Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil graag cachebeschrijvingen uit een Pocket Query (PQ) naar mijn Nokia 3650 telefoon sturen, zodat ik deze informatie niet op papier hoef mee te nemen.

De PQ geeft me bestanden in het GPX en in het PRC formaat.

Mijn Nokia heeft eBook Reader - een programma dat PRC en PDB files kan lezen. Echter, als ik het PRC bestand naar mijn telefoon stuur, dan komen er allerlei HTML-achtige tags tussen de beschrijvingen in te staan. Erg vervelend te lezen, en het gebruikt veel ruimte.

Wat is de snelste en handigste manier om GPX of PRC files naar een leesbaar formaat om te zetten? Ik wil alle cache-beschrijvingen netjes onder elkaar in één file.

groet,

BFM

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Met mijn Nokia 6630 :) doe ik het op de volgende wijze:

GPX file openen in of met GSAK, de bestanden selecteren die je in de telefoon wilt hebben daarna exporteren naar HTML. (In GSAK linksboven onder File en dan export).

Vervolgens kun je dit html file in je telefoon importeren en als het goed is kun je de hele cache beschrijving lezen.

Ik heb dit geprobeert met caches in Engeland en het beviel goed. Maar als het erop aan komt is het op papier beter. Maar wil je veel caches meenemen (vakantie o.a.) dan is dit een optie.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes. De Hammenaartjes :crybaby:

bewerkt door De Hammenaartjes
Geplaatst
Het lukt mij nooit om in GSAK de beschrijvingen te zien -- ik krijg alleen een lijst met de caches en hun kenmerken. Hoe doe je dat?

Dubbelklikken op een cache moet werken...

of anders met rechts klikken en in het menu kiezen voor 'Show online' voor de .com-pagina of 'Show offline' voor de beschrijving zoals die GSAK staat.

Als je de off-line beschrijvingen wilt moet je GSAK wel vullen met Pocket Queries.

Om html-bestanden aan te maken om te kopieeren kies je in GSAK het menu 'File > Export > HTML Files...'

• 5 months later...
Geplaatst

ik heb hier een voorbeeld:

dit is wat ik zie in mijn pda.

dit is niet de hele pagina als op internet.

Master Index Nearest Caches

Noordhollandse oever by Postduif (1/1)

N52° 54.773 E4° 47.689 (WGS84)

UTM 31U E 620688 N 5864088

Use waypoint: GCV9BG

Size: Unknown Hidden on 12-4-2006

In Nedeland,

Difficulty: Terrain:

--------------------------------------------------------------------------------

Additional Hints (There are no hints for this cache)

--------------------------------------------------------------------------------

Current at 12-4-2006

Nearby Caches

GCV9AX Heen en Weer (3,61 kms S)

GCV9CK Quelderduyn (4,08 kms NW)

GCK25Q de Postbus (4,35 kms SW)

GCKWK0 the Cointrader (4,82 kms NW)

GCHRQY de Jutter (4,84 kms NW)

wat ik graag wil, is de pagina OFFLINE helemaal mee.

dit in verband met multicaches.

ik gebuik gsak...

(paperless heeft de voorkeur! loop nu met bergen papieren onder mn armen te cachen)

Geplaatst (bewerkt)

Dit is een voorbeeld van GSAK met een .loc file.

Hier ontbreken ook de logs, de container size en het cache type (staat nu allemaal op unknown met een vraagteken). Ook de hints ontbreken hier.

Voor de beschrijvingen moet je GSAK voeden met .gpx files.

Deze krijg je als je Premium member wordt bij GC.com waarna je Pocket Queries kan aanmaken.

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...