpunten, en daar kom je met de knoppen aan de zijkant niet aan toe.

 

 

 

Edited By lex on nov. 16 2002 at 00:45

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot 40 volt te voeren om 38 volt
Waarom is dit handig?? leg s uit.... Ik weet niet presies wat je hiermee bedoeld.

Wat hier bedoeld wordt is de toegelaten spanning bij externe voeding.

De 72 kun je aansluiten op een voedingsspanning tussen 8 en 35 V, de 76 op een tussen 10 en 40 V.

 

Waarom het een beter zou zijn dan het ander weet ik ook niet, aangezien de gebruikelijke accuspanningen 12 V en 24 V zijn, en die kunnen ze beide aan. Misschien is het voordeel dat de 72 nog even langer werkt op een bijna lege 12 V accu.

 

De 5 V computervoeding waar de eTrex serie wel op werkt, is voor beide onvoldoende. Het verbaast me overigens dat ze niet op 5 V externe voeding werken, want ik begrijp uit de specificaties dat er maar 2 AA-batterijen in gaan, en die leveren maar 3 V.

Het zal er wel in zitten dat het voedingsgedeelte, dat de hoge accuspanning moet reduceren, bij 5 V voeding teveel spanningsverlies geeft om de vereiste spanning over te houden. Bij de eTrex serie werkt het wel op 5 V, maar de voedingsspanning mag niet hoger zijn, dus daar is aansluiten op een accu er weer niet bij.

 

 

 

Edited By lex on nov. 16 2002 at 09:39

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 72 is natuurlijk een heel leuk speeltje, maar als ik kijk bij dat prachtige GPS-je dat op de page

http://www.trimble.com/geoxt.html

wordt getoond dan begin ik te kwijlen.

Sub-meter accuracy! In een handheld. Dat is de toekomst maar heden nog wel een beetje duur; ze vermelden - heel discreet - geen prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...