Badnews Geplaatst 15 maart 2002 Geplaatst 15 maart 2002 Ik ga ook eens kijken wat ik hiermee kan. Was net bezig wat Java code te kloppen voor mijn cachesite met kaartjes erop enzo, met goede zoom optie.. die plaatjes zouden daarvoor super zijn. Even een full leech, zonder dat UPC hopelijk een brief stuurt dat ik teveel download rob from badnews.nl
gimli Geplaatst 16 maart 2002 Geplaatst 16 maart 2002 wow.. dat zou toch best super zijn :-) groetsels Gimli :hehe:
ronnie Geplaatst 16 maart 2002 Auteur Geplaatst 16 maart 2002 Inmiddels ben ik in het bezit gekomen van mooie kaarten schaal 1:25000, Nu alleen nog schaal 1:50000, de kaarten die op diana staan, ik ben inmiddels begonnen met downloaden, maar later maar weer mee gestopt, het is niet te doen met een modem (te langzaam).
Badnews Geplaatst 17 maart 2002 Geplaatst 17 maart 2002 Okiz.. een aantal dingen van de kaarten van de Diana site snap ik nu. De kaarten met dezelfde laatste 4 nummers horen naar elkaar (van links naar rechts). Verder snap ik nog niet wat de nummering inhoud van de structuur ??? Ik ga eerst een die plaatjes die naast elkaar horen een aan elkaar plakken (de compu dus met een proggie, ik ga namelijk niet 55.000 plaatjes plakken) en ga eens werken aan mijn zoom met graphics opties in Java. Alles kan.. en dan op mijn geocache page zetten (in de maak, volledig dynamisch) en kijken of andere het goed vinden werken. RobB
gimli Geplaatst 17 maart 2002 Geplaatst 17 maart 2002 gaaf.. ben zeker benieuwd of het gaat werken enzow.. groetsels, Gimli :hehe:
clc Geplaatst 18 maart 2002 Geplaatst 18 maart 2002 Verder snap ik nog niet wat de nummering inhoud van de structuur ??? Uitleg staat o.a. in readme.txt bestandje van diane/maps, misschien heb je hier iets aan.
Badnews Geplaatst 18 maart 2002 Geplaatst 18 maart 2002 Ik kan kaarten genereren vanaf mijn applicatie. Ik dacht even makkelijk te doen en er een grote kaart van te maken en daar mijn coordinaten op los te laten, maar dat gaat dus niet werken (ik kan bijna geen bitmap of jpg maken met een resolutie van .. uhum.. 30.000x10.000 ofzo (in 24bit is dat dus 1.7gb ofzo). Ik heb behoorlijk wat geheugen.. maar dit is toch het dubbele van mijn interne geheugen. Ik ga dus spelen met die coordinaten (dank je voor de hint, had even vluchtig gekeken, maar vond zelf uitzoeken makkelijker (dacht ik.. oops)) het werkt dus lekker simpel Ik ga straks weer verder prutsen (en ook op mijn werk, want daar heb ik toch niets te doen en kan ik mooi weer wat java servlets in elkaar fietsen) Rob
stada Geplaatst 19 maart 2002 Geplaatst 19 maart 2002 Badnews, als je de logica doorhebt van die coördinaten van de gifs mag je het zeggen. Ik heb zelf na een dag downloaden alle gifs inmiddels. (Leve ADSL)
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 maart 2002 Geplaatst 19 maart 2002 Er moet even een professoraal lesje logica gegeven worden. Nee folder (b.v.) 0135 waarin zit (b.v.) 30006000.gif Waar is die nu van? De eerste vier cyfers nemen: 3000 Dan de eerste twee cyfers van de foldernaam: is 01 De x-pos is dus 0130000 Doe hetzelfde voor de y-pos: 356000 Nu eens terug rekenen: (dat kan nl. ) Ik demonstreer: 104754 / 457078 is een plek waar je kan staan. In welke folder? In 1045 (tien van de X en 45 van de Y). En welke file? 47547078 Die moeten we afronden. En onze orientatie is linker onderhoek, dus naar beneden afronden tot 40007000 Een script-kiddie moet toch makkelijk dit in Perl, Phyton, CGI, ASP, Java, Flash, C# etc. kunnen vatten?
Badnews Geplaatst 20 maart 2002 Geplaatst 20 maart 2002 Zoets ja.. een directory bevat dus 10x10 plaatjes (meestal, tenzij je aan de buitenkant zit) .. 1 plaatje is 1km -> dus per directory kan je een oppervlak maken van 10km2. De namen van de bestanden geven dus het aantal meters aan in de vorm: xxxxyyyy *-------------*------------* | 50002000 | 60002000 | *-------------*------------* | 50001000 | 60001000 | *-------------*------------* directory is net zoiets alleen met per 10km in de vorm xxyy. Het werkt redelijk simpel, ik heb nu een opzoek methode draaien, alleen moet ik daar nog even een coordinaten invoer bij maken en dan voor het web gereed maken. Het is een redelijk mooie kaart, alleen kloppen soms de kleuren niet meer helemaal. Rob
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 20 maart 2002 Geplaatst 20 maart 2002 Ja dat heb ik ook gemerkt vooral in het blauw willen vakken wel eens afwijken. In een mozaiek is dit niet fraai. Hetzelfde effect tref je aan bij de 1:25.000 kaarten. Maar ja die komen ook denk ik van dezelfde bron (scanner). Ergens heeft denk ik iemand de truecolour scan eerst opgeknipt in kleine stukje en toen pas gereduceerd naar 256 kleuren GIF en bij die omrekening komen ze niet steeds op dezelfde kleuren uit
stada Geplaatst 21 maart 2002 Geplaatst 21 maart 2002 Nu eens terug rekenen: (dat kan nl. ) Ik demonstreer: 104754 / 457078 is een plek waar je kan staan. In welke folder? In 1045 (tien van de X en 45 van de Y). En welke file? 47547078 Die moeten we afronden. Allemaal duidelijk. Ik kan nu kaarten vormen. Dat van die kleurverschillen is wel jammer. Nog een ding: Wat is de relatie tussen de WS84-coördinaten en de kaartvakkennummering? Ik zie dat niet. Bestaat daar een formule voor?
clc Geplaatst 21 maart 2002 Geplaatst 21 maart 2002 Nog een ding:Wat is de relatie tussen de WS84-coördinaten en de kaartvakkennummering? Ik zie dat niet. Bestaat daar een formule voor? Kaartvaknummering is in RD-coördinaten. Volgens mij moet je WGS84-coördinaten kunnen omrekenen naar RD-coördinaten. Er zijn zelfs programma's voor die dit voor je kunnen doen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 22 maart 2002 Geplaatst 22 maart 2002 Ja, iemand die een omzetter zelf gemaakt heeft en op zijn page gezet is: http://web.inter.nl.net/hcc/Ed.Stevenhagen...eo/rdlatlon.htm Je kan hem vragen hoe het moet. Er zijn andere sites die ook iets dergelijks van hem gebruikt en aangepast hebben.
stada Geplaatst 22 maart 2002 Geplaatst 22 maart 2002 Ik heb de CC40 van Rijkswaterstaat gedownload. Het ziet er niet uit dat dit in een simpele formule te berekenen is. Ik maak het nu eerst zo dat je a/d hand van opgegeven RD een bijbehorend stuk kaart krijgt. Kan ik misschien later iets met WS84 doen. Wellicht m.b.v. Ed Stevenhagen. Bedankt voor de tip.
Aanbevolen berichten