Spring naar bijdragen

De cache vinden met tomtomgps met qtek s110


Mingy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Voorop gesteld dat ik hartstikke groen ben met geocaching durf ik mijn vraagjes hier wel te stellen, :D

 

"werk"met qtek s110 (ppc), tomtom navigator + bijbehorende muis,

 

1:Vitonavigator II,

2:Navio,

 

---

Heb afgelopen weekend geprobeerd "het kloosterbos" en "Grenswal" proberen te vinden beide in ter apel, beide niet gevonden helaas hoewel ik bij de Grenswal volgens Vitonavigator II er 3 Maal overheen ben gelopen?

Of ingevoerde coordinaten zijn fout of ik snap er echt niets van of???

 

Het viel me op dat er geen ondoorbroken conectie met de gps is, soms loop ik een eindje en dan komt pas het schermpje na hierdoor loop ik er dus zo over heen?

Gps zou dus eigenlijk elke sec moeten connecten met sateliet en deze op m'n ppc moeten laten zien, is dit ergens in te stellen?

Ik las hier ergens dat veel mensen met een echt gps werken, betekent dit dat er met een ppc niets te vinden is?

 

Grtx M,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jij moet de cache vinden en niet de ppc. Ben je dicht in de buurt stop dat ding dan in je zak nadat je eventueel de aanwijzingen en of hint gelezen hebt. Na verloop van tijd zul je merken dat je de cache's gaat ruiken of voelen. De ppc wijst je de plaats met een afwijking van 6 tot 16 meter aan. Maar vinden moet je hem zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jurgen & Co,

Zo, een afwijking van 6 tot 16 meter, dat is niet niks? :D

Ik ging er van uit dat de verkregen coordinaten absoluut waren :D

Nu ik weet dat er zo veel speling is kan ik misschien beter steeds kleiner wordende circels om het gezochte punt maken?

 

Bedankt voor je reply,

 

Jij moet de cache vinden en niet de ppc. Ben je dicht in de buurt stop dat ding dan in je zak nadat je eventueel de aanwijzingen en of hint gelezen hebt. Na verloop van tijd zul je merken dat je de cache's gaat ruiken of voelen. De ppc wijst je de plaats met een afwijking van 6 tot 16 meter aan. Maar vinden moet je hem zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees aub het stuk verdere uitleg op de hoofdpagina. Hier kun je veel van leren en bespaart misschien jou veel engergie en  not founds. Veel plezier.

 

Ok, gezien :)

 

Heb met OSgps m'n tomtom getweakt en m'n eerste micro cach gevonden :D

 

Toch vind ik het "lastig" ook al heb je de coordinaten om dan nog de cach te vinden? :crybaby:

Waar kan ik tips vinden om die laatste meters te overbruggen?

Of beter nog, hoe pak jij dat aan?

 

Grtx M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees aub het stuk verdere uitleg op de hoofdpagina. Hier kun je veel van leren en bespaart misschien jou veel engergie en  not founds. Veel plezier.

 

Ok, gezien :)

 

Heb met OSgps m'n tomtom getweakt en m'n eerste micro cach gevonden :D

 

Toch vind ik het "lastig" ook al heb je de coordinaten om dan nog de cach te vinden? :crybaby:

Waar kan ik tips vinden om die laatste meters te overbruggen?

Of beter nog, hoe pak jij dat aan?

 

Grtx M

 

Mingy,

 

"Hoe pak je dat aan"?

 

Simpel: net als iedereen ervaring opdoen en daarmee weten waar je moet cq. kunt zoeken en waar je op moet letten. Alle begin is moeilijk.

Dat los je niet op door te beginnen met vragen te stellen, maar door op pad te gaan. De eerste found is nu binnen.

 

Succes,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees aub het stuk verdere uitleg op de hoofdpagina. Hier kun je veel van leren en bespaart misschien jou veel engergie en  not founds. Veel plezier.

 

Ok, gezien :D

 

Heb met OSgps m'n tomtom getweakt en m'n eerste micro cach gevonden

 

Toch vind ik het "lastig" ook al heb je de coordinaten om dan nog de cach te vinden? :)

Waar kan ik tips vinden om die laatste meters te overbruggen?

Of beter nog, hoe pak jij dat aan?

 

Grtx M

 

Mingy,

 

"Hoe pak je dat aan"?

 

Simpel: net als iedereen ervaring opdoen en daarmee weten waar je moet cq. kunt zoeken en waar je op moet letten. Alle begin is moeilijk.

Dat los je niet op door te beginnen met vragen te stellen, maar door op pad te gaan. De eerste found is nu binnen.

 

Succes,

 

Geopatra.

 

Geopatra bedankt voor je zo snelle reply :crybaby:

Edoch, mij is geleerd het wiel niet nog eens uit te vinden, volgens mij kun je beter/sneller "leren" van mensen die het al eens vaker gedaan hebben?

Voor een beginner kan dat een goed houvast zijn om door te gaan met zoeken en al helemaal wanneer je het punt lees coordinaten wel weet maar dan niet weet waar je sq hoe verder te gaan, das behoorlijk vervelend, :(

 

Grtx M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste overkomt zelfs ervaren cachers weleens.

Maar je zou de hint kunnen lezen, letten op paadjes die veel belopen maar geen pad zijn, kijken naar ongebruikelijke plekken die zouden kunnen duiden op het verstop of de gps 5 minuten neerleggen en wachten dat hij zich goed heeft uitgericht.

 

Verder is het gewoon een kwestie van veel ervaring op doen en dat gaat sneller dan je denkt.

Tot slot zou je pics op cachepagina kunnen bekijken en logs goed doorlezen want ook daaruit komt veel materiaal en tot slot, misschien moet je voorlopig even caches uitzoeken met een lage moeilijkheidsgraad en bij voorkeur grotere boxen.

 

Groeten Team kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edoch, mij is geleerd het wiel niet nog eens uit te vinden, volgens mij kun je beter/sneller "leren" van mensen die het al eens vaker gedaan hebben?

 

Grtx M

Wat ook een goede manier is om het te leren, is met een ervaren cacher meegaan en hem/haar laten uitleggen waar hij op let. Dat hij/zij laat zien welke die "cache-paadjes" zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste overkomt zelfs ervaren cachers weleens.

Maar je zou de hint kunnen lezen, letten op paadjes die veel belopen maar geen pad zijn, kijken naar ongebruikelijke plekken die zouden kunnen duiden op het verstop of de gps 5 minuten neerleggen en wachten dat hij zich goed heeft uitgericht.

 

Verder is het gewoon een kwestie van veel ervaring op doen en dat gaat sneller dan je denkt.

Tot slot zou je pics op cachepagina kunnen bekijken en logs goed doorlezen want ook daaruit komt veel materiaal en tot slot, misschien moet je voorlopig even caches uitzoeken met een lage moeilijkheidsgraad en bij voorkeur grotere boxen.

 

Groeten Team kapitein Haak.

 

Kapitein Haak bedankt voor het beantwoorden van m'n vraagje, nu kan ik weer even verder, top :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook een goede manier is om het te leren, is met een ervaren cacher meegaan en hem/haar laten uitleggen waar hij op let. Dat hij/zij laat zien welke die "cache-paadjes" zijn.

 

Hoi Ruud4d,

Toevallig toen ik "de grenswal" liep kwam ik een ander team tegen, jong stel met kids, heb zijn/hun naam niet gevraagd, :)

Zal hun hier nog wel tegen komen omdat ze ook bezig zijn een cash te verstoppen,

Cashnaam is me ontschoten, was nog een beetje duf van de avond ervoor :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...