Spring naar bijdragen

H E L P - Snelschaap


mart3223

Aanbevolen berichten

Als echte noob in het Geocaching ben ik gisteren en vandaag toch met mijn GPS (Lowrance iFINDER GO) op pad gegaan om de cach Snelschaap te vinden achter in het bos van Anloo, om alles nu eens alleen te doen. Lekker dicht bij en schijnt niet moeilijk te zijn. Ik zit daarom ook met een 2 tal vragen:

 

- WAAS vereisd? Is het echt nodig om een cach te vinden?

- Wat is beter, de gewone graden of de UTM?

 

Ik denk dat ik het zo nogmaals opnieuw ga proberen, want ik kom er nu zelf net ook achter dat ik toch wat fout heb gedaan met de Coodinaten (als ik het zo goed schrijf) ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op de bovenstaande vragen, en zijn er nog tips voor het Cashen? :blush:

 

Groet,

 

Martijn

bewerkt door mart3223
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welkom in de wondere wereld die geocaching heet.

WAAS vereisd? Is het echt nodig om een cach te vinden?

 

Ik heb nu al meer dan 900 caches gevonden. En ik kan me niet herinneren ooit WAAS aangezet te hebben.

Wat werkelijk helpt voor het vinden van een cache is het 'lezen van het landschap': zoeken naar sporen, cachepaadjes, logische verstopplekken, stapeltjes hout en (in mijn geval) iemand meenemen die wel kan zoeken.

 

Wat is beter, de gewone graden of de UTM?

 

Dit zijn twee manieren om het beestje een naam te geven. Of je nou over de A4 rijdt of de E19, op beide zul je exact dezelfde afslagen tegenkomen. Er zijn overigens nog wel meer notatiestandaarden.

'Gewone graden' en UTM hebben allebei voor- en nadelen, hoewel ik de voordelen van UTM nog niet heb ontdekt.

Wil je een beetje makkelijk rekenen, gebruik dan RD coördinaten, zoniet houd je dan bij de notatie van graden, minuten en duizendste van minuten (DDD MM.MMM)

 

Coodinaten (als ik het zo goed schrijf)

 

Coördinaten, inderdaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaah, eindelijk de 1e Cache gevonden, de Snelschaap op

 

UTM

 

ZONE 32

O 347163

N 5878712

 

Coowl, volgende week weer een andere  :blush:

Ik heb snelschaap eens op een mooie zomeravond gedaan.

Ik ben er samen met mijn dochter op fiets heen gereden.

Nog mijn fietsbroek gescheurt aan het prikkeldraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog mijn fietsbroek gescheurt aan het prikkeldraad.

 

 

Uit de cachebeschrijving:

Maar: De cache ligt NABIJ een natuurreservaat van staatsbos. Hier omheen staat een hek. Als je over een wildrooster gaat kom je TUSSEN dit hek. Doe dit NIET!!!! want om bij de cache te komen moet je dan over het hek klimmen en daar is de locale boswachter niet blij mee!!! Hij bekeurt dan ook hiervoor (net als voor honden mee nemen binnen het hek).

Wees dus sportief en zoek de juiste route door om het reservaat heen te gaan. ;-)

 

Dan vraag ik me toch af over welk hek je geklommen bent :blush:

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog mijn fietsbroek gescheurt aan het prikkeldraad.

Uit de cachebeschrijving:

Maar: De cache ligt NABIJ een natuurreservaat van staatsbos. Hier omheen staat een hek. Als je over een wildrooster gaat kom je TUSSEN dit hek. Doe dit NIET!!!! want om bij de cache te komen moet je dan over het hek klimmen en daar is de locale boswachter niet blij mee!!! Hij bekeurt dan ook hiervoor (net als voor honden mee nemen binnen het hek).

Wees dus sportief en zoek de juiste route door om het reservaat heen te gaan. ;-)

 

Dan vraag ik me toch af over welk hek je geklommen bent :thumbup:

Huh?

Wat dacht je?

Toen ik erheen ging, stond dat nog niet in de beschrijving! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh?

Wat dacht je?

Toen ik erheen ging, stond dat nog niet in de beschrijving! :blink:

 

Waarschijnlijk is het er later ingeplaatst, iemand toch kennis gemaakt met de mannen in het groen. :thumbup:

In combinatie met de toen nog dreamhunt 7 was het voor de hand liggend om het op die manier te doen, maar omlopen is terplekke ook niet erg.

 

Vanuit Zuidlaren was het in ieder geval een leuk combo.

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben toendertijd dreamhunt 7 met de fiets gedaan en braaf omgereden voor het snelle schaap :thumbup: .

 

( Eerlijk gezegd hadden we, geloof ik, iets bij de dreamhunt verkeerd gedaan, waardoor het toevallig zo uitkwam.)

 

Maar inderdaad een prachtige combinatie. Gelukkig is die dreamhunt geadopteerd nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh?

Wat dacht je?

Toen ik erheen ging, stond dat nog niet in de beschrijving! :blink:

Waarschijnlijk is het er later ingeplaatst, iemand toch kennis gemaakt met de mannen in het groen. :thumbup:

In combinatie met de toen nog dreamhunt 7 was het voor de hand liggend om het op die manier te doen, maar omlopen is ter plekke ook niet erg.

Vanuit Zuidlaren was het in ieder geval een leuk combo.

Toen ik 'hm deed met mijn dochter stond het er niet in.

Ik heb toen ook geen groene jongen gezien.

Gewoon met dat lijk van een Peugeot over de hei gecrossd.

Wat ben ik blij dat ik nu op een JanJanssen Impress rij

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die!

Het wordt een echt probleem als je het ene been erover hebt en het andere niet.

Als je dan het draad raakt en er zit prik op! :thumbup:

Die ligt in het Paradijs! :lol1:

Daar gingen mijn ouders met mij regelmatig heen als het warm was, om lekker te spetteren in het water.

's Winter gingen we er wel schaatsen als er ijs lag.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...