Villadora Geplaatst 10 oktober 2005 Geplaatst 10 oktober 2005 Ik heb verschillende caches gemaakt : Ice Age 't Gooi om Small en ben met een nieuwe bezig. Ik hoor van derden dat de tekst op deze cachepagina's soms niet past : aan de rechterzijde vallen soms delen van woorden weg. Ik heb de pagina's gemaakt met Dreamweaver en getest met Firexox en IE explorer op Windows XP en met IE op de Mac. Op mijn eigen computers werken de pagina's goed, maar kennelijk zijn er problemen als de resolutie o.i.d. anders is ingesteld op een andere compuer. Ik kan het probleem op mijn computers niet vinden. Wel zie ik dat het lettertype bij mijn caches kleiner zijn dan op de meeste andere pagina's. Ik heb het lettertype bij Dreamweaver ingesteld op default. Mijn vraag is : Ondervinden anderen problemen met de leesbaarheid van bovengenoemde cache-pagina's ? Zo ja : weet iemand waar dit aan ligt ? Bedankt vast voor het antwoord.
Physje Geplaatst 10 oktober 2005 Geplaatst 10 oktober 2005 Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de tabel die je aangemaakt hebt te breed is. Ik zie bij 't Gooi om bv : <table background="http://villadora.geocacher.nl/fietsroute/images/wheel03.jpg"'>http://villadora.geocacher.nl/fietsroute/images/wheel03.jpg" width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> Als je dit veranderd in : <table background="http://villadora.geocacher.nl/fietsroute/images/wheel03.jpg" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> krijg je een tabel die exact zo breed is als je achtergrond-plaatje. Naast dat dit er iets mooier uitziet, wordt je tabel er ook iets minder breed van.
Team Gelaen Geplaatst 10 oktober 2005 Geplaatst 10 oktober 2005 (bewerkt) Op zich zie ik niets vreemds als ik in de source kijk. Ziet er ook goed uit in mijn ineterbrowser window. Wat ik wel zie is dat je volgens mij eigen styles gebruikt. Wat ik zo niet weet of kan zien, is of de styles die je in Ice age gebruikt ook in de stylesheet van .com voorkomen. Huiswerk bijvoorbeeld is bij in gewone hoofdletters. Ik weet niet of dit zo hoort en of sommige browsers hier raar mee omgaan. Echter, het ziet er verder eigenlijk wel correct uit. Het lettertype wordt door .com op verdana ingesteld. Jan 10 oktober 2005 bewerkt door Team Gelaen
madmull Geplaatst 10 oktober 2005 Geplaatst 10 oktober 2005 Bij 't gooi om en small zijn de pagina's te breed en mis ik stukken zin Ik moet zeggen dit is op het werk en de resolutie van het scherm is 1280x1024 Het is wel vervelendwant er ontbreekt een stuk coordinaat. Of het thuis ook zo is weet ik niet. succes
Team Gelaen Geplaatst 10 oktober 2005 Geplaatst 10 oktober 2005 (bewerkt) hm, ook eventjes de resolutie op 1024 gezet. Pagina blijft prima zichtbaar. Als ik het browserwindow smaller maak blijft het redelijk lang goed. Tot de tabel niet meer past. Edit: even met firefox geprobeert: nu zie ik ook kleine letters. En firefox scaled niet goed lijkt het wel. Lijkt me toch een probleem van de gebruikte styles die niet vindbaar zijn. Firefox houdt zich waarschijnlijk beter aan de standaard vergeleken met IE. Jan 10 oktober 2005 bewerkt door Team Gelaen
Aanbevolen berichten