rhgs Geplaatst 8 oktober 2005 Geplaatst 8 oktober 2005 In de Legend kun je niet meer dan 500 waypoint laden. Stel dat ik TOCH 2000 caches herkenbaar wil hebben in mijn Legend. Theorie: 1. Neem het IMG bestand van een stukje Nederland dat je toch altijd geladen houdt in je Legend. 2. Laad dit bestand in in GPSMapEdit shareware versie. 3. Sla bestand in als MP (polish format) 4. Open dit bestand in een ascii teksteditor. 5. Voeg de caches toe binnen de [POI] segmenten van de MP file. Wel even een bijzonder type uitkiezen dat niet op de 'normale' kaart voorkomt, bijv. "wreck". 6. Compileer het hele spul weer naar IMG met cGPSmapper (binnen mapedit). 7. Open Mapsource en upload het nieuwe IMG bestand naar je Legend. Volgens mij kun je nu zoeken in alle 2000 "wrakken" , dus caches. Verschillende cachetypes kunnen natuurlijk ook verschillende types worden... En alles natuurlijk automatiseren, anders is het geen doen. Gaat dat werken? Of heeft iemand al een zoiets geprobeerd? Mij lijkt het wel wat in elk geval... Je zou zelfs een stuk Noordzee kunnen kiezen. Staat toch al standaard bijna niks in...
Jurgen & Co Geplaatst 11 oktober 2005 Geplaatst 11 oktober 2005 In de Legend kun je met de nieuwe software 1000 waypoiny laden!
rhgs Geplaatst 11 oktober 2005 Auteur Geplaatst 11 oktober 2005 (bewerkt) Oei. Is dat zo? Ik heb 't nooit geprobeerd om de grens van 500 te overschreiden.Toch maar es doen vanavond! Bedankt voor de tip. Ik was al begonnen met het programmeren van een filter voor gebruik binnen GSAK (naast gpsbabel die standaard wordt gebruikt). 11 oktober 2005 bewerkt door rhgs
dmace Geplaatst 11 oktober 2005 Geplaatst 11 oktober 2005 Zoals jij je verhaaltje vertelt, rhqs, zou het moeten werken. Je zult echter tegen een paar probleempje aanlopen als je het wil automatiseren: - Je moet een koppeling tussen de coordinaten en de kaarten leggen. - Je moet uitkijken dat de grootte van je kaarten niet abnormaal wordt. Maar het moet te doen zijn. Misschien is er een slimmerik die een plug-in ervoor kan maken voor GSAK Ga het binnenkort eens testen....
Jurgen & Co Geplaatst 11 oktober 2005 Geplaatst 11 oktober 2005 In GSAK moet je dit veranderen onder GPS/Setup. Maximum Waypoints for GPS 1000
rhgs Geplaatst 11 oktober 2005 Auteur Geplaatst 11 oktober 2005 Zoals jij je verhaaltje vertelt, rhqs, zou het moeten werken. Je zult echter tegen een paar probleempje aanlopen als je het wil automatiseren: - Je moet een koppeling tussen de coordinaten en de kaarten leggen. - Je moet uitkijken dat de grootte van je kaarten niet abnormaal wordt. Maar het moet te doen zijn. Misschien is er een slimmerik die een plug-in ervoor kan maken voor GSAK Ga het binnenkort eens testen.... <{POST_SNAPBACK}> Ik heb de plug-in al klaar en werkt. Nu de output een beetje 'tunen'. Eerst ga ik een hele grote "lege" kaart (IMG) maken om te zorgen dat ik binnen de grenzen blijf. De legend snapt het anders niet meer. De resultaten zal ik hier posten, maar het lijkt allemaal goed te gaan.
Jurgen & Co Geplaatst 11 oktober 2005 Geplaatst 11 oktober 2005 Misschien is het interessant om dit eens te lezen? http://www.geoclub.de/viewtopic.php?t=4070...ght=alle+caches
rhgs Geplaatst 11 oktober 2005 Auteur Geplaatst 11 oktober 2005 (bewerkt) Nou ja zeg! Daar ben ik ook mee bezig! Hij heeft er zelfs een installeerbare kaart van gemaakt, zover was ik nog niet. Meer het idee is hetzelfde: lege kaart met alleen POI's. Vanavond maar even een IMG compileren om te zien of mijn plugin het doet. <.. tromgeroffel ..> Het is nu avond en alles werkt. Ik heb een grote lege kaart van Europa waar ik de caches als POI's kan inzetten via een plugin binnen GSAK. Als je doorklikt, zou je de hint kunnen lezen ware het niet dat de gratis versie van cGPSmapper dat niet compileerd. Via internet kan het wel, maar dan moet ik even een paar uur wachten op de nieuwe IMG. Klein minpuntje: traditionals zijn nu 'gletchers'. Maar ach, een kniesoor die daar op let. Pluspunt: er staan nu 16000 (!!) caches in mijn Legend. 12 oktober 2005 bewerkt door rhgs
rhgs Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Geplaatst 15 februari 2007 Meer als een jaar verder, en een 60Cx rijker. Nu kan het 'gewoon' met POI-loader worden ingelezen. Zou dan toen ook met de Legend zijn gelukt? Dacht het niet. Kan alleen met de "x" serie GPSsen van Garmin?
Aanbevolen berichten