Spring naar bijdragen

Rekenen; Hoe reken je de eindcoordinaten uit?


bosjager

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tja, voer dit maar eens in bij google (4*5)(7-2) volgens de wiskunderegels (en google) is dit toch echt 100 en (3+4)54 is inderdaad 7*54!

Bedoel je wat anders dan de regels zeggen, dan is een uitleg met voorbeeld noodzakelijk om de cache te vinden, of je moet proberen te achterhalen wat de cachelegger bedoelt heeft.

 

Een beetje rekenen voor een cache vind ik niet erg, maar de opgave moet wel duidelijk zijn (en kloppen)!

 

Wat volgens mij (weer) bedoeld wordt is dat de cachelegger duidelijk moet zijn. Als je wiskundige operatoren gebruikt, gebruik die dan altijd. Dan is er nl wel verschil in uitkomst tussen

 

(4*5)(7-2) en (4*5)*(7-2). Tijdens het cachen zal ik hier altijd 205 als uitkomst krijgen. Tijdens een 'normale' berekening zal ik hier wel 100 als uitkomst krijgen

 

Operatoren weglaten geeft geheid problemen met diegene onder ons die geen wiskundige achtergrond hebben.

 

En geef inderdaad een voorbeeld. Wat voor jou als cachelegger heel duidelijk is, is voor een ander vaak heel onduidelijk. Wat weer blijkt uit bovenstaand voorbeeld.....

 

Edit: dit heb ik bij een van mijn caches erbij gezet: Er hoeft alleen gerekend te worden als er operators (*,-,+) staan. Anders getallen gewoon achter elkaar zetten.

 

Maak het in ieder geval iets duidelijker

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil van interpretatie van de haakjes kwestie komt ook omdat de één het als een formele wiskundige notatie leest en de ander als leesteken. De caches die wij tot nu toe gedaan/ gemaakt hebben en werken met haakjes zijn puur bedoeld om hetgeen wat tussen de haakjes staat apart uit te rekenen.

Zo niet dan kan een voorbeeld in de omschrijving inderdaad verstandig zijn :blush: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Sailor rekent de cache-formules altijd uit zoals hij dat op de zeevaartschool heeft geleerd.

 

Er zijn ook cachers die de formules op een geheel eigenwijze opstellen blijkt uit het bovenstaande.

In de praktijk betekent dat dat de sailor zich daar wezenloos zoekt en zelfs in een enkel geval onverricher zake naar huis terugkeert.

Wat puzeelen met en zonder haken en extra spaties leidt uiteindelijk naar de opossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...