Spring naar bijdragen
  • 0

wpt uit ozi naar gsak

Vraag

Geplaatst

Ik heb een track ingelezen in Ozi en aan de hand daarvan waypoints aangemaakt. Deze wil ik als bestand toe gaan voegen bij een cache. Maar hoe doe ik dat? Als ik in tekst exporteer, dan krijg ik andere coords dan gebruikelijk. Ik wil de coords printen/opnemen in cacheomschrijving en ook in bestand gaan bijvoegen. Een loc/gpx file maken vanuit gsak gaat prima maar nou net dat stukje er tussenin. Kan dat of moet ik ouderwets handmatig overnemen in gsak? ;)

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik heb een track ingelezen in Ozi en aan de hand daarvan waypoints aangemaakt. Deze wil ik als bestand toe gaan voegen bij een cache. Maar hoe doe ik dat? Als ik in tekst exporteer, dan krijg ik andere coords dan gebruikelijk. Ik wil de coords printen/opnemen in cacheomschrijving en ook in bestand gaan bijvoegen. Een loc/gpx file maken vanuit gsak gaat prima maar nou net dat stukje er tussenin. Kan dat of moet ik ouderwets handmatig overnemen in gsak?  ;)

Gewoon downloaden, importeren, kan GSAK alleen maar met .loc en met .gpx files. Misschien dat iemand er een scriotje voor kan maken, datw eet ik niet.

Een optie is om de caches vanuit Ozi over te zetten naar je GPS en dan weer met GSAK downloaden vanuit je GPS, mits je een GPSr hebt dat op de PC aangesloten kan worden en zichtbaar is in Ozi en GSAK.

De Garmins met USB en serieële aansluiting hebben en kunnen dat in ieder geval wel.

• 0
Geplaatst

Als ik het even recapituleer:

1. je wilt een lijst van waypoints leesbaar in de html-tekst van je cache beschrijving opnemen

2. je wilt een knopje hebben met 'klik hier voor de waypoints in xxx-format'.

Als je de route (een set waypoints op volgorde) als inloadable file wilt hebben (laatste geval) dan heb je een probleem: er is geen standaard format voor.

Dus wat je ook kiest, je verplicht de gebruiker om de een of andere software in zijn bezit te hebben teneinde de waypoints in zijn GPS of map-software te importeren.

• 0
Geplaatst
Dus wat je ook kiest, je verplicht de gebruiker om de een of andere software in zijn bezit te hebben teneinde de waypoints in zijn GPS of map-software te importeren.

Prof, dat weet ik. Ik ben alleen van plan het aan te bieden als service voor die cahcer die met een bepaald formaat uit de voeten kan. De tip van Jurgen was precies wat ik zocht. Zeker nu daar meer mee kan dan ik al hoopte ;)

Bedankt voor de snelle reacties. Ik pruts weer verder

Nelleke ;)

• 0
Geplaatst

Prof, dat weet ik. Ik ben alleen van plan het aan te bieden als service voor die cahcer die met een bepaald formaat uit de voeten kan. De tip van Jurgen was precies wat ik zocht. Zeker nu daar meer mee kan dan ik al hoopte ;)

Bedankt voor de snelle reacties. Ik pruts weer verder

Nelleke B)

De laatste nieuwe Ozi kan volgens mij gewoon tracks en Waypoints importeren EN exporteren van en naar GPX. Er is helemaal geen vertaalslag nodig.

lteunis

• 0
Geplaatst
De laatste nieuwe Ozi kan volgens mij gewoon tracks en Waypoints importeren EN exporteren van en naar GPX. Er is helemaal geen vertaalslag nodig.

Dat is het betere werk. Ik zal hem gelijk downloaden en er overheen draaien.

Thanx :thumbup:

yes gevonden dus. ik dacht al: ik ben toch niet de enige die dat bedenkt....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...