Spring naar bijdragen

GSAK HTML files met spoilerfoto's


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Wie helpt me verder?

 

Ik heb in GSAK middels de macro _SpoilerSync.txt de koppeling gemaakt naar de spoilerfoto's dus. Daarna export html-files en op de sd kaart voor de pda. In pda heb ik een snelkoppeling en raadpleeg de info. Ik zie dat er spoilerfoto's zijn maar ik zie ze nie t echt. Wat doe ik nog niet goed? Moet ik de foto's apart op de sd-kaart zetten? En kan ik dan gelijk uit de gsak-html files gelijk doorklikken?

 

Het blijft boeiend wat er kan en wat ik nog niet voor elkaar krijg :thumbup:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie helpt me verder?

 

Ik heb in GSAK middels de macro _SpoilerSync.txt de koppeling gemaakt naar de spoilerfoto's dus. Daarna export html-files en op de sd kaart voor de pda. In pda heb ik een snelkoppeling en raadpleeg de info. Ik zie dat er spoilerfoto's zijn maar ik zie ze nie t echt. Wat doe ik nog niet goed? Moet ik de foto's apart op de sd-kaart zetten? En kan ik dan gelijk uit de gsak-html files gelijk doorklikken?

 

Het blijft boeiend wat er kan en wat ik nog niet voor elkaar krijg :blush:

 

Nelleke

 

 

 

In het exportscherm MOET de optie Convert and Copy file://images AANgevinkt zijn.

Dat zorgt ervoor dat de foto's ook gaan in de export.

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom gebruik je niet het programmaatje GPXSonar (linkje): gratis, klein en werkt volledig samen met Spoilersync. Je kan dan gewoon een GPX-bestand, export van GSAK of rechtstreeks uit een pocket query, op je pda zetten. GPXSonar maakt de HTML-bestanden voor de cachebeschrijving dan gewoon ter plaatse aan. Verder heeft het progje nog wat functies, vergelijkbaar met GSAK, zoals het aangeven van een 'centre point' en kan je ter plaatse al je logje intikken. Ook je TB-administratie kan je er in bijhouden :blush:

Als je de GPX vooraf door Spoilersync haalt en de bestanden (foto's) die spoilersync aanmaakt ook naar de pda overzet, komt er een mooi linkje naar de foto's in de cachebeschrijving.

 

Verder is er nog GPXView (linkje). Maar GPXSonar vind ik veel handiger in gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het exportscherm MOET de optie Convert and Copy file://images AANgevinkt zijn.

Dat zorgt ervoor dat de foto's ook gaan in de export.

 

lteunis

 

Dat stond nog niet goed maar zelfs na vinkje en opnieuw de macro enz enz krijg ik op de pda alleen het irritantste rode kruisje dat ik ken.

 

Trouwens, liever gsak goed kennend dan overstappen naar een ander progje, hoe goed ook.

 

Nog een ander goed idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mogelijkheid is om op de pda alle html-pagina's te openen terwijl er verbinding is met het internet (via het kribje of wifi). De plaatsjes worden dan van het net opgehaald en in de cache :blush: van de pda opgeslagen. Volgende keer als je dan de pagina bekijkt en je hebt geen verbinding, worden de plaatjes uit de cache opgehaald. Kan wel aardig wat tijd in gaan zitten, als je veel pagina's hebt.

 

Nog een optie is om de door GSAK gemaakt html's op internet te zetten (eigen website bij provider?) en er vervolgens via je browser een 'mobile favorite' van te maken. Als je dan aangeeft dat je de link ook off-line wil bekijken, wordt alles van internet gehaald en bij de volgende keer dat je de pda gaat syncen, allemaal naar de pda overgezet. Let wel, je moet de aangemaakte html's op internet zetten, van bestanden op je eigen pc een mobile favorite maken lukt niet. Volgens hetzelfde principe kan je ook met AvantGo (linkje)werken. De gratis versie, die waarschijnlijk bij je ppc zat, kan echter maar een paar pagina's kwijt.

 

Ik heb een tijdje via de tweede manier gewerkt maar dat ging allemaal wel erg moeizaam. De oplossing die ik gevonden heb, heb je hierboven al kunnen lezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het exportscherm MOET de optie Convert and Copy file://images AANgevinkt zijn.

Dat zorgt ervoor dat de foto's ook gaan in de export.

 

lteunis

 

Dat stond nog niet goed maar zelfs na vinkje en opnieuw de macro enz enz krijg ik op de pda alleen het irritantste rode kruisje dat ik ken.

 

Trouwens, liever gsak goed kennend dan overstappen naar een ander progje, hoe goed ook.

 

Nog een ander goed idee?

 

Staat in spoilersync de optie om oude bestanden te wissen aan? Deze moetuit staan anders worden de eerder opgehaalde foto's weer gewist. Ook moet de optie create webpages aan staan.

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat in spoilersync de optie om oude bestanden te wissen aan? Deze moetuit staan anders worden de eerder opgehaalde foto's weer gewist. Ook moet de optie create webpages aan staan.

 

lteunis

 

Inderdaad, vinkje te weinig. Nu werkt het precies zoals gehoopt! Bedankt ;);)

 

Ik heb wel gekeken naar andere progjes, prima spul hoor. Leuke dingen maar om nou zoveel dingen met verschillende progjes te doen voordat we op pad kunnen.......... Vanuit gsak tt5 voeden en de gps en de cache info en de waypoints in OziCE, 't zou bijna een routine kunnen worden ;) Per slot van rekening gaat het me om de jacht, de tocht en het vinden. De pda is er om ons op de dichtsbijzijnde parkeerplaats te brengen en als steun in moeilijke tijden.

 

 

Mod.Edit: Quote voor je aangepast

bewerkt door Zero CooL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat in spoilersync de optie om oude bestanden te wissen aan? Deze moetuit staan anders worden de eerder opgehaalde foto's weer gewist. Ook moet de optie create webpages aan staan.

 

lteunis

 

Inderdaad, vinkje te weinig. Nu werkt het precies zoals gehoopt! Bedankt ;);)

 

 

 

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is, valt niet mee om iets te vinden als er verschillende proggies mee gemoeid zijn.

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...