hrng Geplaatst 26 september 2005 Geplaatst 26 september 2005 Inmiddels ben ik er achter dat de oplaadbare batterijen voor de Explorist 600 (gelijk aan 500) zo'n 60 euro kosten. Verder dat ze overeenkomen met een Motorola T720 Li Ion batterijen van 3,7V en 1300 mAh. (de 1100 mHa werken ook en zijn ook oplaadbaar in de Explorist zelf). Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen? Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? En hoe calibreer ik de temperatuur?
Team Firefox Geplaatst 27 september 2005 Geplaatst 27 september 2005 Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen?Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? Probeer eens via www.ebay.com en dan magellan intikken. Daar is erg veel voor Magellan te vinden en stukker goedkoper dan in Nederland! Ik heb daar een autohouder gekocht voor rond de 15 euro incl. verzendkosten, die kost bij futurum 72 euro Verder hebben ze daar veel meer accesoires dan in Nederland!
smi Geplaatst 28 september 2005 Geplaatst 28 september 2005 Ik heb gelezen op een ander forum dat er een verborgen menu schijnt te zijn waarin kennelijk de temperatuur te calibreren is. Dit geld ook voor de luchtdruk. Kennelijk is Magellan nog niet gemotiveerd genoeg om hier iets aan te doen, maar er wordt via (engelstalige) forum aan gewerkt. Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben denk ik.
hrng Geplaatst 29 september 2005 Auteur Geplaatst 29 september 2005 Ik heb gelezen op een ander forum dat er een verborgen menu schijnt te zijn waarin kennelijk de temperatuur te calibreren is. Dit geld ook voor de luchtdruk. Kennelijk is Magellan nog niet gemotiveerd genoeg om hier iets aan te doen, maar er wordt via (engelstalige) forum aan gewerkt. Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben denk ik. <{POST_SNAPBACK}> Ik weet inmiddels wat het verborgen menu is. menu - rechts - links - rechts - links dan verschijnt er een invoer box met 2 nullen. Daar vul je 14 in en dan kun je de goede waardes invoeren. Maar hij meet zo onzuiver dat die functie niet veel waard is. Inmiddels begin ik toch een beetje tevreden te worden over mijn aankoop. Het is even wennen als je een etrex gewend bent. Maar ik heb nog steeds de indruk dat ik aan het beta testen ben maar weet inmiddels hoe ik de zaken die ik op mijn etrex kon ook hier op kan. Erg leuk zijn al die schatkistjes (geocaches) die opeens in je kaart verschijnen als je van actuele geocache map veranderd. En dan compleet met lange naam. Voor de batterijen heb ik inmiddels een goed bekend staande postorde firma in het verre oosten gevonden. Een die ook ander usb oplossingen biedt tegen een vriendelijke prijs.
Team Firefox Geplaatst 30 september 2005 Geplaatst 30 september 2005 Hier nog een adres voor Explorist accu's: http://cgi.ebay.com/New-Magellan-Battery-P...1QQcmdZViewItem
golferyves Geplaatst 6 oktober 2005 Geplaatst 6 oktober 2005 Inmiddels ben ik er achter dat de oplaadbare batterijen voor de Explorist 600 (gelijk aan 500) zo'n 60 euro kosten. Verder dat ze overeenkomen met een Motorola T720 Li Ion batterijen van 3,7V en 1300 mAh. (de 1100 mHa werken ook en zijn ook oplaadbaar in de Explorist zelf).Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen? Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? En hoe calibreer ik de temperatuur? <{POST_SNAPBACK}> Ik heb deze batterijen voor mijn explorist 500 € 7 betaalt bij Alyounis te Amersfoort. Je kunt zijn email zeker vinden onder marktplaats.nl(batterijen en telefoontoebehoren) suc6 golferyves
smi Geplaatst 23 oktober 2005 Geplaatst 23 oktober 2005 Ik heb gelezen op een ander forum dat er een verborgen menu schijnt te zijn waarin kennelijk de temperatuur te calibreren is. Dit geld ook voor de luchtdruk. Kennelijk is Magellan nog niet gemotiveerd genoeg om hier iets aan te doen, maar er wordt via (engelstalige) forum aan gewerkt. Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben denk ik. <{POST_SNAPBACK}> Ik weet inmiddels wat het verborgen menu is. menu - rechts - links - rechts - links dan verschijnt er een invoer box met 2 nullen. Daar vul je 14 in en dan kun je de goede waardes invoeren. Maar hij meet zo onzuiver dat die functie niet veel waard is. HET WERKT!!!!
Kruimeldief Geplaatst 23 oktober 2005 Geplaatst 23 oktober 2005 Misschien is die functie niet zoveel waard of wordt er misschien wel zo onzuiver gemeten omdat de aangegeven temperatuur niet de buitentemperatuur is maar inwendige (bedrijfs) temperatuur van het apparaat zelf....? En misschien zit het wel in een verborgen menu omdat het alleen bedoeld is voor de reperateur?
smi Geplaatst 30 oktober 2005 Geplaatst 30 oktober 2005 Natuurlijk is het een gadget, maar de barometer heeft best wel z'n nut. Zeker in mijn tak van werk. Als ik vergelijk met andere apperatuur is de explorist (wanneer gekalibreerd) redelijk nauwkeurig. Ook de thermometer geeft een representatieve weergave van de omgevings temperatuur. Uiteraard moeten batterijen/accu's op (lichaams) temperatuur gehouden worden om de arbeidsduur zo lang mogelijk te houden. Greetzz Smi
smi Geplaatst 21 januari 2006 Geplaatst 21 januari 2006 Inmiddels ben ik er achter dat de oplaadbare batterijen voor de Explorist 600 (gelijk aan 500) zo'n 60 euro kosten. Verder dat ze overeenkomen met een Motorola T720 Li Ion batterijen van 3,7V en 1300 mAh. (de 1100 mHa werken ook en zijn ook oplaadbaar in de Explorist zelf).Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen? Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? En hoe calibreer ik de temperatuur? <{POST_SNAPBACK}> Kan iemand bevestigen dat dit de juiste batterij is, of ervaringen delen. Als ik zoek op de Motorola T720, zie ik een batterij die er nogal anders uit ziet en er staat 3,6V op, ipv 3,7V. Ben benieuwd. De Garoeten
hrng Geplaatst 22 januari 2006 Auteur Geplaatst 22 januari 2006 Inmiddels ben ik er achter dat de oplaadbare batterijen voor de Explorist 600 (gelijk aan 500) zo'n 60 euro kosten. Verder dat ze overeenkomen met een Motorola T720 Li Ion batterijen van 3,7V en 1300 mAh. (de 1100 mHa werken ook en zijn ook oplaadbaar in de Explorist zelf).Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen? Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? En hoe calibreer ik de temperatuur? <{POST_SNAPBACK}> Kan iemand bevestigen dat dit de juiste batterij is, of ervaringen delen. Als ik zoek op de Motorola T720, zie ik een batterij die er nogal anders uit ziet en er staat 3,6V op, ipv 3,7V. Ben benieuwd. De Garoeten <{POST_SNAPBACK}> Ik heb 2 van die batterijen van Alyounis besteld. Ze doen het maar een cache en dan zijn ze leeg. Ze zien de helft zo dun als de orginele. Mijn volgende aankoop wordt dus een orginele.
smi Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Ik heb 2 van die batterijen van Alyounis besteld. Ze doen het maar een cache en dan zijn ze leeg. Ze zien de helft zo dun als de orginele. Mijn volgende aankoop wordt dus een orginele. <{POST_SNAPBACK}> Ok, bedankt, dan weet ik genoeg en ga via e-bay snuffelen. Scheelt toch weer in deze barre tijden. Have fun out there
Gast Scooteraar Geplaatst 1 februari 2006 Geplaatst 1 februari 2006 Inmiddels ben ik er achter dat de oplaadbare batterijen voor de Explorist 600 (gelijk aan 500) zo'n 60 euro kosten. Verder dat ze overeenkomen met een Motorola T720 Li Ion batterijen van 3,7V en 1300 mAh. (de 1100 mHa werken ook en zijn ook oplaadbaar in de Explorist zelf).Weet iemand een goedkope webshop of adres in Nederland voor deze batterijen? Een losse oplader zou ook handig zijn. Daarvoor dus dezelfde vraag? En hoe calibreer ik de temperatuur? <{POST_SNAPBACK}> Kijk eens bij www.allebatterijen.nl, redelijke prijs.
Team-Eppie Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Kan iemand bevestigen dat dit de juiste batterij is, of ervaringen delen. Als ik zoek op de Motorola T720, zie ik een batterij die er nogal anders uit ziet en er staat 3,6V op, ipv 3,7V. Ben benieuwd. De Garoeten <{POST_SNAPBACK}> Als de batterij fysiek (maten en aansluitingen) hetzelfde is dan heb je de goede batterij. De klemspanning van één Li-ion cel is 3,6 / 3,7 volt (vandaar ook het verschil in de declaratie van de fabrikant/leverancier) net zoals de klemspanning van een alkaline of zink-koolcel 1,5 volt is en die van een Ni-Mh cel 1,2 volt.
Guido P Schmidt Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 op pagina 28 van de prijslijst staat dit: 980819-01 AAA backup batterij wit, eXplorist 400 € 18,--980819-03 AAA backup batterij grijs, eXplorist 500 € 18,-- 980819-04 AAA backup batterij zwart, eXplorist 600 € 18,-- je kan dan met AAA baterijen je magellan aan de praat houden.
Aanbevolen berichten