Spring naar bijdragen

Inzoomen op cachekaart.


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

Ik heb net geprobeert in te zoomen op de kaart van GC.nl. Ik klikt op de kaart in de buurt van Groningen. Toen verschoof hij in de richting van Namur. Waarna hij inzoomde in de buurt van Emmerich. Een beetje vreemd. Doe ik iets verkeerd, ligt het aan een instelling van mijn computerof is iets fout met het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met de kaart van Nederland gaat het wel goed maar met die van de Benelux niet.

De kaart van Nederland gebruikt dezelfde techniek als de Benelux kaart. Nog erger, Nederland is het bovenste stukje Benelux.

 

Kijk eens naar de status balk onderaan je browser. In Firefox op de Mac zie ik daar live de locatie op de kaart meelopen. 1,1 is links boven. 759,1 is rechts boven. 1,1020 links onder. Daar zou dan in jou versie van FireFox wat mis moeten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK gebruikte zoals gezegd Firefox 1.5 Beta 1 (engels). Hierin gaat het fout. Deze heb ik geinstaleerd omdat er een bug in de oude versie zou zitten waardoor kwaad willende schade aan zouden kunnen brengen. In 1.0.6 gaat het goed. Wanneer jou advies opvolg reintje van de live cordinaten lijkt het goed te zijn maar in 1.5 zoomt hij verkeerd in. Ik heb zojuist dus 1.0.6 weer geinstaleerd dan gaat het goed en toen 1.5 weer gesinstaleerd en dan gaat het fout. Ik kan natuurlijk weer terug gaan naar 1.0.6 maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik heb nu geen idee hoe ik verder moet zoeken om 1.5 zo in te stellen dat het goed gaat. Als dat uberhaupt mogelijk in om dat in te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK gebruikte zoals gezegd Firefox 1.5 Beta 1 (engels). Hierin gaat het fout. .

Een beta browser is ook niet bedoeld om als 1e browser te gebruiken. Voor Firefox 1.5 heeft Mozilla dat nog expliciet op de site gezet, niet gebruiken dus.

Daarbij, er is inmiddels al een versie 1.07 uit die de genoemde beveiligings problemen (en meer) gefixed heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met Firefox 1.5 beta 1 ook last van dit probleem. Via de standaard Benelux kaart gaat het op dezelfde manier fout. Als ik klik in de buurt van Eindhoven dan scrollt de kaart over een vaste afstand (ongeveer een page down) naar beneden en zoomt dan pas in zodat ik ook ergens in zuid Belgie uitkom. Het probleem is zoals Jurgen & Co beschrijft specifiek voor Firefox 1.5 beta en de Benelux kaart (en de gevonden / niet gevonden kaarten)

gr. LesMarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb nu :

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5

vlgns mij geen beta

 

Maar krijg nog zelfde probleem

 

B.t.w. Ik gebruik altijd de optie van nog niet gevonden caches. ik kan dan niet kiezen voor benelux of alleen nederland.

iem. een suggestie?

 

Voor de volledigheid, ik handel als volgt:

ik ga naar http://www.geocaching.nl/index/

klik op forum

klik op 'geocachin.nl' links boven

klik op 'kaart van ned'

klik op 'niet gevonden' krijg benelux

klik op meppel, krijg zoom kaart van rond luik

bewerkt door SunOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het zelfde probleem als SunOne. Gebruik ook FF alleen het verschil is dat het op verschillende PC's een ander resultaat geeft.

 

Ik heb zojuist alle caches geleegd en het probleem is weer in alle hevigheid terug.

 

Ook IE 6.0 laatste patches doet af en toe heel raar met kaarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...